Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Основни характеристики на разпръсквачи и инжектори  (Прочетена 6436 пъти)

0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

11 Октомври, 2011, 12:02:57
  • Администратор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 728
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +2

Функция на разпръсквачите

Директно поставени в цилиндровата глава на двигателя, дюзите впръскват гориво в двигателя по най-добрия възможен начин и в оптимална смес. Това изисква раздробяването на горивото на много малки капчици, които варират в размер от двайсет до сто микрона в диаметър, и разпръскването им равномерно в горивната камера.
Инжекторът се състои от дюзодържач и разпръсквач, като разпръсквачът се затваря бързо в края на впръскването, за да се избегне навлизането на изгорели газове в инжектора.
В по-съвременните дизелови системи (като например EPIC, DPCN), дюзодържача изпълнява ролята на сензор, който измерва впръскваната струя и изпраща обратна информация към електронно контролираната помпа.



Видове разпръсквачи и инжектори

Суплови разпръсквачи с дълго стебло - използват се при съвременните дизелови двигатели с директно впръскване, които изискват инжектор с малък диаметър на стеблото. Тези разпръсквачи обикновено се монтират на камиони или индустриални и селскостопански машини.
Суплови разпръсквачи с късо стебло - работят по идентичен начин на тези с дълго стебло, намират приложение в дизеловите двигатели произвеждани през 70-те и 80-те години. Основното им приложение е в кранове и други подемни машини.
Щифтов тип - използват се при индиректно впръскване в дизеловия двигател, щифтовите разпръсквачи могат да имат дълго или късо тяло в зависимост от дизайна на цилиндровата глава. Игления клапан е удължен, за да се формира “щифт”, който изпъква през единичен централно разположен отвор в тялото на разпръсквача. Профилът на щифта е различен в зависимост от специфичността на двигателя.
Pintaux тип - това е вариация на основата на щифтовите разпръсквачи, като включва допълнителен, спомогателен отвор за впръсване. Спомагателната струя се насочва към подгревна свещ и по този начин се подпомага запалването при студен двигател и се намалява тракането (чукането) от двигателя при празен ход.
Двустепенни инжектори - двустепенния инжектор е разработен, за да се преодолее проблема с прекалено високия шум от двигателя. Тези инжектори позволяват по-нисък поток на горивото в началото, последвано от впръскване с по-голяма бързина, като се намалява нивото на покачване на горивното налягане, като крайния резултат е значително намаление на шума без това да води до загуба на мощност.



Експлоатационен живот

Силно се препоръчва разпръсквачите да се подменят като пълен комплект на всеки 50 000 км. Като на всеки 110 000 км трябва да се подменят всички части на инжектора, тоест самия инжектор.
Прекалено обгорелите или износени разпръсквачи са пагубни за ефективността на дизеловия двигател и този препоръчителен пробег осигурява:
  • подобрен комфорт при шофиране;
  • по-голям работен живот на двигателя и автомобила;
  • намалена консумация на гориво;
  • по-ниско ниво на отделяните вредни газове в съответствие с все по-строгите ограничения налагани от Европейското законодателство;
« Последна редакция: 11 Октомври, 2011, 13:02:22 от Admin »


29 Април, 2023, 23:48:42
Отговор #1
  • Администратор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 728
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +2

Разпръсквачите и инжекторите са два основни начина за подаване на гориво към двигателя на автомобил. Те имат различни характеристики, които ги правят по-подходящи за определени приложения.

Разпръсквачите са по-стар тип инжектори и работят като засичат горивото във впръскващият поток и го разпръскват като мъгла. Те имат по-малка точност в сравнение с инжекторите и по-малко ефективност, особено при високите обороти на двигателя. Обикновено те са най-подходящи за по-стари автомобили и за тези, които не се използват за спортни състезания.

Инжекторите, от друга страна, са по-нов тип инжектори и работят като използват електроника, за да контролират подаването на горивото към двигателя. Те са по-точни и по-ефективни в сравнение с разпръсквачите и се използват за по-модерни автомобили. Те също така могат да бъдат програмирани, за да работят при различни условия, като например в зависимост от температурата, височината над морското равнище и т.н.

В крайна сметка, изборът между разпръсквачи и инжектори зависи от конкретното приложение и нуждите на автомобила.



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum