Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Дали колата ми е "Умна" ?  (Прочетена 1085 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

29 Ноември, 2010, 23:52:14
  • Майстор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 503
  • Местонахождение: Бургас Варна
  • Пол: Мъж
  • Skype: the.victory
  • Репутация: 0



Доста от собствениците на нови автомобили се хвалят с това колко е "умна" придобивката им. Дали това е наистина така, може да се разбере след сравнението на "екстрите" й с последните неща, които предлага съвременната технология.

BlueTEC седанът Mercedes-Benz E350 E-Class, например доста активно се грижи за "себе си". Той самостоятелно следи налягането в гумите си, нагласява фаровете си според извивките на пътя, нагласява сам твърдостта на окачването, адаптира фаровете и ги завърта по посока на завиването на колата и дори "казва" на шофьора, че е прекалено изморен и сънлив за да кара. Дали всичко това и многобройните други неща в колата я правят по-безопасна за каране? Отговорът определено е "да"!

Изследвания на националната администрация по пътна безопасност в Щатите NHTSA сочат, че поне 30% от шофьорите са имали случаи на заспиване зад волана, а близо 60% са управлявали прекалено уморени. Всичко това е станало причина за над 100 000 катастрофи всяка година, като в тях са били ранени над 71 000 души и убити 1550.

В Mercedes-Benz програмата работи, като "създава" профил на карането на водача - начин на спиране, ускоряване, съобразно пътните условия и според него "съди" за моментното състояние на най-главния в колата при всяко пътуване. Когато системата отбележи значително отклонение от създадения профил, "решава", че водачът е прекалено уморен и подава сигнал за състоянието му.

Доста по-малко драматична от предишния случай, но доста практична например е системата за активно паркиране, предлагана вече от доста фирми, дори в средния и малък клас. Полирано като система във Ford Escape и Lincoln MKS, системата доказва пригодността си вече и в новия модел C-max на марката. Ултразвукови сензори мерят пространството за паркиране и сервомотор върти волана самостоятелно, като шофьорът натиска само газта и спирачките, но с възможност за прекъсване на роботизираното паркиране във всеки момент с хващането на волана. Навярно тази система, както и подобни на нея ще станат по-нататък базови изисквания на екипировката за безопасност на автомобила през това и следващото десетилетие.

Друга черта на "умната" кола е например система подобна на Ford's Sync и MyFordTouch. Tе включват и управляват аудио-системата, телефона, навигацията и други технологични джаджи с помощта на докосване или гласова команда. Но те не са само високотехнологични играчки, а също имат определен принос за безопасното каране.
   Бензин, а не кръв! Карбуратор, а не сърце! Машина, а не човек!



Сподели темата


Tags:
 

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info. Powered by Simple Machines Forum