Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Столетникът Mercedes става по-млад.  (Прочетена 806 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

30 Ноември, 2010, 23:34:35
  • Майстор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 503
  • Местонахождение: Бургас Варна
  • Пол: Мъж
  • Skype: the.victory
  • Репутация: 0



Всеизвестно е, че спортният компактен клас се оглавява от марките BMW и Audi. Но нещата изглежда бързо ще се променят. От пролетта на 2001 г. Mercedes излиза на “пистата” със своя нов най-малък “спортист”, носещ името Sportcoupe. Разработен на технологична ба­за Mercedes C-клас, той ще се превърне в най-опасния конкурент на BMW Compact. Своята бляскава премиера малкият “красавец” ще направи още през октомври т.г. на Автомобилния салон в Париж.

С новата си разработка германският концерн “нагазва в дълбоки води”. Тази решителна крачка, като се има предвид консерватизма на фирмата, е рискована, но край­но необходима. Независимо от успеха на А-клас и “спортистите” SLK и CLK, по статистическите данни средната възраст на клиентите на Mercedes e 50 години. Дори автомобилното джудже Smart, не успя да промени традицията. Това, което ще привлече млади и прогресивно мислещи клиенти е динамиченият дизайн на новото Sportcoupe. Надеждите сигурно ще се оправдаят.

Да разгледаме все пак внимателно “младежът”. Независимо, че е запазил кръглите “очи” на С-класата, “муцуната” му е силно наведена напред, сякаш е лекоатлет, готов за спринт. Клиренсът на спортното окачване е намален с цели 20 мм. Преливащите се фарове са по-изпъкнали. Традиционната “звезда” на предния капак смело “блести” на челната решетка, която също е обновена. “Храбрите” дизайнери, под ръководството на Петер Пфайфер, са подходили твърде смело при конструирането на задния капак и стоповете. Задното стъкло елегантно продължава и под спойлера. Но както е нормално при Mercedes, всеки детайл има точно предназначение и определена функция. Този на пръв поглед незначителен стилов елемент осигурява отлична видимост на водача. Модерен замисъл е панорамният покрив, изработен от термоизолационно стъкло. Това дава свобода на погледа и приятна атмосфера в купето. Който иска да си направи “въздушна” разходка, е достатъчно да натисне бутон на арматурното табло и стъкленият покрив автоматично се плъзва назад. Отворът е с близо една трета по-голям от стандартния шибедах.

Mercedes явно не желае новото Sportcoupe да се възприема като “скъсена” С-класа. “Спортистът” е напълно самостоятелен модел, способен да се бори и извоюва свое място в автомобилния свят. С дължина от 4.34 м, той е с цели 18 см по-къс от лимузината. Независимо от това, купето е обширно и предоставя място за четири пасажера. Дали ще седнете на предната или задна седалка, типичните за спортните купета неудобства няма да ги има. Електромотор измества предното “кресло” и освобождава при качване необходимото пространство за втория ред. А там няма да липса място, както за лактите, така и за коленете. При необходимост, задните седалки могат да се трансформират и багажното отделение се увеличава на 1100 литра (нормално 310 литра). За пълно “омагьосване” на младите клиенти основно е преработен и интериорът. Средната конзола е “подмладена” с алуминиева обшивка. Тризвездният спортен волан е “събрал” бутоните за управление на радиото, телефона и бордовия компютър. Контролните уреди имат ново вълнообразно покритие.

Но щастието никога не може да бъде пълно. За съжаление любителите на силните усещания ще останат малко разочаровани, тъй като Mercedes първоначално ще предложи само 4-цилиндрови двигатели за своя “лекоатлет”. Базовият модел С 180 с двулитров мотор ще развива 129 к.с. Спортни и динамични са двата агрегата с турбокомпресори: двулитров със 163 к.с. и добре познатият ни от модела SLK 2.3-литров агрегат (197 к.с.). Икономичен, но без да губи спортния си дух е 2.2-литровият дизелов мотор CDI - 143 к.с. Въртящият момент от двигателя ще се преобразува от 6-степенна механична скоростна кутия. Mercedes разработва и нова автоматична трансмисия “Sequentronic”, с възможност за ръчно превключване на предавките.

Както при лимузината, така и новото спортно купе ще бъде оборудвано серийно с редица електронни помощници, закрилящи живота на водача в екстремни ситуации. Сред тях са стабилизиращата програма “ESP”, както и устройството “BAS”, индивидуално регулиращо спирачната сила към отделните колела. Срещу доплащане ще бъдат предложени редица глезотии, като мултифункционалната система за управление на пулта и обработка на данни - Comand. “Електронният помощник” е разположен в средната конзола, като чрез цветен монитор водачът получава необходимата информация. Ситемата се допълва от свръхмодерното устройство Linguatronic - гласово управление на телефона, аудиоуредбата и климатичната инсталация. Няма да липсва и устройството за автоматично регулиране на дистанцията - Distronic.

За сигурността на пасажерите, Sportcoupe ще бъде оборудвано с шест въздушни възглавници, включващи и “Airbags” за прозорците.
За цени все още няма официални данни. Предполага се, че новият “спортист” на Mercedes при идентични двигатели и оборудване ще бъде с около 2000 германски марки по-евтин от лимузината С-клас. С интерес се очаква реализацията на “младежката” програма.

Александър АТАНАСОВ


Източник: Вестник "Авто Пазар"

   Бензин, а не кръв! Карбуратор, а не сърце! Машина, а не човек!



Сподели темата


Tags:
 

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info. Powered by Simple Machines Forum