Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: МАР сензор за двигател М111,почисване или подмяна  (Прочетена 9925 пъти)

0 Потребители и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

06 Март, 2014, 18:29:32
  • VIP -подпомагащ форума
  • *
  • Регистрация: Ноем. 2011
  • Публикации: 118
  • Местонахождение: Несебър
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +12
    • instalaciqmb
  • Автомобил: W124 200E-16

Здравейте колеги,за да избегнете пълненето на МАР сензора с масло вижте тази тема https://mercedes-bg.info/index.php/topic,1891.0.html,ако вече е късно  по надолу има алтернативни решения на проблема .С помощта на колегата gosho777 реших да напиша тази тема за проблема с въпросния МАР сензор на комутаторите Сименс и Бош.Разликата при двата комутатора е че при Бош под сензора са пиновете за свързване с платката на комутатора,при Сименс пиновете са от другата страна.За почистването му при Сименс не нужно да се разглобява нищо а при Бош  трябва се махне капака на комутатора.Има и други разлики между двата комутатора,който можете да ги забележите и по снимките който в момента не са от значение.
На MAP сензора показанеието трябва да е 975 милибара ако двигателя
 е в покой , а когато работи на празен ход трябва да е около 350 милибара.
Следващите  снимки са на разрязан МАР сензор и се вижда много добре какво представлява.Платката е керамична и малко я потроших,но това не е от особена важност след като го разрязах.В центъра платката се вижда един квадратен микрочип който се свързан с платката с много тънки проводници по тънки от косъм.Извадих въпросния микрочип и се оказа че залепен върху кубче с отвор именно този микрочип преобразува налягането в ел.сигнал и го подава на комутатора.Няма мембрани и други неща просто въздуха стига до въпросния микрочип.Този МАР сензор беше пълен с масло.




















Комутатор на Сименс




























Комутатор на Бош





















Тестване на МАР сензор 5445-2 4338 от комутатор Сименс с номер 018 545 02 32 на С180 М111.920

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=QJFQfHTm5yY" target="_blank">https://www.youtube.com/watch?v=QJFQfHTm5yY</a>

Подаденото напрежение е 6-7 волта,а от -20 до -80 подаденото напрежение към комутатора е еднакво.

За предприемане на тези мерки е нужно да сте убедени че МАР сензора е повреден или замърсен,пълен с масло.

В темата е показан комутатор на Сименс,където процедура е малко по сложна от колкото при комутатор на Бош.
Вариантите са 4.

1.Почиствате МАР сензора

За целта ви е нужна спринцовка с игла.Вземате спрей за почистване на карбуратори или дросели може и с чист спирт.Вкарвате със спринцовката от препарата и след това изсмуквате със спринцовката и така колкото пъти е необходимо докато получите желания ефект.Оставяте го да изсъхне.При комутатори Сименс не е нужно да разглобявате нищо.


2.Подмяна със сензор  MPXA4115AC6U motorola
Този вариант не се препоръчва от автора на оригиналната тема.Препоръчва използването на автомобилни сензори.

Цитат
Некорректная работа двигателя на промышленном датчике абсолютного давления MPXA4115AC6U motorola. Наблюдается через каждые 5-10 сек кратковременное увеличение и последующий сброс оборотов в диапазоне +- 50 об/мин, т.е. характер явления цикличный. По всей видимости датчик подает бедную смесь в двигатель, после чего компьютер понимает что смесь нужно откорректировать и постепенно начинает обогащать ее, далее лямбдозонд посылает сигнал в ЭБУ о том что в выхлопах маленькое содержание кислорода и компьютер по цикличности действия начинает смесь уже обеднять, и так продолжается до бесконечности. Необходимо отметить также, что данный датчик очень чувствительный к разряжению во впускном картере т.е. к резкому перепаду давления, из-за чего при переключениях скоростей к примеру с 3 на 2-ю обороты подскакивают, так же как если выжать сцепление при движении на первой скорости, с этим датчиком невозможно движение автомобиля на первой скорости без педали акселератора т.е. как бы на оборотах "холостых", в этот момент двигатель «пинает», такое можно наблюдать когда авто двигается на последней капле бензы. Советую ставить аналоги только с автомобилей. Вакуумметр 100 - 0 кПа ДВ 05-МП-3У пр-ва Украина ПАО "Стеклоприбор"


<a href="https://www.youtube.com/watch?v=h--I5XvJXWE" target="_blank">https://www.youtube.com/watch?v=h--I5XvJXWE</a>

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=eB5h3yvnj00" target="_blank">https://www.youtube.com/watch?v=eB5h3yvnj00</a>

При този вариант алтернативния сензор се поставя на мястото на стария сензор.











3.Вариан е да се използва МАР сензор от  Toyota Carina E о 1.6 до 1.8 парт.номер 89420-20250 или от Toyota Camry 1996-2000 г. 2.0 до 2.2 – 89420 – 3320

В този случай трябва да се изведе кабел от комутатора към който се прикрепя буксата за да се включи към алтернативния МАР сензор.

МАП сензора който е използван в случая е от Toyota Carina E

Пин 1 маса/пин 2 Изходящ сигнал U /пин 3 захранване на сензора.




































4.Извеждане на сензора извън комутатора
 Автора описва че по този начин ако се наложи подмяна на сензора няма да има нужда от отваряне на комутатора.



























« Последна редакция: 18 Октомври, 2015, 09:16:06 от 200Е-16V »



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum