Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: СемейнА-класа.  (Прочетена 829 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

01 Декември, 2010, 02:01:23
  • Майстор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 503
  • Местонахождение: Бургас Варна
  • Пол: Мъж
  • Skype: the.victory
  • Репутация: 0





Очевидно е, че миниванът все повече се налага като основно превозно средство в нашето ежедневие. В продължение на почти цяло десетилетие обаче Renault бе единствената компания на Стария континент, която предлагаше еднообемни автомобили с габаритите на леки коли. Докато останалите очакваха с нескрито злорадство модата им да отмине също толкова бързо, колкото се бе появила, хитът Scenic продължаваше да печели симпатии. В средата на 80-те производителите на Стария континент постепенно взеха да осъзнават каква непростима грешка са допуснали, пренебрегвайки този клас. Един от последните производители, който обръщаше гръб на тези многофункционални возила бе “Сребърната звезда” от Щутгарт. Заради тази мода, “Класиците” най-накрая направиха огромен компромис и създадоха многофункционално возило с предно предаване, което нарекоха Vaneo. Именно за този автомобил ще си говорим сега. Темата ни засяга 1.7-литровита дизелова версия - кола, характеризираща се със стандартното за марката върхово качество на изработка, ефектен дизайн, функционалност и неспецифичното предно предаване. Със създаването на този модел щутгартските специалисти за първи път обръщтат внимание на семейно ориентираните хора. Досега асоциациите с трилъчевата емблема бяха само две - луксозни лимузини или спортни купета.

Екстериор

Външно еднообемната кола прилича на миниван, но не съвсем. Отпред тя силно наподобява на А-класата. Именно на платформата на най-малката кола на концерна е построен и Vaneo. Екстериорът се характеризира с овални форми. Удължените и заоблени линии придават на новия ван един съвсем различен облик. Конструкторите съвсем умишлено се стремят към това излъчване, което е много близко до модното течение, наречено Unisex. Скосеният преден капак, фаровете с интересни биоформи и масивната броня имат удивителното свойство да изменят вида на возилото. Впечатление правят и тънките дълги задни светлини, които започват от обичайното за тях място, но опасвайки от двете страни петата врата стигат чак до тавана на возилото. По-високата им позиция позволява на движещите се отзад автомобили да ги забелязват лесно и от голямо разстояние. Иначе общата визия е класическа - къс моторен отсек, скосена “муцуна”, огромно ветроупорно стъкло и модерни заоблени форми. Задните врати са плъзгащи, което превръща влизането и излизането от автомобила в безпроблемно действие. Недостатъкът тук е познат при много от колите от този клас. Прекалено скосеният моторен отсек пречи на водача при маневриране, тъй като габаритите на колата не се виждат, въпреки перфектните настройки на шофьорската седалка.

Интериор

Както може би ви е ясно немските конструктори са наблегнали освен на функционалността и върху комфорта - все пак говорим за Mercedes-Benz. Салонът е подчертано стилен, като отделни елементи внасят приятна доза екстравагантност. Подът на купето е гладък, като седалките могат да се сгъват, демонтират и въртят в различни посоки. Конфигурациите са безброй и всеки може да аранжира вътрешното простраство според вкуса си и потребностите си. Всички седалки са много удобни, снабдени с подлакътници, като предните са на прилично разстояние една от друга. Разстоянието за краката на пасажерите е повече от достатъчно, а различни дребни екстри значително повишават нивото на комфорт. За безпроблемното пътуване се грижат и сериозни опции, влизащи естествено в базовото оборудване. Като цяло салонът превъзхожда конкурентите си с по-голяма височина, създаваща простор, както и със значително по-високо качество на изработка на отделните детайли.

Сглобката на детайлите обаче не е на познатата ни за “сребърните” висота - факт явяващ се и единствен недостатък по отношение на интериора.

Двигател и ходови характеристики

Като най-оптимален вариант за подобно превозно средство се счита дизеловият мотор с работен обем 1 700 см3. Той се предлага с всички нива на оборудване и представлява перфектно съчетание между мощ, динамика и икономичност. Двигателят е със съвременна концепция CDI, безшумен е и ускорява от 0 до 100 км/ч. за по-малко от 14 секунди. Средният разход на гориво е 5.9 литра на 100 километра. Педалите са леки, но много информативни. Мястото между тях и долната част на арматурата обаче е по-малко от необходимото, което може да доведе до лек дискомфорт. Механичната петстепенна скоростна кутия е добре сработена с двигателя, а скоростният лост е доста удобен. Спирачките, както и стабилизиращите системи са без забележки, като благодарение на тях и отличната динамика ще се чувствате сигурен и уверен в различните пътни ситуации.

Цена

Учудващо е, но тя не е по-висока от тази на повечето алтернативи. Вярно, че поддръжката ще е по-скъпа, но да сравняваш Mercedes с Ford, например, е просто немислимо. Така че Vaneo се явява доста атрактивна кола - предлагаща лукс имидж и функционалност.













Радослав СЛАВЧЕВ


Източник: Вестник "Авто Пазар"
   Бензин, а не кръв! Карбуратор, а не сърце! Машина, а не човек!



Сподели темата


Tags:
 

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info. Powered by Simple Machines Forum