Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: S 500, LS 460, 750i: Господари на пътя  (Прочетена 2903 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

17 Ноември, 2010, 22:44:14
  • Майстор
  • *
  • Регистрация: Ноем. 2010
  • Публикации: 728
  • Пол: Мъж
  • Репутация: 0



Новият флагман на концерна Toyota блести с модерна техника, достойна за пример сигурност, както и изумително богато серийно оборудване. Дали това ще се окаже достатъчно за LS 460, за да сложи край на доминиращата роля на BMW 750i и Mercedes S 500?

Четвъртата генарация на Lexus LS има амбицията да постави нови мащаби в луксозния клас по отношение на сигурността, динамиката на пътя, комфорта и икономичността. Звучи много, дори някак прекалено смело...

Още обемът на състоящото се от 624 страници упътване към автомобила подсказва, че в безкрайната листа с оборудването могат да се намерят някои опции, които няма как да откриете дори при най-силните конкуренти в сегмента.

Серийната екипировка на Lexus е буквално феноменална

За да достигнат нивото на оборудването на LS 460, на купувачите на двата германски модела ще им се наложи да инвестират поне още десет хиляди евро, тъй като „японецът” разполага серийно дори с неща като мултимедийна система с DVD-навигация, CD-чейнджър, камера за обратно виждане, както и технология за гласово управление на повечето функции. Като опция се предлага и адаптивен темпомат с радар за регистриране на движещи се и стоящи обекти, като съществува възможност и за пълно аварийно спиране на автомобила. Функциите на системата Pre-Crash също са разширени и тя вече подпомага водача да не напуска по невнимание лентата на движение и го улеснява при паркиране.

В качествено отношение BMW и Mercedes обаче категорично се представят значително по-добре,  отколкото Lеxus. В директно сравнение с двата германски модела, интериорът на Lexus не изглежда нито особено благороден, нито кой знае колко стилен, а допустимото тегло от 399 килограма се равнява на максимум четирима пасажери и малко багаж. Хубавото в случая е, че просторът отзад е в изобилие, а регулируемите във всички възможни посоки задни седалки осигуряват идеален комфорт на всякакви разстояния.

Пределът на възможностите на окачването на Lexus проличава рано

Върху пътища с настилка в перфектно състояние, тежащият 2,1 тона LS 460 демонстрира превъзходен комфорт на возене, осигурен от модерното пневматично окачване, а аеродинамични шумове почти няма. Но появата на неравности намалява комфорта до нетипично ниско за класа равнище, а при по-разбити участъци, границите на възможностите на ходовата част проличават повече от ясно.

Разполагащият с конвенционално стоманено окачване с малко по-стегната настройка 750i предлага значително по-фин комфорт, като вози отлично дори и на пътища с много ниско качество. И все пак най-голямото предимство на „бавареца” си остава превъзходната водимост и като цяло фантастичната динамика на пътя, която кара внушителната лимузина да се усеща като спортен седан. Адаптивната кормилна уредба също не дава никакви шансове на Lexus да вземе първенството в дисциплината пътно поведение и реагира извънредно точно и прецизно дори при екстремен стил на шофиране.  

Mercedes от своя страна впечатлява с комбинация от възхитителен дори за този клас комфорт и поведение на пътя, с което може да се гордее и класически спортен автомобил. За фантастичния комфорт се грижи както пневматичното окачване, което поглъща без преувеличение всички възможни неравности по настилката, така и почти нереално ниското ниво на външните шумове. Дори и в най-високия клас на неръчно произвежданите автомобили, просто няма друг модел, който да предлага по-близък до самото съвършенство комфорт.

Mercedes побеждава и в сравнението на двигателите
5,5-литровият V8 на S 500 се представя по-добре от своите противници по практически всички показатели. Предлагайки също толкова култивирани и фини маниери, колкото и другите два модела, той предоставя по-голям работен обем, повече мощност и въртящ момент и най-вече по-мощна тяга от всички оборотни режими и по-спонтанни реакции при подаване на газ. Хармоничното взаимодействие с перфектно настроената седемстепенна трансмисия допълва картината на едно наистина великолепно задвижване.



При LS 460 за пръв път е използвана серийна осемстепенна автоматична трансмисия, която има за цел да намали както нивото на шума, така и консумацията на гориво.  В действителност поддържането на по-ниски обороти дава само леко отражение върху двата споменати показателя. Една от причините за това е фактът, че максималният въртящ момент се достига чак при 4100 оборота в минута, така че при нужда от повече тяга на автоматика най-редовно му се налага да превключва с поне две степени по-надолу. Нервните му и не винаги напълно оправдани реакции дори увеличават разхода в дадени ситуации и с положителност не се отразяват благоприятно на комфорта.




Трансимисията на BMW се представя не по-зле от тази на Lexus – констукцията на ZF е преодоляла леко нервните си реакции, които бяха характерни за първите произведени партиди, и сега радва с уравновесен и хармоничен характер. И все пак шампионът в тази категория отново се нарича Mercedes, който със своята седемстепенна трансмисия дава идеалния баланс от комфорт и динамика, осигурявайки своевременно най-удачния избор на предавка. Тази сполучлива настройка се отразява положително и на разхода на гориво



Lexus изпълнява само част от обещанията

Инженерите на Lexus действително са съумели да направят може би най-добрият модел в цялата история на компанията. Но амбициите са изпълнени само отчасти. LS 460 действително се класира малко пред BMW, което е повече от респектиращо постижение – спор няма. Но с това съревнованието все още не е завършило...

Разполагащият със значително по-хармонична комбинация двигател-трансмисия Mercedes демонстрира по-добър комфорт, по-динамично поведение на пътя, и в крайна сметка – по-хармоничен комплекс от качества. Като прибавим към всичко това и непреходния стил на S-класата, която по традиция още с излизането си на пазара започва да се превръща в класика, победителят в този тест изглежда повече от ясен...
« Последна редакция: 17 Ноември, 2010, 22:54:17 от Mercedes-Benz »
Tell me would you kill to prove you're right?



Сподели темата


Етикети: s 500 
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum