Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Зимна импресия.  (Прочетена 960 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

01 Декември, 2010, 01:34:39
  • Майстор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 503
  • Местонахождение: Бургас Варна
  • Пол: Мъж
  • Skype: the.victory
  • Репутация: 0





Ако има сезон, който убива най-много нервни клетки при баровците-собственици на маниашки кабриолети, то това със сигурност е зимата. Тогава “хорицата”, потрошили куп пари за тузарски открит автомобил, са принудени да използват покрива, който да ги брани от свирепите студове. Е, не че стават чак незабелижими за околните, но все пак усещането не е на нужната висота. Но крайно време е да кажете “Стига” и да намерите решение на този толкова наболял проблем. Още повече, че от месец насам то съществува, носи емблемата на Mercedes-Benz и всъщност представлява новото поколение SLK. Новината при него е, че можете да си позволите две от любимите си занимания наведнъж - носенето на любимия копринен костюм и да карате любимито си кабрио със свален покрив... дори и при минусови температури. Ако това пък ви се струва невъзможно, просто продължете да четете по-нататък!

При новия SLK германците отиват още по-далеч, отколкото при предшественика. При новака формулата “две места + мощен двигател + фиеста под открито небе” навлиза в ново измерение. Първото поколение SLK впечатли публиката преди години с това, че само за няколко секунди и с натискането на едно копче от багажника излизаше “твърд” покрив, който превръщаше возилото в елегантно купе. Второто поколение пък предизвиква сензация с това, че предлага почти целогодишно возене...

без нужда от покрив

благодарение на новоразработената система за отопление на главата и горната част на тялото. Революционната система се нарича AIRSCARF. При нея, с натискането само на един бутон, в зависимост от скоростта на автомобила и външната температура, от подглавника и горната част на седалката към водача се насочва мощна струя топъл въздух, който образува своеобразен “щит” около раменете, врата и главата на водача. При това конструкторите гарантират, че системата действа безотказно, така че не е наложително да си носите топла ватенка, шал и шапка, щом сте решили да се возите под открито небе през януари...

Естествено при дъжд или обилен снеговалеж все пак е по-добре да разчитата на покрив над вас. Пак с натискането на едно копче същият излиза от багажника и превръща вашия SLK в стилно купе. Само за 22 секунди. При това в салона е предвидено по-голямо пространство за пътуващите, а материалите и ансамбъла на детайлите като цяло създават впечатлението за още по-голям лукс и комфорт, отколкото при предшественика. Срещу малко пари отгоре можете да се сдобиете и със CD и DVD-Player, цветен монитор, Surround-система с 11 тонколони и 380-ватов усилвател... Заговорите ли пък за

дизайн и сигурност

то SLK е уникален пример и за двете. Въпреки, че второто поколение щутгартски атлет е доста по-дълъг, широк и много по-разточително оборудван, едновременно с това излъчва и много по-голяма доза спорт. Това се подчертава от цялостната визия на возилото, която много наподобява тази на болидите от Формула 1. “Вина” за това най-вече имат максимално издължената предница, подчертаната клиновидна форма на автомобила, както и двата “могъщи” ауспуха. При сигурността най-силно впечатление правят двустепенните адаптивни еърбегове от ново поколение, които се отварят на две степени в зависимост от силата на удара. Двустепенни са също така и серийно монтираните предпазни колани. При страничен удар или преобръщане веднага “сработват” и монтираните за пръв път въздушни възглавници, предпазващи главата и горната част на тялото.

При двигателите, типично в стила на Mercedes-Benz, властва разнообразието. Първоначално продажбите ще стартират с компресорния четирицилиндров двигател на компанията, осигуряващ 163 к.с. Още в края на юни тази година обаче на разположение ще бъде и представител на новосъздадената генерация мотори V6. При SLK екземплярът ще бъде с работен обем 3.5 литра, мощност 272 к.с. и максимален въртящ момент 350 Нм. Той ще гарантира ускорение от 0 до 100 км/ч за 5.4 секунди. На разположение ще бъде и агрегат, осигуряващ 360 к.с.

Станислав Гавазов



Източник: Вестник "Авто Пазар"
   Бензин, а не кръв! Карбуратор, а не сърце! Машина, а не човек!


01 Декември, 2010, 13:30:56
Отговор #1
  • Майстор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 503
  • Местонахождение: Бургас Варна
  • Пол: Мъж
  • Skype: the.victory
  • Репутация: 0








Несъмнено запалените по зрелището Формула 1 няма как да не направят аналогия между болида на McLaren-Mercedes и новото поколение на модела SLK. Тази прилика съвсем не е случайна. Идеята на щутгартци е малкият роудстър да прилича на хитовата резачка SLR McLaren, която от своя страна ползва доста детайли от състезателния болид на компанията. Идеята съвсем не е лоша, но по-хубавото е, че и изпълнението е на ниво - нещо нормално за автомобил с трилъчева звезда на решетката. Освен че с авангардния си нов дизайн SLK привлича динамично настроеното младо поколение, конструкторите запазват схемата купе-кабриолет, която още повече засилва желанието на човек да седне зад волана на малкия роудстър. Освен това прекият конкурент на BMW Z4 е запазил дължината си от четири метра, но е пораснал на ширина и междуосие. Това облагодетелства по-голямото вътрешно пространство, а твърдият таван е още едно предимство пред алтернативите. В обектива на нашата рубрика попадна версията 200 Kompresor, която се явява оптимален вариант, имайки предвид съотношението цена/динамика. Ето и впечатленията ни.

Екстериор

Дизайнът на SLK е доста по-добре изпипан от този на предшественика. Автомобилът изглежда едновременно компактен и агресивен. Не остава скрито и вдъхновението от по-класните спортни модели на компанията. Вече стана дума, че предницата на практика е заимствана от McLaren SLR, а в задната част се долавят сходства с модела SL. Въпреки всички тези прилики новата серия има подчертано собствен стил, като едновременно с това са запазени фирмените елементи. С други думи новият SLK сериозно дразни конкурентите си. С динамичния си стил, клиновидната линия на каросерията и характерната задна част, новият SLK съчетава класическите спортни линии с модерните иновациии, като навява и асоциации с болидите от Ф1.

Спортната кола изглежда еднакво добре и в двата варианта - открит и закрит. За кратко време SLK може да се превърне от закрито спортно купе в открит двуместен роудстър. Само едно натискане на бутон е достатъчно и в рамките на 22 секунди можете да се слеете с природата или да намерите защита от студа и дъжда.

Интериор

Благодарение на интелигентната конструкция на сгъваемия твърд покрив, SLK може да предложи по-голям багажен обем от своя предшественик, като при сгънат таван използваемото пространство достига 208 литра. Въпреки това товарният отсек отстъпва по обем и функционалност на алтернативите. По желание управлението на твърдия сгъваем покрив може да се извърши и дистанционно с инфрачервеното устройство на контактния ключ. Всъщност едва ли обемът на багажника е от толкова голямо значение за почитателите на подобен род возила.

Пространството за водача и пасажера до него обаче е от съществено значение. И то е значително по-голямо от това на предшественика. Седалките се характеризират със силно изразена странична поддръжка, твърди са, но не причиняват дискомфорт. Интерес представлява една от екстрите, включени в допълнителното оборудване. Уникалната по рода си нова система за отопление airscarf в областта на врата на пътниците дава възможност управлението на открития автомобил да става и през по-хладните годишни времена.

Двигател и ходови характеристики

Включената в серийното оборудване на SLK електронна програма за стабилност ESP реагира автоматично при възникване на опасност от поднасяне вследствие на хлъзгава, нестабилна или мокра настилка, осигурявайки светкавично необходимото сцепление и стабилност в поведението на колата. Високотехнологичният електронен управляващ блок на системата определя колко спирачно усилие и колко мощност от двигателя са необходими във всеки един момент, за да се осигури максимален контрол върху поведението на автомобила и да се гарантира стабилността му дори в екстремни ситуации на пътя.

Новата система за известяване за загуба на налягане в гумите също допринася за повишаване на сигурността на пътя, отчитайки значителното спадане на налягането в дадена гума и информирайки водача за възникналата опасност с индикация на арматурното табло. Това са само част от многото опции за повишаване на безопасността при шофиране.

Спирачките си вършат добре работата, благодарение на системата ABS. Един от недостатъците им е липсата на вентилирани дискове отзад. Докато ABS-ът се грижи за предотвратяване на блокирането на колелата в режим на спиране с цел да осигури максимален контрол и управляемост на автомобила, ASR предотвратява приплъзването на задвижващите колела при ускорение или завиване върху хлъзгави или нестабилни повърхности. При задействане на системата ASR водачът бива информиран от жълта светлина на арматурното табло, че автомобилът наближава границата на сцеплението с пътната настилка.

Двулитровият бензинов двигател е с мощност 163 к.с., което е точно на границата на акциза. Тя осигурява на сравнително лекото купе отлична динамика. Въртящият момент се предава през шестстепенна механична скоростна кутия на задните колела, нещо характерно за повечето модели на марката. Трансмисията се отличава с кратък и точен ход на скоростния лост, което води до бързо и прецизно превключване на предавките.

Цена

На фона на конкуренцията е доста атрактивна, но не е ниска. Все пак говорим за марка, която в повечето случаи се разграничава от всички останали автомобили. И ако не ви притеснява липсата на втори ред седалки и малкото багажно пространство, малкият роудстър ще ви доближи до манията Формула 1.











Източник: Вестник "Авто Пазар"
   Бензин, а не кръв! Карбуратор, а не сърце! Машина, а не човек!



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2018 Powered by Simple Machines Forum