Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Системата за запалване: принцип на работа, симптоми и ремонти  (Прочетена 2042 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

25 Юни, 2023, 13:13:11
  • Администратор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 730
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +2

В случай на бензинови двигатели, за разлика от дизеловите, запалването на горивната смес става чрез принудително запалване. Това задължение се изпълнява от запалителната система на бензиновия двигател. Още от самото начало на развитието на такива двигатели се е установило, че електрическият разряд - искра, която се създава от запалителната свещ, поставена в горивната камера на цилиндъра, е най-ефективният начин за запалване.

Класическите компоненти на запалителната система включват:

Запалителна бобина за автомобил - автотрансформатор, който повишава напрежението от 12 волта до около 20 киловолта.
Делко-разпределител (дистрибутор на запалването за автомобил) - той е синхронизиран с положението на коляновия вал и прекъсва захранващото напрежение към бобината, за да индуцира импулс с високо напрежение и да го разпредели към съответния цилиндър.
Високоволтови кабели - те предават високото напрежение от бобината до делко-разпределителя, а от него - към свещите, поставени в цилиндърите. За да се предпазят електрическите връзки от влага и замърсявания, на кабелите се поставят запечатващи елементи - лули.
Запалителни свещи - те се монтират в горивните камери на цилиндърите (в зависимост от конструкцията, може да има по една или две свещи на цилиндър). Те са съставени от корпус, електроди и изолатор и създават електрическа искра, която запалва гориво-въздушната смес в цилиндъра.
Съвременните запалителни системи:
В съвременните автомобили запалителната система на бензиновите двигатели емного напреднала и претърпяла промени както в принципа на действие, така и в компонентите си. Технологичните иновации са довели до по-ефективно и надеждно запалване на горивната смес.

Запалителната система в съвременните автомобили използва електроника и компютърно управление за оптимално функциониране. Вместо класическата запалителна бобина и прекъсвач-разпределител, се използват електронни блокове за управление на запалването (ECU - Engine Control Unit). ECU получава информация от различни сензори, които измерват параметрите на двигателя, като обороти на коляновия вал, температура на горивото, натиск във впускателната система и други. Базирайки се на тези данни, ECU регулира точния момент на подаване на искрата във всеки цилиндър.

Съвременната запалителна система използва индивидуални бобини за всеки цилиндър. Тези бобини са разположени близо до запалителните свещи и изпращат високо напрежение директно към тях. Това подобрява ефективността на запалването и намалява загубите на енергия.

В допълнение, съвременната запалителна система използва висококачествени запалителни свещи, които са специално проектирани да издържат на високите натоварвания и температури в цилиндъра. Те осигуряват по-добра искра и по-ефективно горене на горивото.

Диагностицирането на неизправности в съвременната запалителна система се извършва с помощта на диагностични уреди, които могат да изчитат грешки и данни от ECU. Признаците за неизправност могат да включват трудно пускане на двигателя, неравна работа на двигателя, загуба на мощност, поява на грешки в системата за управление на двигателя и други.

Ремонтите на съвременната запалителна система на бензиновите двигатели се извършват от специализирани автомобилни сервизи и механици. За да се отстранят проблеми с запалването, могат да се предприемат следните стъпки:

Диагностика: Първата стъпка при ремонт на запалителната система е диагностика на проблема. Това може да се извърши с помощта на диагностичен скенер, който ще изчита грешките и данните от ECU. Така механикът ще може да определи причината за неизправността.

Проверка на компонентите: След диагностика, механикът ще провери компонентите на запалителната система. Това включва запалителните свещи, запалителните кабели, бобините, сензорите и ECU. Ако е необходимо, дефектните компоненти трябва да бъдат заменени с нови.

Почистване на компоненти: Понякога проблемите с запалването могат да бъдат причинени от замърсяване на компонентите, като например запушени запалителни свещи или кабели. В тези случаи, почистването или почистването на компонентите може да реши проблема.

Настройка на запалването: При определени случаи може да бъде необходима настройка на точния момент на подаване на искрата. Това се извършва с помощта на специализирани инструменти и оборудване, които позволяват на механика да регулира запалителната система.

Актуализация на софтуера: При някои автомобили може да се наложи актуализиране на софтуера на ECU, за да се отстранят грешките и оптимизира работата на запалителната система. Това се извършва от специализирани сервизи, които разполагат с необходимите инструменти и софтуерни обновления.

Важно е да се отбележи, че ремонтите на запалителната система изискват специализирани знания и опит, поради което се препоръчва да се потърси професионален

автомобилен сервиз или механик. Те разполагат със специализирани инструменти, диагностично оборудване и знания, необходими за правилната диагностика и ремонт на запалителната система.

Самостоятелни опити за ремонт на запалителната система, особено без необходимите познания и инструменти, могат да бъдат опасни и да доведат до повреди на автомобила или дори на вашата лична безопасност. Затова е препоръчително да се доверите на професионалисти, които имат опит и знания в областта на запалителните системи.

Ако се сблъскате с проблеми в запалителната система на вашия автомобил, най-добре е да се свържете с авторизиран сервиз за съвет и помощ. Те ще може да диагностицират и отстранят проблема по най-ефективния и безопасен начин, за да възстановят нормалната работа на запалителната система.






Сподели темата


 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum