Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Катализатори инфо  (Прочетена 1301 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

10 Април, 2023, 21:23:21
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180

Катализаторите са устройства, използвани за намаляване на замърсяването от изгоряване на гориво в двигатели на автомобили, камиони и други моторни превозни средства. Те работят като катализатор, който ускорява химическите реакции, които се случват при изгарянето на горивото и помагат за конвертирането на вредните газове в по-малко вредни продукти.

Основните компоненти на катализатора са метални катализатори, като платина, паладий и родий, които са нанесени върху подложка от керамика или метална мрежа. Тези метални катализатори реагират с газовете, които минават през тях, и ги превръщат в по-малко вредни газове като вода, въглероден диоксид и азот.

Катализаторите са задължителни за всички нови автомобили и други превозни средства в повечето страни в света, за да се намали замърсяването на въздуха. Те обаче изискват поддръжка, за да продължат да работят ефективно. Като смяна на маслото и филтрите за гориво на препоръчителните интервали и избягване на употребата на светкавица в двигателя, може да се удължи живота на катализатора и да се осигури, че той продължава да работи правилно.

В автомобилната индустрия се използват основно три вида катализатори:

Трипътен катализатор (Three-way catalyst) - Той се използва за намаляване на емисиите от въглероден монооксид (CO), въглеводороди (HC) и азотни оксиди (NOx). Трипътният катализатор е монтиран след катализатора за изгаряне и работи при температури между 400 и 600 градуса Целзий. Той използва две главни химически реакции - окисление и редукция, за да премахне вредните газове от отработените газове на двигателя.

Катализатор за оксид на азот (NOx catalyst) - Този тип катализатор е специално проектиран за намаляване на емисиите на азотни оксиди (NOx) в дизеловите двигатели. Катализаторът за оксид на азот е монтиран след филтър за твърди частици (DPF) и използва механизъм на селективна каталитична редукция (SCR), за да намали емисиите на NOx до безопасни нива.

Катализатор за частици (DPF) - Този тип катализатор се използва за намаляване на емисиите на твърди частици от дизеловите двигатели. DPF катализаторът е монтиран в изпускателната система на автомобила и използва филтър, за да задържа и задържа твърдите частици. Когато филтърът стане замърсен, системата за управление на двигателя ще стартира регенерационен процес, за да изгаря замърсените частици и да почисти филтъра.
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum