Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Спирачна система  (Прочетена 12310 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

19 Януари, 2011, 11:09:32
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180

Спирачна  система


В автомобилите е използвана работна спирачна система с хидравлично задвижване, състояща се от два независими контура за спиране на предните и задните колела, включваща вакуумен усилвател (съчетан с вакуумна помпа при дизеловите двигатели). Спирачните механизми на предните и задните колела са дискови, със сигнализация на арматурното табло за износване на спирачните накладки на предните спирачки. В задните спирачни механизми са вградени барабаните на ръчната спирачка с механично действие и задвижване чрез жила. По заявка може да бъде монтирана и антиблокировъчна система на спирачките (ABS) на фирма "Bosch".


Спирачни механизми на предните колела

На автомобилите, с изключение на "190Е 2.3", "190Е 2.6" и "1900 2.5 Turbo", са монтирани спирачни механизми на предните колела с плътни дискове и плаваща скоба на фирма "Girling" или "I-T-Е". При "190Е 2.3", "190Е 2.6" и "190D 2.5 Turbo" се използват спирачни механизми на предните колела с вентилируеми дискове и плаваща скоба.
Спирачен диск
Външен диаметър на диска - 262±02 мм. Дебелина, мм:
-   на плътния диск: 11,0;
-   на вентилируемия диск: 22,0. Минимална дебелина на плътния диск, мм:
-   след шлифоване: 9,5;
-   при експлоатация: 9,0.
Минимална дебелина на вентилируемия диск при експлоатация -19,4 мм.
Диаметър на монтажната повърхност на диска - 67,07—67,00 мм. Осово биене на работната повърхност на диска - не повече от 0,12 мм.
Спирачна скоба
Диаметър на буталот - 54,00 мм.
Диаметър на колесния цилиндър - 54,00 - 54,05 мм.
Спирачни накладки
Дебелина на накладките - 17,5 мм (включително и накладката с дебелина 12,0 мм).
Минимална дебелина на накладката (при износване) - 3,5 мм.
Повърхност на спирачните накладки - 36,0 см2.
Марка на спирачните накладки: "Jurid" 228 или "Texstar" Т298.
Спирачни механизми на задните колела
На автомобилите са монтирани спирачни механизми на задните колела с плътни дискове и два колесни цилиндъра.
Колесендиск
Външен диаметър на диска - 258±02 мм.

Дебелина, мм:
-   номинална: 9,0:
-   минимална след шлифоване: 7,6;
-   минимална дебелина при експлоатация: 7,3.
Диаметър на монтажната повърхност на диска - 67,07-67,00 мм. Осово биене на работната повърхност на диска - не повече от 0,15 мм.
Диаметър на барабана на ръчната спирачка - 164+02 мм.
Спирачна скоба
Марка и тип: ATE 35 ВХ.
Диаметър на буталото - 35,0 мм.
Диаметър на колесния цилиндър - 34,98-35,03 мм.
Спирачни накладки
Дебелина на накладките - 13,5 мм (включително и накладката с дебелина 9,0 мм).
Минимална дебелина на накладката (при износване) - 2,0 мм.
Повърхност на спирачните накладки - 22,0 смг.
Марка на спирачните накладки: "Jurid" 234 или "Texstar" Т295 или
Т421.
Задвижване на спирачките

Главен спирачен цилиндър

Спирачният цилиндър е с последователно разположени бутала и е производство на фирма "Jurid", "Texstar" или "I-T-E". Диаметър на буталото, мм:
-   контур на предните спирачки: 17,46;
-   контур на задните спирачки: 22,20.
Вакуумен усилвател
Марка и тип: "Girling" LSC 50, "Bendix" "Isovac" (8") или "l-T-E" 52/ А4/225-210(8,9").
При модел 201.029 е използван вакуумен усилвател на фирма "I-Т-Е" тип ATE 52/4А/255—210. От септември 1988 г. всички модели се оборудват с вакуумен усилвател на фирма "Girling" тип LSC 65 или на фирма "Bendix".
Диаметър на буталото - 8 мм. Ход на буталото - 35,0 мм.
Данни за проверка на вакуумния усилвател при разреждане 0,75 - 0,80 кг/см2



Проверка на обратния клапан: при разреждане 0,75 - 0,80 кг/см' налягането не трябва да спадне с повече от 0,2 кг/см? за 30 сек.

Ръчна спирачка и система на спирачките

Вътрешен диаметър на барабана - 164±02 мм. Ширина на спирачната накладка - 20,0 мм. Диаметър на спирачната накладка - 164,0 мм. Дебелина на накладката - 2,65 мм. Минимална дебелина на накладката (при износване) - 1,0 мм. Марка на фрикционните накладки: "Energide" 338 или 559. Предавателно отношение на междинния лост, задвижващ ръчната спирачка: 25,2:1.
Преместване на зъбния диск при регулиране хлабината между накладките и барабана: с 2-3 зъба.
Брой зъби на зъбния спирачен механизъм: до април 1984 г.: 8; от април 1984 г.: 15.

Спирачна течност

Обем на системата на хидрозадвижването на спирачките - 0,35 л.

Използвана спирачна течност. DOT 4. Периодичност на смяната: веднъж годишно.
Антиблокировъчна система на спирачките ABS
Автомобилите се оборудват с епектрохидравпична антиблокировъчна система на спирачките 3-то поколение на фирма "Bosch", състояща се от датчици за блокиране на предните спирачки и диференциала на задния мост, хидравличен блок за регулиране, включващ помпа и електромагнитни датчици за управление, и електронен блок за управление.
Електронен блок за управление: "Bosch" 0265 101 007 или 006. Хидравличен блок: автомобили с бензинови двигатели: "Bosch" 0265 200 003 или 004; дизелови двигатели: "Bosch" 0265 200 006 или 007.
Датчици: "Bosch" 0265 001 043 или 044 (предно дясно), 0265 001 045 или 046 (предно ляво), 0265 02 008 или 009 (задни).
Моменти за затягане на основните резбови съединения, кг.см
Болт, закрепващ скобата на предната спирачка към шенкела: 11,5. Болт, закрепващ скобата на задната спирачка към корпуса на главината: 5,0.
Болт, закрепващ супорта към направляващата втулка на накладката: 3,5.
Болт, закрепващ спирачния диск: 1,0.
Гайка, закрепваща главния цилиндър към вакуумния усилвател: 1,5.
Болт, закрепващ датчика за бпокиране на предната спирачка: 2,2. Датчик за блокиране на диференциала на задния мост: 0,8. Болт, закрепващ колелото: 11,0.
« Последна редакция: 14 Март, 2011, 13:35:41 от @Bogo »
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!


29 Май, 2023, 19:02:29
Отговор #1
  • Администратор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 728
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +2
Спирачната система на автомобила е изключително важна за безопасното управление на превозното средство. Тя позволява на водача да намали скоростта или да спре колата, когато е необходимо. Основната цел на спирачната система е да превърне кинетичната енергия на движение в топлина чрез трение, за да се намали скоростта на автомобила.

Най-често срещаната спирачна система в автомобилите е хидравличната спирачна система. Тя използва спирачна течност, която се предава чрез затворени тръби към спирачните челюсти или спирачните супорти на колелата. Когато водачът натисне спирачната педала, спирачната течност притиска спирачните челюсти или спирачните супорти към спирачните дискове или спирачните барабани, които се намират на колелата. Това причинява трение между спирачните накладки и спирачните дискове или барабани, като забавя движението на автомобила.

Друга разновидност на спирачната система е електронната спирачна система (ЕСС). Тази система използва електроника и сензори, за да контролира притискането на спирачната система. ЕСС често се използва в съчетание с други системи като антиблокираща система (ABS), система за разпределение на силата на спирачното приложение (EBD) и други.

В последните години се наблюдава развитие на нови технологии в областта на спирачната система, като например електронни спирачни системи без спирачна течност и регенеративни спирачни системи, които използват енергията на движението на автомобила, за да зареждат батериите на хибридни или електрически превозни средства.

Въпреки различните разновидности на спирачните системи, важно е да се поддържат редовни проверки и поддръжка.
Поддръжка на спирачната система на автомобила е от съществено значение за осигуряване на нейната правилна функционалност и безопасност. Ето някои важни аспекти за поддръжката на спирачната система:

Редовна проверка на спирачната течност: Спирачната течност има важна роля за правилното функциониране на спирачната система. Тя трябва да бъде проверявана и сменяна съгласно препоръките на производителя на автомобила. Ако нивото на спирачната течност е ниско, може да се окаже, че спирачната система не функционира ефективно.

Проверка на спирачните накладки и дискове/барабани: Спирачните накладки и дисковете/барабаните трябва да се проверяват редовно за износване и износването. Ако спирачните накладки са износени или спирачните дискове/барабаните са износени или повредени, трябва да бъдат заменени, за да се осигури правилната спирачна мощност.

Проверка на спирачните маркучи и тръби: Спирачните маркучи и тръби трябва да се проверяват за евентуални утечки или повреди. Ако се открият проблеми, трябва да се заменят, защото утечките или повредите могат да намалят ефективността на спирачната система.

Проверка на спирачните супорти и челюсти: Спирачните супорти и челюсти трябва да се проверят за правилна работа и износване. Ако супортите или челюстите са повредени или не функционират както трябва, трябва да бъдат ремонтирани или заменени.

Проверка на системите за подпомагане на спирачките: Ако автомобилът е оборудван със системи за подпомагане на спирачките като ABS (антиблокираща система) или EBD (система за разпределение на силата на спирачното приложение), те трябва да се проверят редовно за правилна работа. Тези системи играят важна роля за контролиране на спирачната мощност и стабилността на автомобила при спиране. Ако забележите необичайни симптоми или предупредителни светлини за тези системи, е препоръчително да се консултирате с автосервиз или механик, за да се извърши проверка и евентуален ремонт на системите.

Проверка на спирачната педала: Спирачната педала трябва да бъде проверена за правилно функциониране и свободно движение. Ако усещате проблеми като трудно натискане на педала или неправилно поведение при спиране, трябва да потърсите професионална проверка и ремонт на системата.

Проверка на спирачната система при подмяна на гумите: При смяна на гумите е добра практика да се извърши и проверка на спирачната система. Това включва проверка на спирачните дискове/барабани, накладките и състоянието на спирачните челюсти/супорти. Ако е необходимо, извършва се поддръжка или замяна на компонентите.

Редовна поддръжка на спирачната система: Производителят на автомобила обикновено предоставя препоръки за редовна поддръжка на спирачната система. Това може да включва проверка на спирачната течност, замяна на накладките и поддръжка на други компоненти. Важно е да следвате указанията на производителя и да изпълнявате поддръжката в срок.

Внимателно употребяване на спирачките: Избягвайте рязко спиране или прекомерно използване на спирачките, когато е възможно. Това може да доведе до прегряване на спирачните системи и намалена ефективност на спирачната мощност. Подходете към спирането постепенно и предвидливо, като използвате и други системи за подпомагане на спирачките, когато са налице.

Запазването на спирачната система в добро състояние е от решаващо значение за безопасността на пътя. Ако забележите някакви проблеми или необичайни симптоми при спиране, препоръчвам ви да потърсите квалифицирани механици.



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum