Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Обновената S-класа на "Мерцедес" прибави стил и комфорт  (Прочетена 1976 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

17 Ноември, 2010, 22:16:29
  • Майстор
  • *
  • Регистрация: Ное 2010
  • Публикации: 751
  • Пол: Мъж
  • Репутация: 0



Иновациите
Уникалните за марката иновации включват хибридно задвижване, активно окачване, елиминиращо въздействие на страничния вятър, стабилизираща програма, намаляваща до минимум загубата на сцепление на задния мост чрез прехвърляне на въртящия момент между лявото и дясното колело, и дисплей, на който се вижда различна картина в зависимост от това дали се гледа от мястото на шофьора или на пътника.

В S-класата дебют правят и вече лансирани в други модели новости като асистента за превключване на дълги и къси светлини, системата за следене кондицията на водача, нощно виждане с открояване на пешеходците, възможност за разпознаване на пътните знаци, автоматично намаляване на скоростта при риск от удар в предния автомобил и т.н. Всички те превръщат шофирането в по-сигурно и приятно, без да натрапват присъствието си.

Скрита остава и работата на инженерите по оптимизирането на работата на двигателите с цел намаляване на разхода на гориво и отделяните вредни емисии. Голямата новина тук е появата на версия на лимузината с хибриден блок, използващ за пръв път в сериен автомобил литиево-йонна батерия.

Наистина електромоторът с мощност 20 конски сили и 160 Нм въртящ момент не може да движи самостоятелно автомобила, но включването му при ускорение, поддържане на скоростта и спиране, както и изключването на бензиновия двигател при престой са достатъчни разходът на гориво да бъде сведен до 7.9 литра на 100 километра в смесен цикъл. Като цяло консумацията на цялата моторна гама (включваща две дизелови и шест бензинови предложения) е намалена със 7%, без от това да страдат мощността и динамиката.

Промените
Първото, което прави впечатление при срещата с обновената S класа, обаче са новите елементи. Отвън промяна се забелязва в оформлението на фаровете и стоповете, предната и задната престилка, новите странични огледала, преработени са и някои други дребни елементи.

В интериора новостите включват обогатяване на избора от дървени фурнири и кожа, както и добавянето на цветови комбинации. По отношение на забавлението на борда специално внимание заслужава новата аудио-видео система на Harman Kardon и подобрената навигация с възможност за гласово управление.

На пътя
Първите си впечатления от обновената S класа натрупвам от бял автомобил, къса база с хибридно задвижване и мощност 279 к.с.(350 Нм максимален въртящ момент). Заемам мястото, което често се ползва от собствениците на подобни лимузини(дясната задна седалка), и започвам да проверявам с какви глезотийки разполагам.

Първо установявам, че седалката се регулира електрически във всички посоки, така че постигането на максимално добра позиция е детска игра. Изолирам се от външния свят с щорите на задните стъкла и се втренчвам в монитора в подглавника на предната седалка. Чрез дистанционно мога да избирам между телевизия, DVD и радио, като откъсването от околните шумове се гарантира от безжични слушалки с отличен звук.

Гледането на филм може да се комбинира и с масаж с различна интензивност, екстра, от която могат да се възползват и пътуващите на предните седалки. Разбира се, скоростта не се усеща, лимузината вози като лодка, а навсякъде погледът среща перфектна изработка с поглед към детайла.

Зад волана
Сядам зад волана и бързо установявам, че шофьорът също няма повод за оплаквания - седалката е удобна, куп електронни системи се грижат за сигурното и комфортно пътуване, а хибридът се управлява като нормален автомобил. По-любопитните могат да следят кога се включва електромоторът чрез графика на централния монитор или на дисплея на приборното табло.

Без да предлага динамиката на спортен автомобил, S400 хибрид се ускорява прилично, а при настъпване на педала на газта се чува расовото ръмжене на V-образния шестцилиндров бензинов двигател. При кротко каране скоростите се превключват едва забележимо още при 1500 оборота. Характерът на лимузината може да се промени за секунди, като чрез бутон се изберат спортните настройки на мотора, трансмисията и активното окачване.

При това положение S класата буквално залепва за пътя, а дланите се изпотяват от ударната доза адреналин. В тази ситуация могат да се използват и перата за ръчно превключване на скоростите.

Дизелът
Най-икономичният дизел (трилитров, 235 к.с., 540 Нм въртящ момент) е следващият ми избор за тест. Той предлага почти същата динамика като хибрида (от 0 до 100 км/ч. за почти осем секунди), а и звукът е не по-малко впечатляващ от този на бензиновия двигател.

Идентичен е дори и разходът на гориво(около 8 на сто). Все пак моите лични предпочитания клонят към този мотор заради доста по-големия въртящ момент. По-ниската с 23 000 лева цена също не е за пренебрегване.

Всъщност това е най-евтината модификация на новата S класа, като цените у нас за късата база започват от 152 655 лева, колкото струваше лимузината и преди фейслифта. Автомобилът се предлага с къса и дълга база, със задно предаване или със задвижване 4Х4.

Това е "Мерцедес" S-класа        
дължина    височина    ширина    междуосие
5096, 5226* мм.    1485 мм.    1871 мм.    3035, 3165* мм.
двигатели    ускорение 0-100 км/ч    максимална скорост    комбиниран разход
S350CDI (235 к.с.)    7.8 сек.    250 км/ч.    7.6, 7.7* л/100 км.
S450CDI (320 к.с)    6.6 сек.    250 км/ч.    9.1 л/100 км.
S350 (272 к.с.)    7.3 сек.    250 км/ч.    10.0 л/100 км.
S400 HYBRID(279 к.с.)    7.2 сек.    250 км/ч    7.9, 8.0* л/100 км.
S450 (340 к.с)    5.9 сек.    250 км/ч    10.6, 10.7* л/100 км.
S500 (388 к.с.)    5.4 сек.    250 км/ч    11.0, 11.1 л/100 км.
S600 (517 к.с.)    4.6 сек.    250 км/ч    14.3 л/100 км.
S63 AMG (517 к.с.)    4.6 сек.    250 км/ч    14.4, 14.5 л/100 км.
S65 AMG (630 к.с.)    4.4 сек.    250 км/ч    14.5 л/100 км
* - за удължената версия              


S-класа и конкурентите:    
Волво S80    62 000лв.
Ауди А8    131 073лв.
БМВ 7 серия    151 700лв.
"Мерцедес" S-класа    152 655лв.
"Лексус" LS    179 800лв.

« Последна редакция: 17 Ноември, 2010, 22:26:31 от Mercedes-Benz »
Tell me would you kill to prove you're right?



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2018 Powered by Simple Machines Forum