Важна - полезна информация > Поправи си сам

МАР сензор за двигател М111,почисване или подмяна

(1/1)

200Е-16V:

Здравейте колеги,за да избегнете пълненето на МАР сензора с масло вижте тази тема https://mercedes-bg.info/index.php/topic,1891.0.html,ако вече е късно  по надолу има алтернативни решения на проблема .С помощта на колегата gosho777 реших да напиша тази тема за проблема с въпросния МАР сензор на комутаторите Сименс и Бош.Разликата при двата комутатора е че при Бош под сензора са пиновете за свързване с платката на комутатора,при Сименс пиновете са от другата страна.За почистването му при Сименс не нужно да се разглобява нищо а при Бош  трябва се махне капака на комутатора.Има и други разлики между двата комутатора,който можете да ги забележите и по снимките който в момента не са от значение.
На MAP сензора показанеието трябва да е 975 милибара ако двигателя
 е в покой , а когато работи на празен ход трябва да е около 350 милибара.
Следващите  снимки са на разрязан МАР сензор и се вижда много добре какво представлява.Платката е керамична и малко я потроших,но това не е от особена важност след като го разрязах.В центъра платката се вижда един квадратен микрочип който се свързан с платката с много тънки проводници по тънки от косъм.Извадих въпросния микрочип и се оказа че залепен върху кубче с отвор именно този микрочип преобразува налягането в ел.сигнал и го подава на комутатора.Няма мембрани и други неща просто въздуха стига до въпросния микрочип.Този МАР сензор беше пълен с масло.




















Комутатор на Сименс




























Комутатор на Бош





















Тестване на МАР сензор 5445-2 4338 от комутатор Сименс с номер 018 545 02 32 на С180 М111.920

https://www.youtube.com/watch?v=QJFQfHTm5yY

Подаденото напрежение е 6-7 волта,а от -20 до -80 подаденото напрежение към комутатора е еднакво.

За предприемане на тези мерки е нужно да сте убедени че МАР сензора е повреден или замърсен,пълен с масло.

В темата е показан комутатор на Сименс,където процедура е малко по сложна от колкото при комутатор на Бош.
Вариантите са 4.

1.Почиствате МАР сензора

За целта ви е нужна спринцовка с игла.Вземате спрей за почистване на карбуратори или дросели може и с чист спирт.Вкарвате със спринцовката от препарата и след това изсмуквате със спринцовката и така колкото пъти е необходимо докато получите желания ефект.Оставяте го да изсъхне.При комутатори Сименс не е нужно да разглобявате нищо.


2.Подмяна със сензор  MPXA4115AC6U motorola
Този вариант не се препоръчва от автора на оригиналната тема.Препоръчва използването на автомобилни сензори.


--- Цитат ---Некорректная работа двигателя на промышленном датчике абсолютного давления MPXA4115AC6U motorola. Наблюдается через каждые 5-10 сек кратковременное увеличение и последующий сброс оборотов в диапазоне +- 50 об/мин, т.е. характер явления цикличный. По всей видимости датчик подает бедную смесь в двигатель, после чего компьютер понимает что смесь нужно откорректировать и постепенно начинает обогащать ее, далее лямбдозонд посылает сигнал в ЭБУ о том что в выхлопах маленькое содержание кислорода и компьютер по цикличности действия начинает смесь уже обеднять, и так продолжается до бесконечности. Необходимо отметить также, что данный датчик очень чувствительный к разряжению во впускном картере т.е. к резкому перепаду давления, из-за чего при переключениях скоростей к примеру с 3 на 2-ю обороты подскакивают, так же как если выжать сцепление при движении на первой скорости, с этим датчиком невозможно движение автомобиля на первой скорости без педали акселератора т.е. как бы на оборотах "холостых", в этот момент двигатель «пинает», такое можно наблюдать когда авто двигается на последней капле бензы. Советую ставить аналоги только с автомобилей. Вакуумметр 100 - 0 кПа ДВ 05-МП-3У пр-ва Украина ПАО "Стеклоприбор"
--- Край на цитат ---


https://www.youtube.com/watch?v=h--I5XvJXWE

https://www.youtube.com/watch?v=eB5h3yvnj00

При този вариант алтернативния сензор се поставя на мястото на стария сензор.











3.Вариан е да се използва МАР сензор от  Toyota Carina E о 1.6 до 1.8 парт.номер 89420-20250 или от Toyota Camry 1996-2000 г. 2.0 до 2.2 – 89420 – 3320

В този случай трябва да се изведе кабел от комутатора към който се прикрепя буксата за да се включи към алтернативния МАР сензор.

МАП сензора който е използван в случая е от Toyota Carina E

Пин 1 маса/пин 2 Изходящ сигнал U /пин 3 захранване на сензора.




































4.Извеждане на сензора извън комутатора
 Автора описва че по този начин ако се наложи подмяна на сензора няма да има нужда от отваряне на комутатора.



























Навигация

[0] Списък на темите

Премини на пълна версия