Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Претапициране на таван  (Прочетена 9967 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

14 Декември, 2013, 21:00:40
  • Участник
  • *
  • Регистрация: Февр. 2011
  • Публикации: 11
  • Местонахождение: Пловдив, Карлово
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +3
  • Автомобил: W210 Е200 '96

През лятото на 2010 увисна плата на тавана. Може би малко хора знаят той е на нещо като дунапренена основа и с годините и от прегряване сдава багажа.
В началото на 2011 вече ми омръзна да го придърпвам и го оправих сам. По спомен като средства ми излезна около 35-40 лв.
Темата е за W210, но със сигурност голяма разлика няма да има по отношение на свалянето и качването на тавана.

Необходими материали за заниманието:
-Плат - по принцип доста търсих и избирах. Намерих дори такъв, който беше наистина като оригиналния. Много ефирен ми се видя и взех един, който пак се използваше за тапициране, но не беше с дунапрен. Основата му беше плътна с дебелина 2-3 мм.
- Лепило - лепилото е полихлоропреново. Трябва да издържа на висока температура. Според специалисти в ателиетата се използват NEOSTICK 465, NEOSTICK 420, DORUS 456/5 от ХЕНКЕЛ. Могат да се намерят (за Пловдив) тук: newbielink:http://www.actual-industries.com/contacts.php [nonactive] Аз взех една кутия МОМЕНТ, има го във всеки магазин. Също става БИЗОН или нашето ХЕЛМЕВЕКТ, но за второто не разбрах на каква температура издържа.
- четка за разнасяне на лепилото и бръснарски ножчета. Широка четка е по-добре, а ножчетата ми послужиха за оформяне на отворите.
- Епоксидна смола - основата на тавана е от някакви пресовано-слепени стърготини. Със смолата позалепих тук таме по отворите и ръбовете, където имаше наранявания на материала. Смолата позволява дооформяне после чрез шкурене например.
- Ръкавици
- Твърд бояджийски валяк.
- Помощник

Платът:


Свалянето на тавана не е сложно, но определено иска помощник и със сигурност става по-бързо от качването. Тавана се държи на огледалото и сенниците, на декоративните кори на колоните на колата и на рамката на малкото плафонче отзад. Внимателно с корите и желателно е да подмените белите щракалки, които ги държат. Същите са като тези, които държат корите по вратите. Не се купуват от БС обаче, понеже струват 2,40  nono а от кварталния магазин за авточасти по 0,30-0,40 лв.

Страшна мизерия е било:


Сваляне на големия плафон:
newbielink:https://www.youtube.com/watch?v=Svtd7xqCp6g <span class="alert smalltext" title="To curb spam posts, external links are [nonactive] until 50 posts">[nonactive]</span>

Сваляне на сенници. Тук особеното е в сваляне на малките джаджи, държащи вътрешните краища на сенниците. Държат се с винтчета, които са скрити под едни малки капачета. Капачетата се отварят лесно като се използва тънка отвертка.


Сваляне на заден плафон: На снимката се вижда пластинката, с която тавана чрез рамката на плафона се държи за купето. Свалят се и металните рамки на плафоните, като предварително се разтварят крилцата, с които са защипани към основата



За работа по тавана е препоръчително да има голяма маса в широко помещение. За почистване ползвах едра шкурка (бързо се зацапва) и работни ръкавици. Та накрая хвърлих шкурката и продължих с ръкавиците само. Старият дунапрен става на лепкави топчета и е голяма "играчка" да се отстрани. Като изчистих едрия боклук минах една ръка с мокър парцал, а след като изсъхна 5-6 ръце с четка за дрехи и една ръка с парцал с коресилин. Всичко опира до въображение.
След почистване минах тънко с епоксидна смола всички отвори от вътре - кората ми изглеждаше много слаба на места.
За лепенето е абсолютно необходимо присъствието на помощник, тук нещата загрубяват.  biggrin Залепвах от пред назад като развивах плата по малко, притисках с твърдо бояджийско валяче (парцал). Мисля, че е много важно предварително да се разреже плата на Х на мястото на големия плафон (не до край), за да може да се оформят добре вдлъбнатините за сенниците. Лепилото разнасях с четка за боядисване, аз само по кората. Хваща бързо. След изсъхването оформих и отворчетата с бръснарско ножче - една кутийка отиде.




И почистената основа:


Резултатът. Три години почти вече, не е мръднал:





Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum