Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Повредена автомобилна бобина: Симптоми, причини и методи за проверка  (Прочетена 107 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

13 Май, 2024, 21:34:46
  • Администратор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 737
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +2

Ефективното функциониране на автомобилната бобина е важно за правилната работа на запалителната система. Тя представлява устройство, което трансформира нисковолтовия ток от акумулатора в необходимото високо напрежение за генериране на искра в свещите.

Бобината се използва във всички видове системи за запалване: контактни, безконтактни и електронни.

Причините за неизправност на запалителната бобина могат да бъдат различни: дефект в проводника, повреда в изолацията или механични увреждания.

Какво представлява бобината?
Запалителната бобина е вид повишаващо напрежението трансформатор, който се състои от две намотки: първична и вторична. В зависимост от типа бобина, намотките и техните позиции, можем да разграничим следните видове бобини:

- Обща бобина: Първичната намотка има обикновено 100 до 150 навивки и е направена от изолиран меден проводник. Вторичната намотка има от 30 000 до 50 000 навивки и е с по-малък диаметър. Вторичният ток се подава на прекъсвач - разпределител.

- Индивидуална бобина: Тя също има две намотки, но техните позиции са обратни на тези на общата бобина.

- Двуискрова бобина: Тази бобина подава напрежение едновременно на два цилиндъра и се използва обикновено в системи с двигатели с по-голям брой цилиндри.

Как да определим дали една бобина е изправна?
Важен параметър при диагностика е съпротивлението на намотките. За първичната намотка, съпротивлението обикновено е между 0,5 и 3,5 ома, а за вторичната - между 6 и 15 кило ома. Проверката се извършва с мултицет или омметър. Ако измереното съпротивление отклонява от тези стойности, вероятността бобината да е повредена е голяма.

Трябва да се има предвид, че характеристиките на отделните бобини могат да се различават, включително съпротивлението на намотките, продължителността на искрата, енергията на искрата и индукцията на първичната намотка. За точна диагностика е необходимо да се имат техническите характеристики на всяка бобина и да се сравнят с измерените стойности.

Симптомите на неизправна бобина могат да включват...Ето текста с модификации:

Най-типичните симптоми за повредена бобина включват:

1. Няколко цилиндъра на двигателя не работят, като проблемът с времето се задълбочава.
2. При ниски температури няколко цилиндъра на двигателя не функционират правилно.
3. Моторът може да спре да работи при влажни условия.
4. При рязко натискане на газта, двигателят може да работи неравномерно.
5. В автомобили със система за проверка на горивото, индикаторът Check Engine може да се запали.

Всички тези признаци могат да бъдат и за други проблеми на автомобила, като например с изтощените запалителни свещи и други. Въпреки това, когато се появят, е важно да се извърши проверка на бобината.

Причините за неизправност на бобината обикновено включват:

1. Механични повреди, като стареене на изолацията на проводниците или теч на масло през уплътнителите, което може да разруши изолацията или корпуса на бобината.
2. Повреда на контактите, която може да се случи при попадане на влага под капака на двигателя по време на дъжд или при измиване на автомобила.
3. Прегряване, което често засяга индивидуалните бобини и може да съкрати техния експлоатационен живот.
4. Вибрации, които могат да бъдат вредни за индивидуалните бобини и произлизат от цилиндровата глава.

Как да проверим бобината?

1. Използвайки мултицетър, можете да проверите съпротивлението на намотките на бобината. Нормалните стойности за първичната намотка са между 0,5 и 3,5 ома, а за вторичната - между 6 и 15 кило ома. Ако измерените стойности се различават значително от тези, бобината може да е повредена.
2. Проверете изолацията на намотките, използвайки мултицетър. Трябва да измерите съпротивлението на изолацията на намотките и да го сравните с предварително зададените стойности.
3. Използвайки осцилограф, можете да получите по-точна информация за състоянието на запалителната система.

Каквато и повреда да е на бобината, тя обикновено се сменя с нова. Повредените бобини обикновено не се ремонтират успешно и са трудноемки. В Авто Бим БГ предлагаме качествени бобини за много марки и модели автомобили в широк ценови диапазони.



Сподели темата


Етикети: бобина 
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum