Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Причини за изключването на пистолета на бензиноколонката!  (Прочетена 3277 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

06 Септември, 2023, 11:33:07
  • Администратор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 737
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +2

Да, случва ли ви се някога при зареждането на гориво на бензиностанцията потокът от горивото да спре изнервящо често? Не би трябвало да обвинявате веднага бензиностанцията за проблема. Това може да бъде сигнал за необходимостта от ремонт на вашия автомобил.

Хората понякога се опитват да обяснят този проблем с конструкцията на гърловината за зареждане на автомобила си или с индивидуални особености на бензиностанцията, от която са свикнали да зареждат гориво.

Интересно е, че този спираният поток от гориво не е винаги свързан с неизправност на пистолета. Това може да бъде индикатор за редица потенциални проблеми с горивната система на двигателя. Например, често се случва тънката вентилационна тръба на резервоара за гориво да бъде запушена. Тази тръба обикновено минава близо до гърлото на резервоара и има за цел да предотврати натрупването на горивни пари в него. В същност, тя гарантира, че налягането в резервоара не се различава много от атмосферното налягане.

Ако тази вентилационна тръба е запушена, по време на зареждане въздухът, изместен от налятото гориво, се налага да мине не през нея, а през гърлото на резервоара, директно в потока на горивото от пистолета. В резултат на това сензорът на дозатора за гориво спира потока, като смята, че резервоарът е пълен.

Запушването на вентилацията на резервоара не само води до натрупване на пари в него, но също така създава и камера с понижено налягане, особено когато горивото е намалено. Този "вакуум" противодейства на горивната помпа и затруднява подаването на гориво към двигателя. Резултатът може да бъде сериозни смущения в работата на двигателя, които дори опитни майстори трудно могат да обяснят. Този проблем е особено вероятен, когато въглеродният адсорбер във вентилационната система на резервоара за гориво е запушен. При по-стари автомобили корпусът на този адсорбер може да се счупи, например поради корозия.

Всеки автомобил има механичен клапан в резервоара, който предотвратява разливането на гориво при преобръщане на автомобила. Понякога след дълъг период на неизползване този клапан може да загуби подвижността си, което може да пречи на нормалното зареждане. По-лошото е, че при авария на този клапан може да се случи изтичане на гориво от резервоара, което може да доведе до пожар.

Затова, ако забележите чести спирания на потока при зареждане на бензиностанцията и това се случи на няколко различни места, обърнете внимание. Този проблем може да бъде сигнал за собственика на автомобила да се свърже със сервиз възможно най-скоро и да установи причината!



Сподели темата


Етикети: гориво 
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum