Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Демонтаж и претапициране на тавана на W124  (Прочетена 13670 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

27 Септември, 2013, 19:40:45
  • VIP -подпомагащ форума
  • *
  • Регистрация: Ноем. 2011
  • Публикации: 118
  • Местонахождение: Несебър
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +12
    • instalaciqmb
  • Автомобил: W124 200E-16

Здравейте колеги.Претапицирах си тавана и сега ще опиша подробно как се демонтира тавана и как сложих новата тапицерия и какви материали използвах.

 

Демонтаж

 

1.Сваляте огледалото за обратно виждане.Хващате го здраво и разклащате наляво надясно и същевременно дърпате надолу.









 
2.Сваляме предния плафон с отверка като подбутваме от лявата страна.И махаме букста за осветлението и сензора за температурата в купето (който го имат)









3.Сваляме сенниците с кръстата отверка и металната пластина в която влиза огледалото.












4.Издърпваме уплътненията до където е нужно като ги оставяме закрепени само горе.И сваляме корите на предните колони.Освобождаваме кората от металната пластина и след това издърпвате към вас първо долу после по нагоре кората се държи на 2 метални щипки и е подпъхната в кората на тавана.















5.Сваляме кората като бутаме посока предното стъкло.












6.Сваляме на корите на средните колони.Развиваме двете болчета с кръстата отверка на пластмасовата кора долу.Махаме капачето на контрата на колата и развиваме болта ключ 17.Издърпваме уплътненията до където е нужно като ги оставяте закрепени отгоре като внимавате в горната част да не строшите пластмасовите държачи на корите на средните колони има по една от всяка страна,след това хващате в горната част кората и бутате нагоре посока тавана и дърпате настрани.












7.Сваляме задния плафон,като застанете срещу него от лявата страна с права отверка бутате и повдигате и му разкачате клемите.(можете да свалите 1-во него за да не свети през цялото време на демонтажа)



8.Освобождаване на корите на задните колони.Подпъхвате ръка от задната страна на кората от към стъклото и дърпате на страни за да освободите кората държи се на една метална щипка същата е като 2-те щипки на корите на предните колони.След това прокарвате ръката си от горната страна на кората и я хващате и дърпате към задното стъкло и същевременно към другата кора докато се освободи от пластмасовото зъбче.Не напъвайте много като дърпате в посока към другата колона.Малко по надолу има същото зъбче в по малък размер и то се освобождава по същия начин.








9.Сваляме дръжките,с права отверка повдигате пластмасовите пръстенчета повдигате кожата и с ключе 7 развивате болтовете.






10.Издърпвате уплътненията от горната страна.Приплъзвате тавана към задното стъкло (както при предната кора) и тавана вече е свободен.Махате задната седалка спускате облегалките на предните седалки максимално назад и внимавате да не стъпвате върху тях за не ги счупите,поставяте скоростния лост на 1-ва за да пречи по малко ако сте с ръчни скорости.За ваденето ви трябва 2-ри човек.Изважда се през предната дясна врата.При мен нямаше нужда да отлепям плата той си падна сам още вътре в купето и направи всичко в лепнещ дунапрен при ваденето на тавана.Оригиналния плат е като мушама на допир.




Тапициране

Материали който използвах са:

*Плат за тавани бял-160x157(д/ш)

*Лепило Moment universal HENKEL 2 кутий по 800 мл(може и на Bison,Хлемвект и др.)

*Четка за боядисване с дълга дръжка (закривена)

*Дунапренено валяче

*Чека за тапети или друга с мек косъм

*Опаковъчно фолио

 

1.Почистваме кората на тавана от стария дунапрен който при мен падна много лесно но е отвратително лепнещ.След това с мокра гъба минавате целия таван и го изчаквате да изсъхне.Махнете металния ринг на отвора на задния плафон с клещи-пинцети закривени.





2.Залепването на тавана може да се направи и от един човек но добре да има и още един за помощник аз си го направих сам.Нанасяте лепило на кората и на плата равномерно като гледате да не е прекалено много нито прекалено малко.Там където е извита кората прокарайте пръсти за да прилепне но не натискайте.И после с дунапрененото валяче леко притеснете плата.Спазвайте предписанията от производителя за правилното използване на лепилото.

След като залепите тавана го оставете 12 часа и тогава изрежете излишния плат  и отворите за дръжките и задния плафон.(Защото аз направих грешката да не чакам и сега и обърнах тавана с плата към масата и като съм го местил се опирал по ръбовете и ъглите на масата и сега на няколко места има малко лунен пейзаж.Много се ядосах защото беше станал идеален, но за следващия път ще знам като се наложи да го лепя отново.)
След това с опаковъчното фолио омотайте краищата на кората.



3.Изчистете колата от падналия дунапрен.Вкарайте тавана вътре свалете фолиото и монтирайте тавана.В обратния ред като задния плафон го монтирайте най-накрая при затворени врати иначе ще свети през цялото време.






« Последна редакция: 12 Февруари, 2014, 14:23:26 от 200Е-16V »


28 Септември, 2013, 13:04:55
Отговор #1
  • Майстор
  • *
  • Регистрация: Юни 2011
  • Публикации: 286
  • Местонахождение: Пловдив
  • Пол: Мъж
  • The Best Or Nothing
  • Репутация: +4
  • Автомобил: Mercedes E200 coupe,1995-та,М111.940
Много полезна информация!Браво на колегата!
Искам да попитам,откъде си купи плата и колко струваха всички материали?
Едно желание,една мечта-Mercedes Benz

28 Септември, 2013, 22:27:11
Отговор #2
  • VIP -подпомагащ форума
  • *
  • Регистрация: Ноем. 2011
  • Публикации: 118
  • Местонахождение: Несебър
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +12
    • instalaciqmb
  • Автомобил: W124 200E-16
Плата го купих от Бургас склад Зодиак.12 лв е метъра на плата.Лепилото е 18лв кутията от практикер,четка и дунапренено валяче и опаковачно фолио около 5лв.Българското лепило е 10 за кутия.

29 Септември, 2013, 15:12:27
Отговор #3
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180
Браво на колегата 200Е-16V! Че се е постарал да направи снимки и да напиши това полезно инфо за всички колеги! Happy
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum