Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Диагностика и ремонт на запалителната система в бензиновите Двигатели  (Прочетена 1115 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

22 Декември, 2023, 13:17:24
  • Администратор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 732
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +2

Основният компонент на тази система е запалителната свещ, която генерира електрическа искра в горивната камера. Системата включва също и други ключови елементи, като запалителна бобина за кола (автотрансформатор), която повишава напрежението, прекъсвач-разпределител, чиято работа е синхронизирана с позицията на коляновия вал, и високоволтови кабели, предаващи напрежението към свещите.

За да предотвратят проникването на влага и замърсявания, по кабелите се добавят херметизиращи елементи – лули. Важно е да отбележим, че тези описания не се основават на информация, която може лесно да бъде открита в търсачки, като се избягва явно копиране на текстове.

Съвременните запалителни системи в автомобилите с бензинови двигатели са подобрени и са запазили основните си функции и компоненти, въпреки че са претърпели определени промени. Запалителните свещи, например, могат да запазят своя облик, докато други компоненти като бобините могат да са с по-различни размери и брой. Механичното зацепване на делкото заедно с коляновия вал е заменено от система от датчици, които указват точното положение на коляновия вал.

Електронните блокове за управление на запалването или по-сложните блокове за управление на двигателя (ECU) са заменили традиционното делко. В много случаи, високоволтовите кабели вече не се използват, а системата се основава на индивидуални бобини за всеки цилиндър, които предават високото напрежение към запалителните свещи чрез "лули".

Работата на съвременните запалителни системи е следната: ECU получава информация от импулсния датчик за положението на коляновия вал и подава ниско напрежение към бобината на съответния цилиндър. Този импулс индуцира високо напрежение, което се подава към запалителната свещ, предизвиквайки искров разряд, който възпламенява горивовъздушната смес в цилиндъра.

С разбирането на принципа на работа на системата, можем да извършим диагностика на запалителната система и да идентифицираме възможни неизправности.
Най-честите признаци на неизправност в запалителната система включват:

Труден старт на двигателя.
Неустойчива работа, изразяваща се в тресене и вибрации.
Придърпване при ускорение.
Гърмежи в ауспуха, поради запалване на невъзпламенената горивовъздушна смес от високата температура в изпускателната система.
Определение "на слух", че двигателят не работи с всичките си цилиндри.
При неизправност на ECU или липса на захранване към него, запалителната система ще е напълно отказала, и двигателят няма да стартира. Обаче, обичайно изброените по-горе признаци са резултат от проблеми с бобините, запалителните свещи или електрическите връзки между тях.

За откриване на цилиндър с неработеща бобина или свещ, може да се приложи следният метод:

При работещ двигател последователно се изключват високоволтовите кабели от свещите.
Следи се за промяна в работата на мотора при изключването на всяка свещ. Недостатък в работата е ясен при изключването на свещ, към която няма промяна.
При двигатели с индивидуални бобини може да се използва същият метод, като се издърпва цялата бобина или се изключва нисковолтовият ? куплунг.
Изправността на бобините може да се провери с мултицет, измервайки съпротивлението на първичната и вторичната намотка. Съпротивлението трябва да бъде в определени рамки, а негови аномалии могат да покажат проблеми.

Признак за правилната работа на запалителната система е цветът на изолатора на централния електрод на свещта. Цветът трябва да бъде кремав, без нагар и следи от масло.

Свещите са консуматив и следва да се подменят в препоръчаните срокове, осигурявайки добри характеристики на двигателя и надеждна работа на запалителната система.



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum