Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Скоростни кутии - Технически характеристики и функционалности  (Прочетена 691 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

31 Май, 2023, 15:35:19
  • Администратор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 722
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +2

Скоростната кутия (трансмисия) е важна част от автомобилната система, която предава въртящия момент от двигателя към задвижващите колела. Техническите характеристики на скоростните кутии могат да варират в зависимост от типа и конструкцията им. Ето някои от основните характеристики, които се използват за описване на скоростните кутии:

Брой на предавките: Скоростната кутия може да има различен брой предавки, като най-често се срещат кутии с 4, 5, 6 или повече предавки.

Тип на скоростната кутия: Съществуват различни типове скоростни кутии, като най-популярните са ръчната (механична) и автоматичната скоростна кутия. Ръчната кутия позволява на водача ръчно да превключва предавките, докато автоматичната кутия осъществява автоматично превключване на предавките в зависимост от условията на шофиране.

Интервали на предаване: Скоростната кутия може да има различни интервали на предаване на въртящия момент (gear ratios). Тези интервали определят отношението между скоростта на въртене на двигателя и скоростта на задвижващите колела. По-широките интервали позволяват по-голяма гъвкавост на шофирането, като позволяват по-ниски обороти на двигателя при по-висока скорост.

Ефективност: Скоростната кутия може да има различна ефективност при предаването на въртящия момент. Ефективността се изразява като процент от въртящия момент, който се предава от двигателя към задвижващите колела спрямо входния въртящ момент на скоростната кутия.

Допълнителни функции: Някои скоростни кутии могат да имат допълнителни функции като спортен режим, режим на икономия на гориво, режим на планинско спускане и други. Тези функции могат да променят отговора на скоростната кутия и да предоставят по-специализирани възможности за шофиране в различни условия.

ип на синхронизация: В ръчните скоростни кутии, синхронизацията позволява плавно превключване на предавките. Типът на синхронизацията може да бъде нормална (синхромешачи), обратна (синхронизатори) или хеликална (двоен синхронизатор).

Диференциал: Диференциалът е част от скоростната кутия и позволява на задвижващите колела да се въртят с различни скорости при завиване. Диференциалът може да бъде обикновен (открит), блокиран (заключен) или електронно контролиран (ЕДС).

Метод на превключване: В автоматичните скоростни кутии, методът на превключване може да бъде хидромеханичен (традиционен), с двоен съединител или континентален (безстепенен). Всяка от тези технологии има своите предимства и характеристики.

Това са само някои от основните технически характеристики, които могат да бъдат свързани със скоростните кутии. Различните производители и модели на автомобили могат да предлагат различни комбинации и функции в своите скоростни кутии.



Сподели темата


Етикети: скоростна кутия 
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum