Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Възкресението.  (Прочетена 911 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

01 Декември, 2010, 00:28:39
  • Майстор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 503
  • Местонахождение: Бургас Варна
  • Пол: Мъж
  • Skype: the.victory
  • Репутация: 0



За возилата с марката Mercedes-Benz с пълна сила важи максимата “Или само добро, или нищо”. Затова може би и за тях се говори толкова много. С основание може да се твърди, че щутгарският гигант не просто е част от автомобилната история, а дори е участвал при написването й, като едва ли има здравомилсещ човек, който да оспорва това твърдение. Прусаците по принцип създават прословути по своето качество, лукс и надежност возила, а някои от тях вече са се превърнали в мит. Когато пък в наши дни някой се заеме със съживяването на една автомобилна легенда, крайният резултат може да бъде само един - шедьовър. Потвър­ждение на това твърдение поднася и германското тунинг-студио HWA, което се захваща с нелеката задача да доработи оригинал, който отдавна се счита за “класика в жанра”. Немците си поставят за цел да усъвършенстват не какво да е, а една от най-добрите спор­тни бегачки на миналото столетие - Mercedes 300 SL.

Появата на оригинала през 1954 предизивква фурор

Още тогава съвременниците по достойнство отчитат преимуществата на германския атлет, който 45 години по-късно напълно заслужено си спечелва тит­лата “спортен автомобил на столетието”. Наред със силните черти в характера си обаче немецът носи и такива, които биха могли да “стопят” нервите на собственика му. Така например системата за директно впръс­кване на горивото често е създавала главоболия на баровците, имали удоволствието да се сдобият с новичък 300 SL. При изгасянето на автомобила с последния оборот не­възпламенен бензин навлиза в горивната камера и докато двигателят е в покой, той навлиза дори и при гърбиците на коляновия вал, където намалява плът­ността на малсената смазка и по този начин силно застрашава здравето на двигателя. Барабанните спирачки при оригинала пък просто “изсипват” свръхдоза адреналин в кръвта на шофьора при спиране от висока скорост. Именно с разрешаването на този и други проблеми се заемат от HWA.

В завода в Афалтерсбах конструкторите разглобяват един от представителите на 300 SL до съставните му детайли. Тръбното шаси е подложено на основен преглед с рентгеново изследване, като на места, където металът е износен, са нанесени корекции, така че здравината да бъде на ниво. На подобно щателно изследване и доработка е подложена и каросерията на атлета. В следствие на тези оздравителни процедури годините на старата спринтьорка не само не личат, а дори се оказва, че тя е в по-добра форма, отколкото в активния си състезателен период преди десетилетия. В интериора дизайнерите запазват духа и стила на епохата от 50-те като разбира се внасят и някои корекции, с които баровците неизменно свикнаха в последно време. Крайният резултат - усещането за класически спортен автомобил, съчетан с много класа и лукс. При окачването и спирачките също настъпва значителна актуализация. Пред­­ният, задният мост, както и спирачките и накладките за заимствани директно от модел SL 2001-ва година. Освен това са монтирани и антиблокираща система (ABS), както и електронно-стабилизираща система, запазваща траекторията на движение в завои.

Мощността е правопропорционална на цената

Под капака инженерите наистина залагат истинска бензинова “бомба”. Двигателят е заимстван от моделния ред AMG. V-образният агрегат е с работен обем 5 956 см3, а осигуряваната от него мощност е 381 к.с. при 5 500 об./мин. Максималният вър­тящ момент е 580 Нм при 3 750 об./мин. За сведение “оригиналът” от 1954 година предлага показатели приблизително наполовина “по-слаби” от тези. Електронното ограничение слага бариера пред скоростта при 250 км/ч.

Който се съмнява в уникалността на създаденото от HWA отроче пък може да се загледа в неговата цена - 400 000-те евро категорично подсказват, че наистина става дума за автомобил само за “тарикати”.

Станислав Гавазов



Източник: Вестник "Авто Пазар"
   Бензин, а не кръв! Карбуратор, а не сърце! Машина, а не човек!



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2018 Powered by Simple Machines Forum