Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Смазочна система на двигатели 102 Mercedes  (Прочетена 9033 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

31 Януари, 2011, 11:27:10
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180

Смазочната система под въздействието на налягането, създавано от помпата със зъбни колела с вътрешно зацепване и с екс-центриков ротор, осигурява смазването на основните и мотовилковите шийки на ко-ляновия вал, на горните глави на мотовилката и на разпределителния вал. В двигателите на автомобилите, произведени след 1985 г., маслото от смазочната система се подава под налягане към хидравличните тласкачи, осигуряващи автоматично регулиране на луфтовете в газоразпределител-ния механизъм.

Маслена помпа
Задвижващото зъбно колело на маслената помпа е разположено на две плоскати-ни на края на коляновия вал (между зъбното колело на коляновия вал и предавателната ремъчна шайба). Корпусът на помпата е заработен непосредствено в капака на газоразпределителния механизъм и откъм двигателя е затворен с капак. Налягане на маслото на загрял двигател, кг/см2:
•   на празен ход, не по-малко от: 0,3;
•   при 3000 об/мин, не по-малко от: 3,0. Налягане за отваряне на редукционния клапан на загрят двигател, кг/см2:
•   редукционен клапан: 4,5 ов;
•   пропускателен клапан: 3,5.
В двигателите, произвеждани след май 1983 г., се използва редукционен клапан с променена конструкция - на задната лицева повърхност има четири редукционни повърхности вместо три, и пръстеновиден канал.
Маслен филтър
Разглобяем филтър със сменяем филтриращ елемент.
Марка и тип на филтъра: "Knelit" AW 168 или "MAN" Н 614N,
Марка и тип на сменяемия елемент: "MAN" W 719/3.
Моторно масло
Обем на смазочната система, л:
•   при първоначално зареждане: 5,0;
•   при смяна на маслото: 4,5 (включително и филтъра).
Разлика между означенията "mini" и "maxi" на маслоизмервателната щека. л: 1,5. Използвано масло: SAE 10 W 40 или 10 W 50 (по класификация CCMC: G4; no класифика ция API: AG).
Периодичност на смяна: на всеки 10 хил. км пробег или не по-рядко о i 2 пъти годишно.
Смазочна система на двигател 103.942
Смазочната система под въздействието на налягането, създавано от зъбна маслена помпа с верижно задвижване от коляновия вал, осигурява смазването на основните и мотовилковите шийки на коляновия вал, на горните глави на мотовилката и на буталните болтове. Маслото постъпва в опорите на разпределителния вал и хидравличните тласкачи по отделна магистрала. Автоматичното регулиране на луфта на клапаните се осъществява за сметка на налягането на маслото, подавано към тласкачите. Налягане на маслото на загрял двигател, кг/смг:
•   на празен ход, не по-малко от: 0,3;
•   при 3000 об/мин, не по-малко от: 3,0.
Налягане за отваряне на редукционния клапан, кг/см2: 4,7-5,3. Диференциално налягане на пропускателния клапан на масления филтър: 2,0.
Маслен филтър
Разглобяем филтър със сменяем филтриращ елемент, монтиран в задната част на цилиндровия блок.
Марка и тип на филтриращия елемент: "MAN" W 719/33.
Двигателно масло
Обем на смазочната система, л:
•   при първоначално зареждане: 7,0;
•   при смяна на маслото: 6,0 (включително 1,0 във филтъра).
Разлика между означенията "mini" и "maxi" на маслоизмервателната щека. л: 1.5. Използвано масло: SAE15 W 40 или 15 W 50.
Периодичност на смяна: на всеки 10 хил. км пробег или не по-рядко от 2 пъти годишно.
« Последна редакция: 31 Януари, 2011, 11:35:43 от @Bogo »
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!


24 Март, 2023, 13:41:41
Отговор #1
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180
Двигателите Mercedes 102 използват система за смазване на двигателя, която се състои от следните компоненти:

Маслена помпа - тя е отговорна за циркулацията на маслото в двигателя. Когато двигателят работи, маслената помпа изпраща масло към всички части на двигателя, за да ги смаже.

Маслен филтър - поставен е пред маслената помпа и се използва за задържане на примесите в маслото, преди да влязат в двигателя.

Маслени канали - предават маслото от маслената помпа към всички части на двигателя, където е необходимо.

Маслени дюзи - те се монтират на различни точки на двигателя, за да смажат специфични части. Например, маслени дюзи могат да бъдат монтирани на буталата, за да намалят триенето и да удължат живота им.

Маслена вана - това е резервоарът, където се събира маслото, преди да бъде изпратено отново към маслената помпа.

За да се поддържа правилната работа на смазочната система на двигателя на Mercedes 102, е необходимо да се използва правилното масло, специфицирано от производителя. Също така, масленият филтър трябва да се заменя редовно, за да се осигури, че маслото в двигателя е чисто и не съдържа примеси, които могат да повредят двигателя. Редовната смяна на маслото също е важна, за да се осигури, че двигателят получава свежо и чисто масло за оптимална работа.
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


Етикети: двигатели 102 Mercedes 
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum