Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Пълен напред!  (Прочетена 3840 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

01 Декември, 2010, 01:04:12
  • Майстор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 497
  • Местонахождение: Бургас Варна
  • Пол: Мъж
  • Skype: the.victory
  • Репутация: 0
  • Автомобил: W124 200E







Ако има автомобилен производител, който никога не дава заден ход, то това е Mercedes-Benz. В продължение на повече от един век германците не спират да доказват имиджа си на компания, която не просто следва, а определя повелите при създаването на качествени и луксозни возила на четири колела. За пореден път този факт намери потвърждение по време на автомобилното изложение във Франкфурт, където прусаците отново се чувстваха изцяло в свои води и не пропуснаха да изненадат публиката с поредния си шедьовър. Новото попълнение в редиците на щутгарци се нарича Mercedes-Benz Vision CLS и разкрива виждането на конструкторите в концерна за това как би следвало да изглежда следващото суперспортно купе на Mercedes-Benz... Всъщност автомобил от подобен клас няма да бъде новост за компанията, но едва ли някой е очаквал то да се появи в такъв “формат” - с четири врати...

Това пък едва ли ще разочарова потенциалните клиенти. ”Шпагатът” между купе и лимузина, който правят конструкторите, води до създаването на изключително

екзотичен коктейл от стилистични елементи

присъщи на двата твърде различни четириколесни “вида”. Така например задните врати при Mercedes-Benz Vision CLS са издържани изцяло в стил “а ла лимузина”, изглеждат достатъчно внушително, а всеки опит да проникнете във вътрешността на возилото показва, че осигуряват и достатъчно удобство при “наместването” в салона. Противно на това специфичното разположение на седалките, ниската позиция, както и подчертано дъгообразната линия на покрива красноречиво говорят, че имате работа именно с расов купе-екземпляр. Усещането за това допълнително се подсилва от плавно преливащата към покрива задна част на автомобила, както и от формата на страничните стъкла.

При купетата най-честият проблем е свързан с пространството в салона, и най-вече за пътуващите отзад. Не и при Mercedes-Benz Vision CLS обаче! Междуосието на атлета е цели 2 850 мм, което на практика отговаря на габаритите при лимузините от E-Klasse, което само по себе си свидетелства, че новото спортно возило от Щутгарт ще предлага максимум комфорт и гостоприемство на клиентите си. Багажът явно също няма да създава главоболия - с обем от 470 литра товарното отделение е в състояние да побере доста инвентар... Допълнителен комфорт при пътуването внася панорманият стъклен покрив, който в значителна степен спомага за подчертаването на изискания и луксозен интериор, където основно триумфират кожата и скъпото дърво. Като стане въпрос за скорости едва ли автомобил от ранга на Mercedes-Benz Vision CLS ще запази мълчание. Предвижда се при влизането му в серийно производство купувачите да се ползват с широка свобода на избор от

богатата гама двигатели

на компанията. Към момента студията е оборудвана под предния капак с истинска дизелова перла. Добре познатият ви шестцилиндров редови агрегат с работен обем 3.2 литра е бил подложен на значителни процедури за укрепване. Вместо с един, той вече разполага с два турбокомпресора, а също така и със система за впръскване на горивото Common-Rail. Ако това само по себе си не е достатъчно да ви убеди в преимуществото именно на тази “екипировка”, тогава бихте могли да се обърнете и към статистиката.

Осигуряваната от дизеловото сърце мощност е 265 к.с., а ускорението от 0 до 100 км/ч се извършва от германеца за 6.4 секунди. Още при 2 000 оборота пък “на разположение” е пиковата стойност на въртящия момент от 560 Нм. И всичко това само срещу 7.5 литра нафта на 100 км смесен пробег...
Очаква се возилото да бъде “екипирано” и с новата седемстепенна автоматична трансмисия на Mercedes-Benz - 7G-Tronic, за която “Авто пазар” вече писа в миналите си броеве.

Станислав Гавазов



Източник: Вестник "Авто Пазар"
   Бензин, а не кръв! Карбуратор, а не сърце! Машина, а не човек!


01 Декември, 2010, 13:19:29
Отговор #1
  • Майстор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 497
  • Местонахождение: Бургас Варна
  • Пол: Мъж
  • Skype: the.victory
  • Репутация: 0
  • Автомобил: W124 200E






Щутгартският колос в автомобилостроенето показа на миналогодишния автосалон в Женева една разработка, която много бързо завладя сърцата на почитателите на марката Mercedes-Benz. Става дума за модела CLS, който отваря една нова ниша в изключително разнообразните пазарни сегменти. Моделът представлява спортно купе, но с четири врати. Някои специалисти го наричат псевдоседан, определение което много точно пасва на огромното купе. Тази странна концепция е вече в серийно производство, продава се у нас и е естествено да є отделим нужното внимание. Колата се предлага с един дизелов и два бензинови агрегата. Акцентът ни пада върху по-слабия бензинов мотор. Ще попитате: Защо? Дизелът е много модерен напоследък, но някак си не се вписва в представата за лукозно купе с подчертано спортно излъчване. Мощният V-осмак на AMG пък е прекалено “силен” за автомобил, създаден на базата на Е-класата и в много ситуации може да бъде опасен, въпреки всички мерки по отношение на пасивна и активна безопасност. 3.5-литровият V-образен шестак, който е тема на материала, е с мощност 272 к.с. и ускорява от 0 до 100 за седем секунди - показатели, които не са за пренебрегване, дори и като говорим за купета от висок клас. Освен наличието на четири врати и факта, че визията е подчертано спортна, CLS впечатлява и с изумителен комфорт, неприсъщ на автомобили от този род. С други думи, това е своеобразен хибрид между луксозна лимузина и агресивна расова резачка.

Екстериор

Вече стана ясно, че основното различие от конкурентите е наличието на задни врати. Те съвсем не намаляват агресивния вид на CLS. Предните светлини са подобни на тези при S-класата, но са доста по-издължени и авангардни. Радиаторната решетка е типична за марката, а цялостната форма изглежда капковидна. Облите черти обаче съвсем не намаляват динамиката, която излъчва купето на CLS. Задните светлини пък наподобяват тези на модела SL и в комплект с ефектните (две на брой) ауспухни тръби завършват агресивния мускулест облик на псевдоседана. Като цяло тази разработка представлява съвременен и удачен отговор на Merecedes, насочен към прекия конкурент BMW, който в последно време набляга изключително много на авангарден дизайн. Въпреки наличието само на две врати прекият конкурент на CLS е шестата серия на баварците. Сходна гама от агрегати и оборудване, една ценова ниша и използване на платформи от други два конкурента - Е-класата на Mercedes и петата серия на BMW.

Въпреки че е изграден на базата на Е-класата, CLS се различава доста. Таванът е по-нисък с цели пет сантиметра, вратите са без рамки за стъклата, а като цяло центърът на тежестта е значително по-нисък.

Интериор

Първото впечатление от салона на CLS няма да ви подведе - лукс стил и комфорт за трима пасажера и водач. Спортните елементи са само загатнати. Типично за марката акцентът пада върху комфорта. Интерес представлява централната конзола, която продължава междупредните и задните кресла и завършва в облегалката на задната седалка. Един от недостатъците се крие в разстоянието, предназначено за краката на задните пасажери. На фона на преките конкуренти то не е никак малко, но като се има предвид наличието на четири врати и платформата от доста голям седан е странно къде са се “дянали” нужните още около двайсетина сантиметра в предно задна посока. За сметка на това багажникът е с обем 505 литра и по функционалност превъзхожда доста тези на алтернативите. Екстрите в салона е трудно да се изброят, а списъкът с допълнителното оборудване е близък до безкрайност.

В обобщение може да се каже, че изключително стилният интериор без притеснения би могъл да служи като еталон за лукс, комфорт и качество. При направата му дизайнерите и конструкторите в най-голяма степен залагат на скъпото дърво и естествената кожа. В серийното оборудване на CLS е предвидено воланът и скоростният лост също да бъдат покрити с кожа. Уредите са лесни за навигация и много близки до стандартните. В горната част на средната конзола е разположен дисплей с доста бутони отстрани. Въпреки това не е нужно да сте компютърен специалист, за да разгадаете командите, но многобройните клавиши са предпоставка за частично отвличане на водача от пътната обстановка. Двигател и ходови характеристикиV-образният шестцилиндров бензинов агрегат, за който стана вече дума, е и една от иновациите в моторната гама на Mercedes-Benz. Изключително безшумен, характеризиращ се с много добро доускорение и еластичност. За това до голяма степен заслуга има и седемстепенната автоматична трансмисия, наречена от създателите си 7G-Tronic. Сближените предавателни числа и честата смяна на предавките е тайната към успеха. Водачът обаче въобще не усеща интезивната работа на трансмисията, защото скоростите се сменят изключително плавно и същевременно доста бързо. В зависимост от желанието ви и дължината на десния ви крак, автоматът може да свали за миг до четири предавки.

Кормилното управление е на познатото за марката върхово ниво. Сервото с променливо усилие е идеално за паркиране, като същевремено при висока скорост прави волана твърд и информативен. Да управляваш CLS е истинско удоволствие - точни реакции, минимален крен в завоите и изключителна возия. В допълнителните опции се предлага и пневматично окачване Airmatic DC, което има три режима на действие - два спортни и един стандартен. И в трите случая автомобилът се държи като истински Mercedes-Benz. Благодарение на пневмо окачването клиренсът може да се изменя с до три сантиметра, което на пръв поглед е малко, но в много ситуации е от решаващо значение. Основно обаче е предимство при паркиране върху тротоари и подобряване на стабилността и обтекаемостта при движение с висока скорост.

Цена

Въпреки че не е по джоба на средностатистическия българин, може да се каже, че е атрактивна. Все пак не очаквайте усещане, присъщо за BMW. Но за какво ли им е подобно на любителите на марката Mercedes-Benz.








   Бензин, а не кръв! Карбуратор, а не сърце! Машина, а не човек!



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum