';
 

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Трябва ми съвет от компетентен човек за климатроника на Е-124-ката!!!  (Прочетена 771 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

09 Март, 2015, 18:06:43
  • Чирак
  • *
  • Регистрация: Фев 2015
  • Публикации: 3
  • Местонахождение: Пловдив
  • Пол: Мъж
  • Репутация: 0

Та купих си преди няколко дни е-класата 124 94г! И проблема и е че вентилатора нейска да се върти! Та понеже колегата го има същия пак му е със копчетата не е със врътките вътре на таблото решихме да пробваме моята конзола в неговата кола уви тръгна командва си всичко! Стигнахме до Таралежа този на мерцедесите е много скъп и реших да взема друг от ауди а4 да пробвам какво ще стане резнах кабелите на оригиналния и ги навързах на този от аудито но само максимални обороти на вентилатора! и останових че на малкия кабел жълтия няма ток! Та къде да търся проблема оттук нататък вече незнам? Ааа днес отворих жабката с колегата и ми показа някво моторче дето прави вакум маркуча му отива горе в плафона! То пък върти постоянно като се даде на контакт или се запали колата! Колегата ми каза че трябвало да върти само на ауто-режим Общо взето много ми е объркано и незнам от къде да е захвана да прогонвам нещата за да стигна до съществения проблем!!! Моя таралеж няма как да разбера дали е отишал без жълтия кабел! щото в него няма ток!


10 Март, 2015, 12:41:18
Отговор #1
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 5038
  • Местонахождение: Пловдив
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +22

Добре дошъл колега! ok

Търси си оригинален таралеж или разработката на колегата  ivos https://mercedes-bg.info/index.php?topic=1865.msg16458#msg16458
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!

10 Март, 2015, 17:24:51
Отговор #2
  • Майстор
  • *
  • Регистрация: Юни 2011
  • Публикации: 278
  • Местонахождение: Пловдив
  • Пол: Мъж
  • The Best Or Nothing
  • Репутация: +3

Моторчето под жабката върти при даване на контакт,не само на ауто режим.
Едно желание,една мечта-Mercedes Benz


10 Март, 2015, 19:46:52
Отговор #3
  • Чирак
  • *
  • Регистрация: Фев 2015
  • Публикации: 3
  • Местонахождение: Пловдив
  • Пол: Мъж
  • Репутация: 0

Моторчето постоянно ли трябва да върти? Независимо дали е пуснато на топло или студено? има ли някакво положение когато е спряло? Мерси предварително! Между другото днес цял ден правихме опити с колегата да нагласим таралеж от ауди а4 и между другото успешен опит имаше! Въртеше на слаба и силна степен! Но от доста късите съединения :))) неможахме да го накараме да заработи отново на двете степени НО утре продължаваме с опитите :) Някой беше писал че става от ауди но нищо повече как трябва да се върже незнам на таралежа от аудито са 3-кабела!!! и незнаем как да го навържем тоо ежко :)

11 Март, 2015, 21:12:30
Отговор #4
  • Майстор
  • *
  • Регистрация: Юни 2011
  • Публикации: 278
  • Местонахождение: Пловдив
  • Пол: Мъж
  • The Best Or Nothing
  • Репутация: +3

Моторчето под жабката,което засмуква въздуха от датчика на плафона се върти постоянно,когато е запалена колата или е на контакт.Ако е спряло,значи не работи или има проблем по системата.
Намери таралеж за твоята кола,не ауди.
Едно желание,една мечта-Mercedes Benz

12 Март, 2015, 02:21:40
Отговор #5
  • VIP -подпомагащ форума
  • *
  • Регистрация: Ное 2011
  • Публикации: 111
  • Местонахождение: Бургас
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +11
    • instalaciqmb

При 124-ката незнам да има моторче под жабката.Датчика на плафона е само за вътрешната температура.
Намира се под чистачката и там е и таралежа.И щом няма сигнал на жълтия кабел който всъщност е управлението на вентилатора бавни,бързи и авто режим значи е таралежа.
И най добре си купи нов или този който е разработил колегата ivos.

12 Март, 2015, 10:54:42
Отговор #6
  • Участник
  • *
  • Регистрация: Окт 2011
  • Публикации: 15
  • Местонахождение: Sofiq
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +6

Здравейте,
Регулатор от Ауди не знам дали ще стане на Мерцедеса. Най-малкото трябва да се провери с какво управляващо напрежение работи този от Аудито, но да има пълно съвпадение на режимите при двете коли е малко вероятно. То на 124-ката и на 210-ката са различни, какво остава за нещо от друга кола.

Управляващото напрежение на жълтия кабел при 124-ката е:
1. Минимални обороти - от 0.8 до 1.2 волта.
2. Максимални обороти - от 7.5 до 8 волта.
3. Автоматичен режим (при 22 градуса настроени от врътката) - от 2.6 до 4.8 волта.

Малкото моторче зад жабката работи постоянно когато си на контакт.

Поздрави,
Иво

12 Март, 2015, 18:54:22
Отговор #7
  • VIP -подпомагащ форума
  • *
  • Регистрация: Ное 2011
  • Публикации: 111
  • Местонахождение: Бургас
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +11
    • instalaciqmb

Явно туко що разбрах че има моторче зад жабката.
Може ли да ми обясните къде точно се намира това моторче че ми стана интересно.

12 Март, 2015, 20:26:00
Отговор #8
  • Майстор
  • *
  • Регистрация: Юни 2011
  • Публикации: 278
  • Местонахождение: Пловдив
  • Пол: Мъж
  • The Best Or Nothing
  • Репутация: +3

Има моторче,ама то е едно малко,което смуче въздуха от датчика в плафона.Ти да не разбра че става въпрос за голям мотор,като този под чистачката?! :) Ако си го махал плафона,нали излиза един маркуч от датчика? Той отива по гредата към това моторче.Намира се,като махнеш кората отдолу под самата жабка и ще го видиш отдясно горе в едно кожухче.И от жабката се вижда,но трябва да я свалиш цялата.По-добре отдолу.
Аз преди време не знаех че има механизъм за плавното отваряне на самата жабка.Доста неща не са ни известни още след толкова години :)
Едно желание,една мечта-Mercedes Benz

13 Март, 2015, 00:52:36
Отговор #9
  • VIP -подпомагащ форума
  • *
  • Регистрация: Ное 2011
  • Публикации: 111
  • Местонахождение: Бургас
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +11
    • instalaciqmb

Маркуча от дачкика го знам но не ми е идвало на акъла да проследя къде отива.
А за механизма за плавното отваряне знам примен беше скъсан но аз случайно го видях понеже свалях кората на жабката.
Утре ще се разровичкам да го видя дали работи това вентилаторче.
Въпреки че уж всички режими си бачкат и би трябвало да работи и то.

13 Март, 2015, 14:18:58
Отговор #10
  • Майстор
  • *
  • Регистрация: Юни 2011
  • Публикации: 278
  • Местонахождение: Пловдив
  • Пол: Мъж
  • The Best Or Nothing
  • Репутация: +3

Ами дай на контакт и се ослушай към жабката,ще го чуеш,макар и много слабо,се чува.
Едно желание,една мечта-Mercedes Benz

13 Март, 2015, 21:15:53
Отговор #11
  • VIP -подпомагащ форума
  • *
  • Регистрация: Ное 2011
  • Публикации: 111
  • Местонахождение: Бургас
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +11
    • instalaciqmb

Ами да намерих го и не работеше.Като се извади кожуха на жабката в дясно се намира във едно кужухче е захванато със скоба с болт 8-ца.Извадих го замерих буксата на контакт 12V.Пробелема е във вентилатолчето.Отворих го и всичко се изясни вътре има една платчица с два ел.компонента.Единия е изгорял.Тъй ката незнам какъв е прилича ми на резистор ще я занеса на един мой познат който се занимава с такива работи дали ще може да я поправи.
Попаднах и на снимка в нета със същия изгорял комонент.


Изгорелия ел.компонент е отгоре и същия както при мен,този от ляво при мен е с червен цвят.
Ако може някой колега да каже какви са тези ел.компоненти и сам мога до си ги запоя.
На този от ляво замерих съпротивление 770 ома.
И ако се свърже директно на 12 волта какво може да стане.
« Последна редакция: 13 Март, 2015, 22:42:27 от 200Е-16V »

13 Март, 2015, 23:35:42
Отговор #12
  • Майстор
  • *
  • Регистрация: Юни 2011
  • Публикации: 278
  • Местонахождение: Пловдив
  • Пол: Мъж
  • The Best Or Nothing
  • Репутация: +3

В моргата няма ли?! На бас че не са чували за такъв вентилатор. :)
Едно желание,една мечта-Mercedes Benz

14 Март, 2015, 10:45:04
Отговор #13
  • VIP -подпомагащ форума
  • *
  • Регистрация: Ное 2011
  • Публикации: 111
  • Местонахождение: Бургас
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +11
    • instalaciqmb

А по моргите ще има ама докато им обясня какво търся.И да им го покажа пак ще сложно.
Пък този резистор струва стотинки както и ценировия диод.
Разбрах че това е схема за стабилизиране на напрежение.
Вентилаторчето работи на 12 волта. На снимката се вижда
обозначение BZX а на моя се вижда 8V2 и 85C
и попаднах на този в нета " Ценеров диод
8.2V 1.3W 5% BZX85C8V2 с корпус DO41.
Сега колега с познания в тази област ако може да каже какъв трябва да е резистора?

14 Март, 2015, 13:44:20
Отговор #14
  • Чирак
  • *
  • Регистрация: Фев 2015
  • Публикации: 3
  • Местонахождение: Пловдив
  • Пол: Мъж
  • Репутация: 0

Та до моя проблем!!!  laf С всичките проби който направихме с колегата установихме че таралежа от аудито може да пуска малки средни и високи обороти спрямо това как си навързал кабелите!!! Та реших да го вържа на най слабите за да не ме дразни звука от по високите обороти! Това ще е временно докато събера пари да си взема заместител от колегата! Благодаря на хората който опитаха да ми помогнат със съвети!  Mercedes-Benz-move



Сподели темата

Digg  Facebook  SlashDot  Delicious  Technorati  Twitter  Google  Yahoo

Tags:
 

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info. Powered by Simple Machines Forum