Мерцедес седани > W124

M102 - смяна на потенциометъра на дебитомера

(1/2) > >>

Nasakoto:

Не съм сигурен дали подфорумът "Поправи си сам" не е по-подходящото място за тази тема (все пак, двигателят М102 е масово срещан както при W124, така и при W201), така че ще оставя тази преценка на модериращите. :)

Задължително уточнение: Всеки сам си преценя колко точно е мъж и дали и докъде да пипа в карантиите на двигателя. Всяко действие или бездействие, което предприемете въз основа на написаното по-долу, е изцяло Ваше решение, Ваша собствена отговорност и евентуалните последващи щети са изцяло за Ваша сметка. Аз не се страхувам, че мога да си счупя колата. Ако Вие се страхувате - по-добре отидете на сервиз, там имат знанията и квалификацията да я счупят ефективно вместо Вас. :)

Развиваме болтовете на капака на въздушния филтър



Освобождаваме скобите, които придържат капака на въздушния филтър.



Като свалите капака, трябва да видите нещо подобно:



Сваляте филтриращият елемент и го слагате там, където ще пречи най-много. След това сваляте термодатчика за температурата на входящия въздух - натискате двете перца отстрани на датчика, завъртате го и го издърпвате навън:



Сега е моментът да откачите и тръбата за проветрение на картера - това е мазната черна тръба, намираща се непосредствено вляво от термодатчика на снимката.

Аз карам на газ - сега е ред на плочката на газовата уредба. Държа изрично да уточня, че това е ситуацията само и единствено в моята кола. Във вашата може нещата да изглеждат доста по-различно, съответно може да се наложи да проявите творческа и самодейна мисъл.

Та: развиваме двата болта М5, и ги отстраняваме на сигурно място:



След това се повдига плочката и се развива скобата на маркуча за газта:



Плочката се отстранява на чисто и сигурно място (по необходимост и желание можете да я почистите от всичките налепи и гняз, събрани през годините), и внимателно махате ограничителя на клапата на дебитомера:



Общ вид на кутията на въздушният филтър след описаните операции:



Точно сега е моментът да развиете гайките, които държат кутията на филтъра към двигателя. Едната (т.е. мястото й) се вижда горе вляво от капачката за наливане на маслото, другите две се намират около жилото за подаване на газта и в тясното пространство откъм купето.

Нежно махаме кутията и... оле майко !!! Някой е ровил с копитото!...



На снимката не си личи, но ще трябва да махнете и това омасленото чудо, дето е пред потенциометъра (регулатора на налягането). Внимавайте като го развивате - вътре има бензин под налягане. Трябват ви гаечни ключове 17, 12 и... не помня дали трябваше оше един. Скобата, дето го държи, се развива с ключ 10.

Вече имаме пълен достъп до потенциометъра. Първо се корми кабела. В това няма никаква философия - само трябва да сте внимателни с пластмасата - 20 години при температури над 60 градуса си казват думата. След това много нежно, без никакъв сериозен натиск махаме капачетата на болтовете (чупят се с поглед). Аз ползвах макетен нож:



Потенциометърът в натура. Сега е момента да хванете един перманентен или спиртен маркер и да очертаете плътно около потенциометъра (с цел да отбележите оригиналното му положение) След това развиваме болтчетата с торкс 15 (torx 15).



Сега потенциометърът трябва да може да се завърти около оста си (онова цилиндричното чудо).



Леко го раздвижваме (потенциометърот), и с леко завъртане нагоре - надолу го измъкваме.

Много внимаваме да не посеем някъде гарнитурката (на снимката - вляво):



Дебитомерът без потенциометъра изглежда по този начин:



Проблемът в детайли:





Проблемът в големи детайли:



За сравнение: старият е отгоре, "новият" - отдолу:



Сглобяването е в обратният ред на разглобяването. Важно е да настроите новия потенциометър.
Мнения, ругатни, псувни, бира и дърто уиски се приемат винаги и с удоволствие.
Искрено се надявам, че писанието ми ще е полезно на някого в опита му да си потроши сам колата. :)

Nasakoto:
В отговор на колегата    200Е-16V: Не знам колко струва, понеже ми го докараха от братска африканска държава, а каталожен номер... доколкото си спомням, имаше само Бош номер, без Мерцедесов. Ако го изровя от хаоса в бараката, ще ти дам номера, но дотогава се страхувам, че не мога да бъда полезен... :(

gringo:
Евала много добра информация само дето немога да намеря понтециометара от каде да го купя ще съм много благодарен ако ми помогнете с ИНФО

Sharky///AMG:
От представителството на бош.

gringo:
Казаха ми, че е спрян от пройзводство. А и е струвало 190 евро. но това дето чета из форумите имало и за 100 лв. но аз не намирам :(

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия