Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Предизвикателен поглед в новата Е класа.  (Прочетена 2572 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

30 Ноември, 2010, 17:06:22
  • Майстор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 497
  • Местонахождение: Бургас Варна
  • Пол: Мъж
  • Skype: the.victory
  • Репутация: 0
  • Автомобил: W124 200E



Това което се вижда на компютърните илюстрации несъмнено е Mercedes, но Mercedes от най-нова генерация. Свръх модерни технологии, скъпо оборудване, високо качество, стабилност и прецизност - всичко това е характерно за очакваната през 2002 г. нова Е-класа на престижната германска марка.

Екстравагантното комби - комфортно и сигурно с въздушно окачванеКогато през 1993 г. бяха публикувани първите снимки на “четириокия” Mercedes (фирмено обозначение W 210) се вдигна голя шум, а на драстичната промяна в дизайна се погледна твърде критично. Но само за 5 години, специфичната “физиономия” не само се наложи, но и даде нова насока в съвременния автомобилен дизайн. Междувременно Е-класата стана най-популярния модел на фирмата. От официалното є представяне през 1995 г. са продадени над 1 милион автомобила, като според маркетинговите проучвания над 80% от клиентите отново биха си купили същата кола. През 1999 г., за да удържи първенството пред конкурентите, автомобилът бе подложен на “подмладяване и освежаване”. Независимо, че дизайнът почти не е променен, бяха заменени над 1800 елемента. Най-значителната крачка са новата генерация дизелови мотори, работещи по системата Common-Rail. За да запазят своите водещи позиции, още от сега конструкторите планират бъдещите промени за 2002 г. Лицето на новата Е-класа отново ще гледа с кръгли очи. Те обаче ще бъдат още по-предизвикателни и магнетични. Дизайнът на каросерията ще подчертава спортния характер на новата лимузината, чийто издължен силует, силно наклонено предно стъкло и високо изнесени триъгълни стопове съзнателно ще напомнят на S-класата на Mercedes.

Независимо от многобройните промени по купето, размерите на каросерията ще останат почти същите.
С премиерата на Е-класата през 2002 г., се очаква концернът да предложи изцяло нова генерация бензинови мотори с директно впръскване на горивото. Основните принципи на действие на свръх-икономичните двигатели не е новост за автомобилния свят, но прилагането им на практика стана възможно едва от няколко години. Основната разлика от конвенционалните мотори, е че дюзите не са разположени във всмукателните колектори, а са монтирани директно в горивните камери. Това позволява бензинът да се “инжектира” под високо налягане (30-100 бара) непосредствено около запалителната свещ. Моментът и количеството на впръскване се определят от микропроцесор. Системата позволява на бензиновия двигател да работи с много бедна горивна смес (до 30:1), без това да се отразява на мощността.
Предполага се, че при разработването на модерната система, концернът DaimlerChrysler ще работи в тясно сътрудничество с японската фирма Mitsubishi, която още преди две години за първи път приложи прогресивната технология в някои от моделите си.

Основна модернизация се очаква и по ходовата част на автомобила. Предполага се, че подобно на S-класата, окачването ще бъде въздушно, с адаптивна система на амортисьорите. За топ-модификацията ще бъде предложена последна генерация на активното окачване на DaimlerChrysler, наречено от конструкторите в Щудгарт - Active Body Control. За първи път системата бе приложена в спортния модел CL. Тя осигурява не само висок комфорт, но и изключителна стабилност в клас “супер луксозни лимузини”. За съжаление, на този етап, технологията е твърде скъпа и внедряването в масовото производство е все още нерентабилно.

Работи се усилено върху нова спирачна уредба, командвана от електронни импулси. Електрозахранването ще се осигурява от самостоятелен генератор (48 V). Системата представлява истинска революция в автомобилостроенето. Основното предимство е изключителната сигурност при използване на спирачките в остри завои.

Промените естествено няма да подминат интериора. Независимо, че дизайнът на арматурното табло ще напомня S-класата, разположението на контролните прибори ще е напълно различно. Купето също може да бъде оборудвано със супер-модерни технологии. Сред тях е мултифункционалната системата - Comand, която Mercedes вече предлага за своята най-малка лимузина - С-клас. Така обслужванато на радиото, телефона, навигационната система и телевизионния приемник става по-удобно и сигурно. “Електронният помощник” е разположен в средната конзола, като на цветен екран водачът получава необходимата информация. Отделните функции на Comand могат да бъдат задействани и от мултифункционалния волан. Той е свързан с централен дисплей, монтиран непосредствено под километража, с което водачът винаги разполага с най-важната за него информация. Ситемата се допълва от свръхмодерното устройство Linguatronic - гласово управление на телефона, аудиоуредбата и климатичната инсталация. Важно място сред модерните технологии заема устройството за автоматично регулиране на дистанцията - Distronic. С помощта на радарен сензор, системата поддържа зададеното от водача разстояние между движещото се пред него превозно средство.

За сигурността на пасажерите, новият Е-клас ще бъде оборудван с осем въздушни възглавници, включващи “Airbags” за прозорците. Под формата на “въздушни завеси”, т.нар. “Windowbags” предпазват главата на шофьора или пасажера при страничен удар. Етествено няма да липсва и програмата (ESP) - електронният “помощник” в екстремни ситуации.
Независимо от множеството подобрения, се очаква Mercedes да остане верен на традициите, като увеличи цената с не повече от 4 %.

Александър Атанасов


Източник: Вестник "Авто Пазар"
   Бензин, а не кръв! Карбуратор, а не сърце! Машина, а не човек!



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum