Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Безопасност на Пътя: Грижи за Спирачната Система на Вашия Автомобил  (Прочетена 1432 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

19 Декември, 2023, 13:20:26
  • Администратор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 730
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +2

Отговорната роля на спирачните накладки резонно поставя въпроса – какви са симптомите подсказващи, че е дошло време за замяната им?

Невъзможно е да се определи стандартен пробег между замяната на накладките. Той може да варира от 30 000 км до над 100 000 км в зависимост от стила на шофиране, дали автомобила се използва преимуществено за градско или извънградско шофиране и т.н.
Освен това, предните накладки се износват значително по-бързо от задните накладки.

За сигнализиране на минималната дебелина на феродото на накладките, някои производители монтират във фрикционния материал преди изпичането му метален контакт на определена дълбочина, съответстваща на максималното износване. Този контакт се свързва посредством кабел с електрическата система на автомобила. Когато накладката износи феродото си до дълбочината, на която се намира металния контакт, при задействане на спирачката, контактът докосва спирачния диск, който чрез конструкцията на окачването, е свързан с „минуса“ на акумулатора. По този начин се затваря електрическата верига на контролната лампа на арматурното табло, сигнализираща за износени накладки и тя светва.

Друг начин за сигнализиране на максималното износване на накладките е монтажът на специални пластини, които при достигане на минимална дебелина на накладката, при спиране, опират в диска, като при това издават стържещ звук.
Дори автомобилът Ви да е снабден с тези технологични хитрини, контролирайте състоянието на спирачните накладки при всеки удобен случай – технически преглед, смяна на летните гуми със зимни и т.н. Ако дебелината на феродото дори на една от накладките е намаляла до или под 3 мм, то те трябва да бъдат заменени.
Понякога, дори да не са напълно износени, други неизправности налагат замяната на накладките. Високата температура, достигана при интензивно спиране, води до промени в състава на феродото и лепилото, с което то е залепено към металната основа. Ето защо фрикционният материал може да започне да се разслоява, разчупва или отлепва. Резултатът ще е понижена ефективност на спирачките, тресене и странични шумове. Ако смяната на накладките не елиминира тези симптоми, вероятно спирачните Ви дискове се нуждаят от шлайфане или подмяна.

Във всеки един от изброените случаи не отлагайте замяната на накладките, понеже Вашата безопасност на пътя зависи в огромна степен от изправността на спирачната система.

Самата замяна на накладките отнема кратко време – в рамките на час, а цената варира между 25 и 70 лева на мост, ако не се налагат допълнителни ремонти – раздвижване на спирачен апарат, гресиране на щифтове, смяна на уплътнения и т.н.
Винаги заменяйте спирачните накладки в комплект за преден или заден мост. След смяната им се изисква известно време, докато новите накладки се паснат с повърхността на диска. В този период ефективността на спиране ще е намалена. Това ще е особено осезаемо, дори опасно, ако са заменени накладките и на четирите колела.

Смяната на спирачните дискове също изисква замяната в комплект на прилежащите накладки и изисква вече споменатия процес на напасване.
Също така, нашият съвет за замяната на накладките в комплект за преден или заден мост, както и информацията за времето, необходимо за "пасването" на новите накладки с повърхността на диска, е полезен напомнятел за шофьорите. Намаляването на ефективността на спиране след смяна на накладките е важен аспект, който изисква внимание от страна на шофьора.



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum