Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Потенциални неизправности и поддръжка на автомобилния климатик:  (Прочетена 1344 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

12 Април, 2024, 18:46:27
  • Администратор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 737
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +2

Потенциални неизправности и поддръжка на автомобилния климатик: Как да ги разпознаем и предотвратим

Принципът на работа на автомобилния климатик наподобява този на хладилник. Системата е създадена като херметична, в която фреон и компресорно масло циркулират по контурите, смазвайки всички подвижни елементи.

Всяко устройство за климатизация се основава на способността на фреона да абсорбира топлина при преминаване от течно в газообразно състояние и да я освобождава при кондензиране. Компресорът увеличава налягането на газообразния фреон в системата, като го загрява. След това фреонът се охлажда в кондензатора, където се кондензира. След това, през изпарителя, течният фреон кипи и отнема топлина от въздуха, охлаждайки го. Накрая, газообразният фреон се връща в компресора, а охладеният въздух се изпуска в салона чрез вентилатор.

За поддържане на ефективността на климатичната система на автомобила е важно да се спазват определени препоръки от производителите и специалистите. Важно е да се извършва техническо обслужване веднъж годишно, предпочитано през пролетта преди началото на летния сезон. Също така, е важно да се извършва почистване на системата, включително смяна на филтъра за купето и противомикробна обработка на изпарителя два пъти годишно. Почистването на кондензатора също е необходимо за поддържане на нормалната работа на цялата система.

Възможните неизправности на автомобилния климатик включват изтичане на фреон, което може да се дължи както на нормални загуби поради физическите свойства на фреона, така и на нарушения в системата, които изискват ремонт. Проверката на връзките между тръбите и маркучите в системата е също важна за предотвратяване на изтичане на фреон. Повреден компресор обикновено се проявява със забележим шум и теч на масло, което изисква негова замяна или ремонт.

Блокирането на компресора за автомобилния климатик може да настъпи поради различни причини, като например замърсяване, прекомерно налягане в системата вследствие на преливане на фреон и други фактори. Ако компресорът остане неактивен за продължителен период, неговите елементи стават безсмазочни поради липсата на циркулация на фреон и компресорно масло, което може да доведе до вътрешна корозия и, следващото му стартиране, да причини повреда поради увеличеното триене.

Появата на шум в компресора за климатика може да бъде резултат от проблеми с неговото задвижване. Ако шумът продължава и след изключване на климатика, но при работещ двигател, вероятно причината е износен лагер на ролката, който се върти непрекъснато и се износва бързо. Ако шумът се чува само при включен климатик, то повредата е вероятно в самия компресор.

Повреденият кондензатор на автомобилния климатик или охладителят имат за функция да охладят фреона, който, от своя страна, охлажда въздуха, който влиза в салона на автомобила. Симптомите за неизправност могат да се проявят чрез влошаване на работата на климатика при спиране на автомобила, теч на масло от кондензатора и замърсяване. При силно замърсяване охлаждането може да бъде недостатъчно, което може да доведе до случайно изключване на климатичния контрол. В такъв случай е необходимо спешно почистване на радиатора на климатика, за да се намали налягането в системата.

Друга сериозна причина за повреда на кондензатора е корозията, която може да бъде предизвикана от вода и химични вещества от пътното платно, които причиняват корозия и разрушаване на тръбите на кондензатора, в резултат на което може да се появят течове.

Ниеизправност на изпарителя може да се прояви чрез намалена ефективност на работа, поява на вода в салона и неприятен мирис. Причините могат да бъдат корозия, замърсяване и запушване на тръбичката за отвеждане на влагата.

Неизправност на ресивера-изсушителя, който е филтър дехидратор за климатика, може да се прояви чрез прекъсвания в работата на климатика, чести изключвания на компресора и появата на лед на филтъра и тръбопроводите, излизащи от него. Причините за това могат да варират от неправилно зареждане на климатичната система до замърсяване по време на ремонт или изчерпване на ресурса.

Повреден терморегулиращ вентил (ТРВ), който контролира подаването на фреон в зависимост от температурата и налягането на системата, може да причини циклична работа на климатика, непостоянно подаване на охлаждащ въздух, замръзване на маркучите на изпарителя и самоизключване на агрегата. Причините за нестабилната му работа могат да бъдат механична повреда на клапана, неправилна регулация, замърсяване на системата, присъствие на вода или въздух в системата.

Неизправен вентилатор на кондензатора, който служи за допълнително охлаждане на фреона, може да предизвика шум при работа или да прекъсне въртенето си. Причините могат да включват износени лагери, повредени електрически компоненти или механични повреди.

Неизправен датчик за налягане може да изключи системата при критични стойности на налягане в системата. Причините за това могат да варират от неизправности в електрониката до замърсяване на сензора. С появата на всяка неизправност е важно да се извърши проверка на цялата климатична система и при необходимост да се извърши техническо обслужване или ремонт в специализиран сервиз, който разполага с необходимото оборудване и експертиза.



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum