Тунинг и модификации > Тунинг и модификации на купето

Дрифт с Mercedes-Benz 300D. Комби!

(1/1)

Nedko-w124:



Комбитата на Mercedes-Benz не са най-често срещаната гледка на пистите за дрифтинг. Особено дизеловите. Особено произведените през 1981 г. Финландецът Теему Пелтола обаче изобщо не робува на стереотипите. Състезава се професионално вече втори сезон с автомобил, който определено изпъква в морето от Nissan 240SX, Toyota Supra и AE86, Mazda MX-5 и BMW 3er, като миналия сезон дори е спечелил Extreme Drift Challenge в класа си.

Колата му започва живота си като дизелово комби Mercedes-Benz W123, модел 1981 г. Пелтола обаче решава да играе на сигурно и заменя оригиналния 3.0-литров двигател с 24-клапанов агрегат от W210 от 1998-а. Изработва му сам нов всмукателен колектор, снабдява го с турбокомпресор Garrett GT40 от влекач Scania с максимално налягане 36 psi (2.48 бара) и го скачва със скоростна кутия Tremec TKO 600.

За жалост оригиналният заден мост на Benz-а се троши още на първото състезание и финландецът го заменя с такъв от Lexus GS. Задното окачване също не издържа натоварванията. Пружините са от Mazda RX-8. Кормилната уредба пък е скалъпена от употребявани части от Volvo.

Резултатът е Diesel Drifter, може би най-злобното комби за дрифт в света. Мощността му още не е замервана на динамометър, но като го сравнява с предишната си кола (Е 190 W201 с трилитров дизел OM603), чиито показатели били 414 к.с. и 704 Нм, Теему Пелтола оценява сегашната на около 450 коня и 750 Нм. Споделя, че планира да монтира още един турбокомпресор и да прехвърли границата от 500 к.с. и 850 Нм.

















За да не са само картинки и приказки ето няколко клипчета  beer

https://www.youtube.com/watch?v=AUtCBf6fYuY

https://www.youtube.com/watch?v=24afjVqm2Uw

https://www.youtube.com/watch?v=WBfx7USIMCc

https://www.youtube.com/watch?v=HW3C1AYQLnI

Навигация

[0] Списък на темите

Премини на пълна версия