Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Метаморфозата на буболечките.  (Прочетена 2503 пъти)

0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

01 Декември, 2010, 00:11:03
  • Майстор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 497
  • Местонахождение: Бургас Варна
  • Пол: Мъж
  • Skype: the.victory
  • Репутация: 0
  • Автомобил: W124 200E

Повечето автомобили, подлагани на доработка от различните тунинг студия, са или расови резачки, или огромни лимузини. Всички, уважаващи себе си компании за доработка на четириколесни обаче, имат в гамата си и по някоя “буболечка” - ей така за колорит. Возилата от т. нар. субкомпактнен клас са любими най-вече на женската част от водачите и е редно и те да бъдат подлагани на стилна доработка. Сега ще се спрем на хитовите мъници Smart, Mini и VW New Beetle, които са тунинговани от три култови студия - Brabus, Hamann и Abt. Следствието от тази работа е странна метаморфоза, превръщаща “буболечките” в мечта за всяка жена с интерес към автомобили.



Smart Brabus

Само по себе си стандартното изпълнение на двуместната играчка представлява доста екстравагантно возило, но явно инженерите от Brabus не смятат та­ка. Те се вживяват в ролята на имиджмейкър, като придават на Smart-чето строго определена индивидуалност, съобразена с изискванията на клиента. За целта прецизните германци разработват програма, наречена SB1, включваща както външен, така и цялостен тунинг. След доработката мощността на малкото двигателче достига до 75 к.с. а максималният въртящ момент - до 100 Нм (при серийния модел е 80 Нм). След промяната на основните характериситки ускорението от 0 до 100 вече е 15 секунди, което си е напрово рекорд. От съображения за сигурност максималната скорост не е увеличена, като за това строго следи електронен ограничител. Като се замисли човек 140 км/ч си е прилична скорост за лека кола, намалена в мащаб 1:3.

Динамичните характеристики едва ли ще сразят някой, но това не пречи на “буболечката” да изглежда доста по-спортно. Воланът спокойно може да се мери (и по големина, и по вид) с този от болидите на Ф1. От него се контролира и секвенциалната шестстепенна скоростна кутия. За да се усили усещането за мощ и агресия, ауспухната система е изцяло преработена. Спортният дух присъства в купето и благодарение на алуминиеви педали, ръкохватка за ръчната спирачка и други дребни детайли. Акцентите по екстериора са нов преден спойлер, раздути калници и алуминиеви джанти с нископрофилни гуми с размер 195/50 R15.



Mini Hamann

Известната студия е специализирана предимно в доработката на резачки с марка BMW. Именно поради тази причина инженерите се заемат и с тунинг на Mini. По външния вид не са правени сериозни промени, като се изключи монтирането на 17-цоловите джанти HM41 - запазена марка на ателието Hamann. Те са оборудвани с гуми ContiSport-Contact 2 с размер 215/45 R17. Нова е и радиаторната решетка, разположена под предната броня, както и двуцветната окраска на малкото купе. Под тези миниатюрни панели промените са значителни. Новият агрегат е с мощност 115 к.с., а именно окачването е факторът, придаващ така желания от компанията агресивен вид. Благодарение на сменените пружини клиренсът отпред е снижен с 35 мм, а отзад - с 25. Клиентите имат възможност да поръчат и ауспухна система, която променя децибелите, оптимизира работата на агрегата и завършва с ефектна хромирана “двуцевка”. По отношение на интериора специалистите са разработили ексклузивна кожена тапицерия, която може да бъде с различни цветове в зависимост от предпочитанията и капризите на нежната Ви половинка.



VW New Beetle Abt Sportline

Идеята на тази тунинг студия е да инжектира с няколко дози агресия и динамика в наследника на возилото, с което от години наред се свързва понятието народен автомобил. За целта се налагат значителни конструктивни изменения. Основният агрегат, монтиран от Abt, е двулитров, като коляновият вал е нов. Променени са и разпределителните валове, ауспухната система, като е пипнат и електронния блок (чип-тунинг). Резултатът - 193 к.с. Както се досещате за такъв “звяр” е необходима отлична спирачна система и перфектно окачване. И в това отношение инженерите от Abt са си свършили работата. Интересното е, че външният вид не подсказва подчертано спортна насоченост. Наборът от допълнителни детайли има за цел да напомня на носталгично настроените за времето, по което с “бръмбара” се е разпореждал геният Фердинат Порше. Набиващите се на очи елементи са хромираните козирки над фаровете, 17-цоловите джанти с масивна централна част, заоблените брони и металните полувежди на задните калници. Всичко това внася допълнително очарование и смиреност, но нещата се променят, когато зад волана седне водач с по-дълъг десен крак.

И при трите “буболечки” метаморфозата е очевидна, а ефектът е ясен - любов от пръв поглед.

Радослав Славчев



Източник: Вестник "Авто Пазар"
   Бензин, а не кръв! Карбуратор, а не сърце! Машина, а не човек!



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum