Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Сваляне на механизъм на чистачка. Обслужване.  (Прочетена 9072 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

18 Декември, 2013, 22:03:42
  • Участник
  • *
  • Регистрация: Февр. 2011
  • Публикации: 11
  • Местонахождение: Пловдив, Карлово
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +3
  • Автомобил: W210 Е200 '96

Механизмът е подложен на вредното въздействие на атмосферата и е добре да се посмазва периодически.
Смазването трябва да става с литиева смазка (водоустойчива). Предполагам всяка друга водоустойчива такава е подходяща. Аз използвам такава от флакон под налягане, бяла е на цвят.

По принцип е достатъчно обслужването само на централния възел, по-надолу показвам снимки и на свален изцяло механизъм тъй като при мен нещата бяха загрубели и взех решение да го прегледам изцяло.

За работа по механизма на чистачката може да се направи следното:
- вдига се капака на 2 ро положение;
- задейства се чистачката с бутона и се спира на 45 градуса като се изключи от контакт. Това е с цел да се открие винтът от дясно. Ако механизмът няма да се сваля, този ред може и да не се изпълнява.
- сваля се малкото капаче в началото на рамото. Повдига се в задния край и се издърпва назад;
- отвинтва се винта, който се открива и се сваля рамото на чистачката;
- сваля се капака на централния възел. Зъбчета го държат закопчан от долу към механизма. Внимателно с пръсти отдолу се разтварят двете му страни, след като се откачи от тялото на възела се изнизва напред;
- смазват се триещите части.




Ако механизмът ще се сваля се продължава с:
- свалят се пластмасите пред прозореца. Така се открива целият механизъм;
- откопчава се пластмасовият (бял цвят) детайл, прикрепващ централният възел отдолу;
- отключва се куплунгът на моторчето и се отвинтват винтовете държащи механизма към корпуса;
- сваля се механизма.


На следващите снимки се вижда механизмът от долу и отделеното моторче. Смазването може да започне.
Моторчето с редуктора се сваля като се отвият трите винта които го държат към тялото и гайката на задвижващия вал. Обърнете внимание на положението на късото и дългото рамо, то трябва да е такова за да може да се монтира правилно механизмът. Така чистачката ще тръгва и спира от крайно ляво положение.

Капакът на моторчето също подлежи на сваляне. Държи се с два винта. След отвинтването им капакът трябва да се дръпне силно, магнитното поле е яко.
Сглобяването става в обратен ред. Освен за положението на рамената е важно да се внимава и при свързването на малкото рамо към валчето на мотора. Шлицова връзка е.



« Последна редакция: 16 Октомври, 2016, 23:54:12 от Bogo® »



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum