Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Превъплъщението на "малкия" Mercedes.  (Прочетена 813 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

30 Ноември, 2010, 23:35:42
  • Майстор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 503
  • Местонахождение: Бургас Варна
  • Пол: Мъж
  • Skype: the.victory
  • Репутация: 0



Мерцедесът на 2000 година - това е новата С-класа. Така, най-старата автомобилна марка в света с гигантска крачка навлезе в новото хилядолетие. Този модел напълно замая, както любители, така и критично настроените специалисти. Това което виждаме несъм­­нено е Mercedes, но Mercedes от нова генерация. Свръх-модерни технологии, скъпо оборудване, високо качество на изработка, стабилност и прецизност. Всичко това е характерно за най-малката лимузина на знаменитата германска компания.

Както винаги, “магьосниците” от известните тунинг-фирми не закъсняха с основната преработка и превръщане на новата С-класа в “расов спортист”. Най-известната сред тях безспорно е AMG. Техният нов “шедьовър” носи обозначението С 32 и ще се появи на пазара в началото на 2001 г. От март т. г. са направени над 100 000 поръчки, като всеки ден се получават допълнително още 1000.

Фирмата AMG е с богати традиции. Зад инициалите є се крият имената на създателите на германската компания Ханс Ауфрехт и Ерхард Мелхер, както и първото местонахождение на фирмата в град Гросаспах. Със своите тунинг-разработки компанията си е извоювала водещи позиции в автомобилния спорт. Първият съвместен продукт на AMG с концерна Daimler-Benz е създаден през 1993 г. и носи обозначението С 36. В началото на миналата година Daimler­Chrys­ler увеличи участието си в капитала на тунинг-фирмата. Днес концернът притежава 51% от акциите, с което поема управлението. Екипът на AMG включва 450 висококвалифицирани специалисти. Основната цел e удвояване продажбите на 10 хиляди автомобила, с което ще бъде реализиран годишен оборот от 500 милиона германски марки. Повече от една трета от продадените коли ще бъдат от новата модификация С 32. Фирмата се тревожи единствено от обстоятелството, че конкурентните тунинг-фирми, като Brabus, Lorinser и Carlsson, реагираха по-бързо и вече предлагат преработени спортни модели на Mer­cedes С-клас. Концернът дава “старт” на проекта С 32 още в началото на 1999 г. От този момент времето започна да работи срещу AMG. Най-основни промени пре­търпява двигателя. Проблем е, че всички автомобили на фирмата трябва да преминат през “прословутите” тежки тестови изпитания (при зимни и летни условия), провеждани задължително от Mercedes. Резултатът е изключителна комбинация от комфортна семейна лимузина, под чиято маска е скрит истински расов спортист.

За разлика от предходния модел С 43, при своята нова модификация AMG залага на 3.2-литровия V-образен 6-цилиндров мотор. Благодарение на механичен турбокомпресор той постига по-висока мощност и въртящ момент от 8-цилиндровия агрегат на предшественика. Освен това, двигателят е много лек и компактен, с което се постига още по-прецизно управление.

Независимо, че V6-мото­рът вече се монтира в стандартното изпълнение на С-класата, при спортната мо­дификация се е наложило отделението на двигателя да бъде разширено. Няма елемент от машината, който специалистите от АMG да не са подложили на основна преработка и тежки изпитания. Най-драстични промени претърпяват газоразпределителния и коляно-мотовилковия механизъм. Изменени са лагерите на биелите, а охладителната система е основно преработена (включен е и междинен радиатор за турбокомпресора). Разбира се, специалистите не пропускат и електрониката. Интересно е да се отбележи, че механичният компресор (задвижва се от коляновия вал чрез ремъчна шайба), е продукт на японската фирма IHI. Негово основно предимство е високото налягане, което поддържа (1.1 бара при 20 000 об/мин на роторите).

Резултатите са отлични. Мощност 354 к.с. и внушителен въртящ момент от 450 Нм. За сравнение, основният конкурент на пазара - супер-спортистът BMW М3, разполага с 12 коня по-малко. Но това, което действително впечатлява са високите параметри на въртящия момент. В диапазона между 2 000 и 6 000 об/мин С 32 поддържа 400 Нм.

При спортен автомобил от този клас, любителите най-често се интересуват от динамичните показатели (максимална скорост, ускорение). От 0 до 100 С 32 се “катапултира” за 5.2 секунди (за сравнение С 43 - 6.5 сек; С 320 - 7.8 сек). Характерно за всички модели на Mercedes, независимо от тяхната мощност, е монтираният електронен чип, който ограничава максималната скорост до 250 км/ч. Ако това устройство бъде деактивирано от специалистите на AMG, то С 32 ще “полети” със зашеметяващите 290 км/ч. Интересен е фактът, че степента на сгъстяване е едва 9.0:1. Това позволява двигателят да работи с нискооктаново гориво (95) и да отговаря на строгите екологични норми на стандарта Евро 4. По показания на Mer­cedes, средният разход на гориво е 11.3 литра на 100 километра. Естествено при спортно каране, той ще нарастне драстично. За да бъде удържана тази огромна мощ, се е наложило конструкторите да преработят основно ходовата част. Изцяло нов продукт е спортното окачване с 30 мм по-нисък клиренс. Както при повечето “расови спортисти” и тук задните гуми са с по-големи размери (245/40 ZR 17 срещу 225/45). Инженерите не са забравили и любителите на силни усещания. Тях ги закрилят свръх модерни електронни помощници, като стабилизиращата програма ASP, антиблокираща система на спирачките, както и устройство за контрол на приплъзването.

На външен вид С 32 почти по нищо не се отличава от серийния модел. Само специалист би забелязал “нежните” разлики. Най-внушителни са вентилационните отвори в предната престилка и скалата на километража, достигаща 300 км/ч. Така майсторски “замаскиран”, расовият “спортист” на AMG e запазил елегантния и делови дизайн на С-класата.

Александър АТАНАСОВ


Източник: Вестник "Авто Пазар"
   Бензин, а не кръв! Карбуратор, а не сърце! Машина, а не човек!



Сподели темата


Tags:
 

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info. Powered by Simple Machines Forum