Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Смяна на клапана за подгряване на течността на чистачките  (Прочетена 8378 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

20 Ноември, 2017, 00:27:04
  • Майстор
  • *
  • Регистрация: Юни 2011
  • Публикации: 286
  • Местонахождение: Пловдив
  • Пол: Мъж
  • The Best Or Nothing
  • Репутация: +4
  • Автомобил: Mercedes E200 coupe,1995-та,М111.940

От миналата зима усетих че не ми подгрява течността за чистачките.Разглобих го и се оказа,че термо клапана е запекал на затворено положение.И с вряла вода го поливах,и в ледена,не пожела да мръдне.За това реших да го подменя с нов.
креди да започнем обаче,трябва да проверим,дали все пак минава антифриз през този малък кръг,който загрява въпросната течност в казанчето.За това свързваме накъсо маркучите с прозрачна тръбичка,палим колата,пускаме парното и наблюдаваме.Ако всичко е наред и минава антифриз,демонтирваме казанчето и започваме със смяната.
Махаме поплавъка и пластмасовата капачка и виждаме,че клапана е закачен за самото казанче.С леко дръпване излиза от леглото си.Трябва да се махне и помпичката,за да излезе лесно.В долната си част е малко по-трудно да излезе,за това дръпваме по-силно и вече е навън.Цялата работа представлява алуминиеви тръбички,едната навита като серпентина,през тях минава горещ антифриз и загрява казанчето.Има клапан,който отваря и затваря кръга.Много елементарна работа,няма електроника,ама след 24 години взе че заяде и сега ще се сменя.
Има един болт шестограм,който придържа тръбичките към клапана.Развиваме го и той си пада.Вътре нищо не се вижда,освен нещо като пружинка.
Слагаме ги двата (стария и новия) един до друг за сравнение.Едно към едно,никаква разлика,освен в годината на производство.Стария е 1993-та,новия е 2016-та.кроизведени са от BEHR.
Аз за всеки случай поръчах и двете гумени пръстнечета,понеже старите може да не уплътняват добре.
Слагаме ги на тръбичките и след това по обратния ред сглобяваме,като прехвърляме от стария и квадратната гайка на болта шестограм.
И така,всичко обратно в казанчето.Не забравяме да го щракнем в леглото си,иначе няма да е стабилно и може да тропа.коставяме казанчето на колата и свързваме маркучите.Наливаме течност за чистачки,палим колата и пускаме парното.Веднага можем да проверим,ако е загряла колата,дали маркучите,които влизат и излизат от казанчето са горещи.След малко и самата течност се загрява.
И така,вече можем да сме спокойни,че зимата течността ще ни е гореща,когато пръскаме по предния прозорец!

































« Последна редакция: 25 Ноември, 2017, 23:50:29 от Bogo® »
Едно желание,една мечта-Mercedes Benz


30 Декември, 2017, 20:02:42
Отговор #1
  • VIP -подпомагащ форума
  • *
  • Регистрация: Ноем. 2011
  • Публикации: 118
  • Местонахождение: Несебър
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +12
    • instalaciqmb
  • Автомобил: W124 200E-16



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum