Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: История на създаването на W124  (Прочетена 4199 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

23 Ноември, 2010, 20:36:43
  • Майстор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 497
  • Местонахождение: Бургас Варна
  • Пол: Мъж
  • Skype: the.victory
  • Репутация: 0
  • Автомобил: W124 200E




В началото на 80-те години дойде време да се подготви замяната на един от най-популярните автомобили на компанията Mercedes-Benz  а именно серия W123.

Това стана наложително, когато започва спадът в продажбите след излизането на "Baby Benz» W201.

Освен това, с появата на новата кола на Ауди „100”, конкуренцията  в средната класа се увеличи. Решението беше очевидно  трябваше да се създаде в кратък срок въз основа на технически решения и проучване инженерен дизайн и проектиране на нов автомобил от среден клас.
На практика всичко, което се произвежда в компактната серия, мигрира към средната класа. Бяха взети под внимание всички недостатъци като дизайн и форма на W201 през първите години. В новата серия, беше решено да се постави почти цялата гама от двигатели, които са съществували по това време. Въпреки това, по-строгите стандарти за вредни емисиите на вещества, както и повишените изисквания за динамични характеристики, търсени от дизайнерите за разработването на нови, по-мощни и ефективни двигатели. Ето защо, в допълнение на относително маломощни машини са разработени от нов ред "шесторка" - серия бензинов  M103 (той е инсталиран и се актуализира в редица модели на S-клас в задната част на W126) и серия от дизелови OM603.

Премиерата на новата серия е в Севиля на 5-ти Ноември, 1984 г. Където колата е много добре приета. Свеж  и модерен дизайн добре изглеждаше на фона на вече излязло от предшественика си. Мащабирани зони на купето против смачкване, монтаж на ABS и въздушни възглавници за водача при условие високо активна и пасивна безопасност. Аеродинамиката е значително повишена. И на фона на вече  запознатия  W201, нова кола изглежда много обещаваща .
Въпреки това, не е без недостатъци. Крайни срокове за развитие и прилагане на превозното средство влияят върху качеството. През първите месеци собствениците са съобщили за проблеми с двигателите, тракащ интериор, дребни проблеми с управлението и окачването. Особено остри са таксиметровите шофьори те са по-голямата част от хората който са закупили новата средната класа на Mercedes,тя е използвана като таксита за хотели и коли под наем.
Автомобилът се обновява постоянно, защото тя предлага повече опции. Външният вид на купе и комби се очакват в най скоро време. Също така се очаква да има дълги седани и специални превозни средства за органите на реда. Приятна изненада е появата  4MATIC  версията на колела .Това беше в отговор на фирми като Audi и BMW опитващи се да конкурират новата средната класа.
W124 серия е спечелила заслужено уважение и внимание от към висока степен на надеждност на двигателя, добре обмислена ергономична и просторна кабина, отлично качество на изработката и издръжливостта на окачването. Пуснати са в движение повече от  2,5 милиона копия, наистина това е колата на хората, а през 1995 г., след 11 години успешна продукция е била заменена от нова серия W210.


Още малко снимки на W124






   Бензин, а не кръв! Карбуратор, а не сърце! Машина, а не човек!


01 Декември, 2010, 01:23:19
Отговор #1
  • Майстор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 497
  • Местонахождение: Бургас Варна
  • Пол: Мъж
  • Skype: the.victory
  • Репутация: 0
  • Автомобил: W124 200E


Сред любителите на конспиративни теории често може да се чуе мнението, че автопроизводителите просто нямат интерес да създават "вечни" коли. Та кой щял да купува новите им модели при положение, че старите не се амортизирали, не се тро-шали и си вършели работата? В подкрепа на подобно мнение могат да се приведат хиляди доказателства, съставляващи автопарковете навсякъде по света. Съществуват обаче и няколко факта, които уязвяват сериозно мнението на антиконспираторите. Един от най-фрапантните примери за автомобил, който срива въпросната теория, носи краткия фабричен индекс W124. Показан е за първи път през есента на 1984 г. и остава в произвдство почти 12 години. За този период успява да се превърне в най-продавания Mercedes-Benz на всички времена и едно от най-качествените возила, конструирани някога. Близо две десетилетия след появата си на пазара W124 продължава да се търси на пазара на употребявани автомобили доста по-устойчиво от много други далеч по-съвременни модели, а цените се влияят твърде слабо от възрастта на колата. Причините за това са съвсем прости - при полагане на нужните грижи такъв Mercedes-Benz разполага с ресурса да навърти до един милион километра, като запази всичките си достойнства.

В зората на шеметната си кариера обаче W124 перспективите за успех изобщо не бяха толкова бляскави. Хиляди дребни и по-сериозни проблеми удариха по имиджа на щутгартския концерн. Mercedes-Benz трябваше да се справи с редица конструктивни недостатъци на новия си седан, дефекти, чието отстраняване струва милиарди, че даже и с протести на таксиметрови шофьори пред централата на гиганта. Резултатът от усилията на германските конструктори обаче се превърна в еталон за автомобил от средния клас, какъвто някои от останалите големи производители така и не са постигнали след цели 19 години.

Mercedes-Benz W124 дебютира 2 години след малкия 190 (W201) и до голяма степен следва същата философия. Концепцията за консервативен дизайн, просторен и ергономичен салон в съчетание с изключителни експлоатационни качества и издръжливост го прави актуален дори днес за разлика от огромна част от съвременниците му, които най-малкото изглеждат откровен "секънд хенд". В сравнение с предшественика си W123, W124 рзаполага с 30% по-добра обтекаемост на
 

каросерията

(Сх=0.29) и абсолютно класически дизайн, който все още печели симпатии. Прекрасното качество на изработката изключва дефекти, причинени от възрастта, но, както при всеки автомобил, недостатъци все пак не липсват - особено при най-старите екземпляри. В периода от началото на производството до Октомври 1986 г. Mercedes-Benz усъвършенства постоянно конструкцията и технологията на производство, но течове на вода от люка на покрива се срещат дори при коли от 1988 г. При покупка на дизелова модификация непременно трябва да се обърне специално внимание на лаковото покритие, за да се избегне "избраник", който преди това е работил като такси. Mercedes-Benz W124 разполага с почти съвършена антикорозионна защита и на всякакви следи от ръжда следва да се гледа крайно подозрително заради възможността автомобилът да е бил удрян. Единственото слабо място са отворите за крика, където корозията се среща сравнително често.

Един от параметрите, по които W124 трудно намира достойни съперници, е нивото на ергономията и комфорта в
 
салона

Подобно на всичко останало по този модел, той се отличава с невероятно качество на сглобката и използваните материали. С течение на времето все пак е възможна появата на паразитни шумове от вътрешността на предните врати и скърцане от седалките.

По-евтините версии не могат да се похвалят с особено приятна на допир тапицерия, но за сметка на това здравината є е впечатляваща. Воланът не се регулира и има малко по-голям диаметър от обичайното - лек недостатък, който се компенсира напълно от великолепната хидравлика.
 

Двигателите

монтирани на Mercedes-Benz W124 са тема, която сама по себе си може да отнеме няколко страници. Моделът се екипира с огромен избор от силови агрегати с мощностен диапазон от скромните 75 дизелови кончета до 326-те расови жребеца на V-образното 8-цилиндрово чудовище на 500 E. Общото количество на модификациите е 19, а описанието им е приведено в таблицата тук. При грамотна експлоатация и своевременно обслужване ресурсът на всеки един от тези силови агрегати съставлява не по-малко от 500-600 хил. км. По традиция газоразпределителният им механизъм се задвижва от верига, която в повечето случаи служи вярно през целия живот на двигателя. Да се сбърка с избора на модификация е практически изключено - всеки от моторите има своите особености и преимущества. Специалистите и собствениците все пак са най-ласкави към шестцилиндровите бензинови мотори и 2.5-литровия турбодизел със 113 к.с. Единствените им недостатъци са протекли заради умора на материала гарнитури, които - веднъж подменени - рядко се обаждат отново.Mercedes-Benz W124 се оборудва с четири- и петстепенни механични и автоматичнискоростни кутии.

Първите изненадват с дефекти изключително рядко и практически на се нуждаят от поддръжка. Не така стои въпросът с автоматите - особено петстепенните. Често пробуксуване на колелата може да извади от строя петата предавка. Освен това за да работят нормално автоматите се нуждаят от смяна на маслото и филтъра на всеки 60 хил. км, а след след 170 хил. се налага подмяна на фрикционните накладки и уплътнителните набивки. Шарнирните връзки, висящият лагер и задният редуктор разполагат с достатъчно голям ресурс, но на всеки 80 хил. км задължително трябва да се проверява състоянието на еластичните муфи на кардана.

Освен с традиционното за Mercedes-Benz задно предаване, W124 съществува и във вариант с четири задвижващи колела. Системата разпределя въртящия момент между предния и задния мост в съотношение 33:66% и обединява в себе си блокировка на задния диференциал и ASR (против буксуване). Модификациите 4Matic притежават несъмнени преимущества, но са изключително скъпи за поддръжка и затова е по-разумно да се избягват. Ако все пак изборът се е спрял на такъв вариант, щателната проверка е задължителна. От трансмисията и силовото предаване не бива да се чуват никакви шумове. В противен случай предстои сложен и скъп ремонт.По отношение на ходовите качества Mercedes-Benz W124 също намира достойни конкуренти изключително трудно. Основен "виновник" за великолепната возия е уникалното петлостово задно независимо
 

окачване

наследено от W201. Още по-впечатляващи са характеристиките на регулируемите пневматични амортисьори на комбитата Т, които позволяват запазване на клиренса в допустими граници независимо от натоварването. Между другото, цените на универсалите са доста по-високи от тези на седаните, което се обяснява лесно с качествата им. При покупка на комби обаче трябва да се провери основно именно задният мост, чийто ремонт излиза солено.
В речника на специалистите Mercedes-Benz W124 се използва за синоним на "вечен" автомобил. Макар да не е съвършен (вж. схемата с дефектите по-горе), повечето повреди се случват много рядко и веднъж отстранени, предстоят хиляди километри без никакви ремонти. Единственият наистина сериозен недостатък на германската лимузина са високите цени на употребяванине екземпляри и скъпата поддръжка. За всяко удоволствие обаче се плаща, а Mercedes-Benz W124 определено е такова.



Димитър ДИМИТРОВ



Източник: Вестник "Авто Пазар"

   Бензин, а не кръв! Карбуратор, а не сърце! Машина, а не човек!



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum