Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Представяне на проект „e - taxi bulgaria“ в ТУ София.  (Прочетена 3199 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

18 Ноември, 2010, 14:37:43
  • Майстор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 497
  • Местонахождение: Бургас Варна
  • Пол: Мъж
  • Skype: the.victory
  • Репутация: 0
  • Автомобил: W124 200E



В Токио 20% от отделяните вредни газове (CO 2) в градската среда са причинени от такситата. Броя на такситата от общия брой коли обаче е само 2%. По тази причина град Токио в кооперация с ОЕМ – електро разпределител и производител на батерии имат намерение да направят разработка на екологично такси. В тази връзка възникна идеята за град София, (но и за други градове) да разработим подобно транспортно средство, концептуално базирано върху една бъдеща платформа на Mercedes A- или B- клас. Съобразено с условията на градската среда трябваше да предвидим разработката на електро автомобил на модулен принцип с възможности за: Електро такси, Малък електро транспортен автомобил за града, Електро пикап, Фамилен електро автомобил (A-, B-клас или в близък по големина размер), Eлектро автомобил със служебно предназначение (институции и администрация; поща полиция и пр.)

Върху същата платформа трябваше да се конципират и варианти за електро коли с „Range Extender“ , оборудвани с малък дизелов или бензин-газ двигател за зареждане на акумулаторите. Достиганият днес пробег с едно зареждане на батериите от около 100 – 200 км, би могъл посредством хибридния вариант да се увеличи до 400 – 600 км.
В платформата ще бъдат вградени всички съществени технически компоненти като батерии, интегрирани в колелата електродвигатели, управляваща техника, шаси, спирачна система и пр. Интегрирането на всички технически компоненти в платформата трябва да е така замислено, че при необходимост да позволява доизграждане, оптимизиране и техническа модернизация и индивидуализация с иновативен аспект
Поради това, че платформата представлява най-съществения разход за производството на един автомобил, тя с потенциалната възможност за смяна на вградените в нея компоненти, би могла без промяна да се ползва в няколко автомобилни генерации. В тази връзка на потребителите би могло да се предложат алтернативни програми за кредитиране, наемане или финансиране.

Върху видимата или скрита платформа се предлага възможност за индивидуализирано модулно изграждане на споменатите по-горе варианти във вид на „Body in White“, В производствен аспект евентуално може на едни и същи или различни конвейерни линии да се монтират предварително комплектувани и завършени вградените елементи на екстериора и интериора. По този начин по всяко време ще бъде възможно върху базата на съществуващата вече платформа да създаваме ново купе с нов дизайн (екстериор интериор). Това е и предпоставката за влагане на системата „Drive by Wire“, с което автомобила е така конципиран, че всички системи могат лесно да се включват посредством предвидени за целта контактни зони, или места за закрепване и включване. Те остават винаги на едно и също удобно предвидено за целта място.

С това целим снижаване на производствени разходи и потребителски ефекти с отношение както към клиентите, така и към една бъдеща производствена дейност. Този проект в рамките на ТУ-София има огромен потенциал за включване на интердисциплинарни области като подемно-транспортна техника, електро техника и електроника, машиностроене и пр.

Разработката на проект за „e-taxi bulgaria“ е замислен в принципа „Eye-Catcher“ с перспективата за икономическа реализация и поради факта, че като единствено решение за такси (малък тираж- висока себестойност) би имал нищожен шанс за реализация. Вариантът „e-taxi“ обаче е примерът, който представя необходимите мерки и процеси за инфраструктурни промени в големия град. Когато върху една платформа е възможно да се развият всички посочени варианти, тогава в икономически аспект е постигнато решението за един атрактивен „Business-Case“.

Balkan Star, Daimler AG u Brabus GmbH от самото начало и този път, както и преди са включени в актуалната тема „e-taxi bulgaria“, и тепърва ще стимулират развитието на проекта. Ректорът на ТУ-София проф. Камен Веселинов, както и Декана на Машиностроителния Факултет доц. д-р Любомир Димитров, са тези които стимулират и подкрепят изграждането на специализация „Дизайн на транспортни средства” в магистърската степен на специалност „Инженерен дизайн”. Balkan Star, Отдела Mercedes-Benz Design, както и Brabus GmbH ще се включат и подпомогнат изграждането на специализацията „Дизайн на транспортни средства”.

Предвидено е като първа стъпка да се осъществи ремонт на предоставеното за целта хале със създаване на студиа за рисунъчни виртуални и макетни дейности, както и специализирани стендове за модели и прототипи, и оборудване с необходимите за целта пособия инструменти и машини.

На 29 октомври 2010 се представи пред медиите и обществеността проекта „e-taxi bulgaria“, в неговата встъпителна идейна фаза посредством модели в мащаб 1:5. В следващият етап студентите ще разработят предложения за иновативен интериор на модулен принцип в предвидените варианти съобразно избраната платформа. Както при проекта „Юниверс” ще проведем краткосрочен конкурс за избор на един от предложените в мащаб 1:5 модели и ще го трансформираме в остъклен прототип в мащаб 1:1.

Всички досегашни и бъдещи дейности свързани с ръководство на проекта от страна на ТУ- София се осъществяват от проф. диз. Сашо Драганов - водещ преподавател по дизайн на промишлени изделия и дизайн на транспортни средства в катедра Инженерен дизайн на Машиностроителния факултет, както и от проф. х.к. Харалд Лешке бивш директор на отдел Корпоративен и иновативен дизайн в Мерцедес Бенц Дизайн, също в качеството му на представител и координатор с Daimler AG и индустрията.

Актуалността на този автомобилен проект с аспектите на електро задвижваща система и свързаните с нея компоненти до разработката на свързаните с това и адресирани към потенциално производство инфраструктура, и изграждане на производствена мощност са потенциални задачи за интердисциплинарни разработки в рамките на ТУ-София, съвместно с заинтересованата индустрия. С тази перспектива, в тясно сътрудничество и подкрепа на промишлеността, се предлага и шанса за реализацията на действащ прототип на електро автомобила, с което ще докажем високата компетентност на ТУ-София и партниращата индустрия при осъществяването на този проект.

Проектът „e-taxi bulgaria“ може да разглеждаме като интересен „Business Case“, както за българските фирми, така и за чуждестранните инвеститори в България. В тази връзка се надяваме и на подкрепата на държавните институции. Оповестената от тях дългосрочна енергийна стратегия по отношение на екологията и спестяването на енергия е в пълна хармония с този проект.

Manfred Multz, CEO на Balkan Star София и проф. х.к. Gorden Wagener, директор на Mercedes-Benz Design са въодушевени от този проект и имат пълно доверие в компетентността на студентите и преподавателите в ТУ-София при неговата реализация.

Още снимки:










   Бензин, а не кръв! Карбуратор, а не сърце! Машина, а не човек!



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum