Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Устройство на ръчна скоростна кутия  (Прочетена 810 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

08 Октомври, 2023, 18:39:48
  • Администратор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 722
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +2

Ръчната скоростна кутия (РСК) е механично устройство в автомобила, което позволява на водача да избира различни предавки (скорости) на движение, които да прехвърли на задните или предните колела, в зависимост от конструкцията на автомобила (предно или задно предаване). Ето обобщение на основните компоненти и устройство на ръчната скоростна кутия:

Скорости (Предавки): Ръчната скоростна кутия обикновено има няколко предавки или скорости, обозначени с числата от 1 до 5 или повече, плюс обратна (реверс). Този брой предавки може да варира в зависимост от модела и производителя на автомобила. Някои РСК могат да бъдат и с 6 скорости.

Маховик: Маховикът свързва двигателя със скоростната кутия и помага за плавното прехвърляне на мощността от двигателя към предавките.

Съединител: Съединителят служи за свързване и разделяне на двигателя и скоростната кутия. Когато водачът натисне съединителят, той прекъсва мощността между двигателя и скоростната кутия, позволявайки на водача да сменя скоростите.

Валове и зъбни колела: Валовете и зъбните колела вътре в скоростната кутия позволяват на водача да избира различните предавки. Когато се сменя скоростта, зъбните колела се преместват, свързвайки двигателя с различни предавки.

Лагери и съединителни механизми
: Ръчната скоростна кутия съдържа лагери и съединителни механизми, които осигуряват гладко и надеждно превключване на скоростите.

Ръчка на скоростната кутия
: Ръчката на скоростната кутия се намира в салона на автомобила и се използва от водача за смяна на скоростите. Тя е свързана със скоростната кутия чрез система от въртящи се върбелки и преводници.

Система за избор на скорости: Системата за избор на скорости позволява на водача да превключва между различните предавки чрез движението на ръчката на скоростната кутия.

Обратен ход,  ръчна скоростна кутия  също има предавка за обратен ход, която позволява на автомобила да се движи назад.

Това е основното устройство на ръчната скоростна кутия. Този тип кутия позволява на водача да контролира предавките ръчно и да избира подходящата скорост в зависимост от ситуацията на пътя и скоростта на движение.



Сподели темата


Етикети: Ръчка 
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum