Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Датчикът на разпределителния вал: функции, диагностика и проблеми  (Прочетена 2132 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

25 Юни, 2023, 12:52:55
  • Администратор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 730
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +2

Съвременните автомобилни бензинови двигатели се управляват от електронни системи, които осигуряват прецизно дозиране на горивото, управление на момента на впръскване и запалване, както и надеждно стартиране на двигателя. Тези системи изискват точна информация за положението на коляновия и разпределителния вал, параметри на работни флуиди и други фактори. Един от важните компоненти, осигуряващи тази информация, е датчикът на разпределителния вал.

Работата на датчика на разпределителния вал е базирана на същите принципи като работата на датчика за положението на коляновия вал. Датчикът е монтиран близо до специално профилирана шайба, закрепена към разпределителния вал. Шайбата има зъби, разположени под определени ъгли. Когато магнитната шайба премине близо до датчика, се генерира сигнал, който "казва" на електронния блок за управление на двигателя (ECU) в коя позиция е разпределителният вал, обикновено се избира моментът, в който буталото на първи цилиндър е в горна мъртва точка (ГМТ).

Има два основни типа датчици на разпределителния вал - индуктивен и датчик, използващ ефекта на Хол. Индуктивният датчик е безконтактен и отчита положението на обекти от феромагнитни материали. Работи на промяна в електромагнитното поле, създадено от намотка в датчика, когато зъбите на магнитната шайба минат близо до него. Датчикът на Хол използва промяна в изходното напрежение, в зависимост от интензитета на магнитното поле. Той може да отчита и статични магнитни полета.
Броят на датчиците на разпределителния вал варира в зависимост от конкретния автомобил и неговата конструкция. Възможно е да има един датчик, който отчита положението на разпределителния вал за целия двигател. В други случаи, по-сложните двигатели могат да имат по един датчик за всеки разпределителен вал, осигурявайки по-прецизно контролиране на работата на двигателя.

Ето някои примери:

Автомобили с един разпределителен вал: Обикновено имат един датчик на разпределителния вал, който отчита позицията на вала и осигурява информация за управлението на впръскването на гориво и запалването.
Автомобили с два разпределителни вала: В такива случаи има по един датчик за всеки вал. Това може да бъде два индивидуални датчика, които отчитат положението на валовете, или комбиниран датчик, който отчита и двата вала.
Важно е да се има предвид, че това са само някои примери и реалният брой на датчиците на разпределителния вал може да варира значително в зависимост от конкретния автомобил и производителя.
За точна информация относно броя на датчиците на разпределителния вал във вашия конкретен автомобил, е препоръчително да се консултирате с ръководството за експлоатация на автомобила или да се свържете с производителя или оторизиран сервиз. Те ще бъдат най-добре информирани относно специфичната конструкция и система на вашия автомобил и ще ви предоставят точна и надеждна информация относно броя и функциите на датчиците на разпределителния вал.



Сподели темата


 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum