Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Откриване на утечка на ток в автомобил  (Прочетена 1105 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

16 Октомври, 2023, 22:21:39
  • Администратор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 732
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +2

Има много причини, поради които батерията на автомобила се изтощава, включително нормално износване на акумулатора, повреда на алтернатора и неизправност на стартера. Друга причина е изтичане на ток, което може да бъде причинено от редица фактори, включително замърсяване или окисляване на клемите на акумулатора, повреда на изолацията на окабеляването на автомобила или дори неправилно свързване на оборудване след пускане на пазара като радиостанции и алармени системи.

Много ентусиасти на автомобили се сблъскват с проблем със стартирането на автомобил, когато батерията му е изтощена. Обикновено „симптомите" са както следва:
• стартерът едва се превърта / завърта;
• чувате характерни щраквания на релета изпод капака;
• индикаторите на таблото се изключват, когато ключът за запалване се завърта.

Още по-лошото е, че батерията може да е толкова изтощена, че дори централното заключване да не работи. Накратко, ситуацията е неприятна. Причината може да бъде забравено изключване на осветлението на колата. В този случай е достатъчно да поискате собственик на автомобил за помощ при стартиране на вашето превозно средство или да поставите батерията за зареждане и да използвате обществен транспорт.

ПРИЧИНИ ЗА РАЗРЕЖДАНЕ НА БАТЕРИЯТА

Ако батерията е изтощена, работата й е под въпрос. Много по-лошо е обаче, ако има изтичане на ток, което може да бъде причинено от замърсяване и окисляване на клемите на батерията, повреда на изолацията на окабеляването на автомобила или неправилно свързване на допълнително оборудване (автосервиз за резервна система).

Първо трябва да проверите батерията. Ако я използвате повече от 3-5 години, батерията вероятно губи способността си да задържа заряда. За да проверите, изключете клемите на батерията, оставете я за 2-3 часа и проверете напрежението на контактите. За това можете да използвате обикновен мултицет; свържете го към свързващия конектор на батерията, като същевременно спазвате полярността (плюс към плюс, минус до минус). Оптималната стойност на напрежението е 12,65 V, а минимално допустимото напрежение е 11,9 V. В зависимост от естеството на използване на автомобила, батерията може да не успее да възстанови заряда при зареждане от алтернатора. Това може да се случи поради кратки проблеми на автомобила, както и чести стартиране и спиране на двигателя. Тези фактори влияят още повече на батерията през студения сезон.

Ако превозното средство има голям пробег, причината доста често може да бъде неизправност на алтернатора. По правило на таблото трябва да се появи подходящо предупреждение, но понякога може да го пропуснем. Причината може да бъде и стартерът, т.е., той започва да приема повече мощност при завъртане.

УТЕЧКА НА ТОК

Има няколко начина за проверка на течовете на ток:
• Преди всичко, можете да сверите консумацията на акумулатора - докато е включен на автомобила, стойността трябва да бъде около 50 mA. Ако измервате повече, има проблем. Тази стойност обаче е приблизителна, тъй като консумацията зависи от много фактори.
• Изключете отрицателния извод от акумулатора. След това заредете батерията, изключете ключа и оставете превозното средство за около 20 минути, за да стабилизирате всички електронни блокове. Тяхната работа е изключително ниска и след този период би трябвало да достигнете към приемливата стойност (допустима консумация на ток). Ако това не се случи, използвайте мултицет. Разкачете свързващите изводи на акумулатора (най-добре от положителния терминал). Изключете ключа. Сега свържете мултицета в режим на измерване на постоянен ток към свързващия конектор на акумулатора (използвайте ампер клещи) и другата клема на мултицета към отсързани клеми на акумулатора. Мултицета ще измерва консумацията на ток. В следващия момент на ключа елиминира текущата консумация и дадената стойност е текущата стойност на изтичане на ток.
• Алтернативно използвайте мултицет на живо. Разкачете свързващите изводи на акумулатора и сложете клемите на мултицета на тях. Изчакайте 20-30 минути, след което включете ключа на пусковия двигател. В момента на завъртане на ключа ще видите текущата стойност на изтичане на ток.
• Втори начин - изключете всички предпазители и включете ключа. В момента, в който ключът се завърти на пусковия двигател, дадената стойност е текущата консумация на ток. След това поставете предпазителите на място, изключете ключа и включете главния предпазител на панела с предпазителите. Сега стойността на тока трябва да бъде около 50 mA. Ако тази стойност се увеличи, намерете блока с предпазители, който предизвиква най-голямо изтичане на ток, и търсете проблема в този блок.

Повечето предпазители на съвременните автомобили са маркирани на самите предпазители с техните номинални стойности и предназначение. Но дори и ако са маркирани, винаги е добре да знаете тяхната цел и да разполагате със съответната схема на предпазителната кутия. Не трябва да забравяме и за релейната кутия, която може също да предизвика изтичане на ток



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum