Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Mercrdes-Benz 180  (Прочетена 801 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

01 Декември, 2010, 01:42:48
  • Майстор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 503
  • Местонахождение: Бургас Варна
  • Пол: Мъж
  • Skype: the.victory
  • Репутация: 0







Неведнъж сме спирали вниманието ви на култовата марка Mercedes-Benz. Сега от ново ще ви срещнем с модел, който се отличава с трилъчева звезда над радиаторната решетка и представлява интерес, защото освен хит за времето си, автомобилът днес е в перфектно техническо състояние. Реставрацията му е дело на екип от професионалисти, а крайният резултат е наистина впечатляващ. Точният модел на ретро возилото е 180 W120. Луксозното четириколесно е от горния сегмент на средния клас, а интересното е, че новата за 50-те години на ХХ век каросерия е оборудвана със стария, предвоенен двигател от 170V. Моделът 180 е пряк наследник на 170V, като след него се появява новата версия 190, която вече е със съвременен агрегат. Основните разлики между “нашия герой” и следващия модел се забелязват най-вече в радиаторната решетка. При 180 тя е доста по-тясна – факт, който изменя цялата “муцуна” на колата. Освен това 180 е снабден с хромирана лайсна само в долния край на вратите. Броните са по-тесни и са от три части всяка. Друга разлика се крие в страничните стъкла. Предните такива са цели, докато при наследника се появява модерното за тогава триъгълно прозорче. Днес обаче по-старият модел изглежда по-съвременен. Първият подобен екземпляр слиза от конвейера през 1953 година, а автомобилът, който е тема на материала ни, е произведен през далечната 1954-та – точно преди петдесет години.

У нас този автотомобил е познат в разговорния език като “Мече”. Агрегатът му е четирицилиндров, редови, с долен разпределителен вал. Интересното при него е, че клапаните са лежащи. Работният му обем е 1 800 см3, а мощността е 52 к.с. при 4 000 об/мин. Масивният мотор с индекс М136 7 работи с четиристепенна механична трансмисия. Впечатление прави скоростният лост, който е разположен на кормилната колонка. Окачването е пружинно, като отзад специалистите ще забележат само един чупещ се “ръкав” на диференциала. Спирачките представляват огромни барабани и на четирите колела. Така комплектовано, солидното купе тежи над един тон. Салонът и днес изглежда доста луксозен. Реставрацията му отнема време и много средства, но крайният резултат е забележителен. Впечатление прави нестандартното за днешните представи арматурно табло. Основните прибори са разположени на един кръгъл и един продълговат циферблат, а интересното е наличието на много лостечета, командващи различни функции. Всички те са нарадени в една хоризонтална линия и се намират между волана и циферблатите. Радиото също е автентично, като това, което трябва да се отбележи, е паметта на станциите – изключителна екстра за онези години. Тапицерията е нова, но е оригинална. Всъщност всички заменени възли и агрегати, както и незначителните елементи, са напълно оригинални.

Дори подовата настилка е заменена с нова, но изписана директно от Щутгарт. Останалите са перфектно и изключително професионално реставрирани. Цветовете на интериора и екстериора са спазени според фабричните им номера. Каросерията е изцяло реставрирана. След тази работа, граничеща с изкуство, ефектът се доближава до този при вида на чисто нов автотмобил. А за любителите на ретро красотата е видно най-вече обаянието, което излъчва едно 50-годишно “Мече”.



Радославъ СЛАВЧЕВЪ



Източник: Вестник "Авто Пазар"
   Бензин, а не кръв! Карбуратор, а не сърце! Машина, а не човек!



Сподели темата


Tags:
 

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info. Powered by Simple Machines Forum