Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Турбокомпресори в Автомобилната Индустрия: Видове и Характеристики  (Прочетена 1334 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

21 Април, 2024, 00:38:12
  • Администратор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 737
  • Пол: Мъж

В автомобилната индустрия се използват различни видове турбокомпресори. Единичен турбо, Битурбо, Twin-Scroll Turbo, турбо с променлива геометрия, турбо с променлива спирала, електрически турбо и други. Единичният турбокомпресор е този, който повечето хора асоциират с термина "турбо". Чрез промяна на размера на компонентите в турбокомпресора могат да се постигнат напълно различни характеристики на въртящия момент. Големите турбокомпресори предлагат по-високи нива на максимална мощност, докато по-малките могат да се въртят по-бързо и да осигурят по-добра ниска мощност. Те представляват икономически ефективен начин за увеличаване на мощността и ефективността на двигателя, като така стават все по-популярни. Позволяват на по-малките двигатели да увеличат ефективността си, като произвеждат същата мощност като по-големите двигатели с атмосферно пълнене, но с по-ниско тегло.

Битурбо

Битурбо-системите, въпреки че предлагат високи нива на мощност, са склонни да работят най-добре в тесен диапазон на оборотите. Водачите често изпитват турбо забавяне, докато системата се активира в рамките на своя пик. Както подсказва името, при twin-turbos се добавя втори турбокомпресор към двигателя. В случая с V6 или V8 двигатели, това може да се постигне, като се монтира по един турбо за всяка цилиндрова банка. Алтернативно, по-малък турбо може да се използва при ниски обороти, а по-голям - за по-високи. Тази конфигурация позволява по-широк работен диапазон на оборотите и осигурява по-добър въртящ момент при ниски обороти, както и мощност при високи. Въпреки предимствата, съществува значително увеличение на сложността и свързаните с нея разходи.

Twin-Scroll Turbo

Турбокомпресорите с двойна спирала използват корпус на турбината с разделен вход и изпускателен колектор, съчетавайки правилните цилиндри на двигателя с всеки свитък. Например, в четирицилиндров двигател, цилиндри 1 и 4 се подават към един свитък, а 2 и 3 - към друг. Това осигурява по-ефективна доставка на енергия от отработените газове към турбото и помага за по-плътен, чист въздух във всеки цилиндър. Повече енергия се изпраща към турбината, което води до повече мощност. Отново, има компромис във връзка с разходите за справяне със сложността на системата.

Турбокомпресор с променлива геометрия (VGT)

VGTs включват пръстен от аеродинамично оформени лопатки в корпуса на турбината на входа на турбината. Тези лопатки се въртят, за да променят ъгъла на завихряне на газа и площта на напречното сечение. При ниски обороти, ниското съотношение позволява на турбото бързо да се навие, а при по-високи - увеличава въздушния поток. Това води до нисък тласък на прага за намаляване на турбо забавянето и осигурява широка и гладка въртяща сила. Въпреки че VGT се използват често

 в дизеловите двигатели, те са ограничени в приложенията си в бензиновите двигатели поради цената и изискването за специализирани материали.

Турбокомпресор с променлива спирала (VTS)

VTS турбокомпресорът комбинира предимствата на турбото с двойна спирала и турбото с променлива геометрия, като използва клапан, който пренасочва изходящия въздушен поток или регулира количеството, което отваря клапанът, за да раздели отработените газове между двете свитъка.

Електрически турбокомпресори

Електрическият турбокомпресор е приложима опция за приложения с бензинов двигател, като се използва за елиминиране на турбо забавянето и за подпомагане на турбокомпресора при по-ниски обороти на двигателя. Този подход увеличава обхвата на оборотите, в рамките на които турбото работи по ефективно, като прави турбо забавянето значително по-малко.



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum