Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Що е Диференциал.  (Прочетена 2386 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

07 Юни, 2012, 13:23:32
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 5137
  • Местонахождение: Пловдив
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +22

Диференциалът е механично устройство, което свързва три вала и прехвърля въртящ момент и въртеливо движение между тях. Най-често се използва за разпределяне на въртящия момент от един задвижващ вал към два изходни вала. По-рядко се използва за комбиниране на въртящ момент от два задвижващи вала като към изхода може да се предава сумата или разликата между двата. Типичен пример за първия вариант е при автомобилите, където диференциалът получава въртящия момент от карданния вал и го разпределя между водещите колела.



В традиционната конструкция като главна предавка се използва спирално-конична зъбна предавка (корона и пиньон), която осъществява постоянно предавателно число и реализира смяната на направлението на въртене под прав ъгъл. Главната предавка предава въртеливото движение на корпуса на диференциала в който е монтирана планетарна предавка състояща се от четири конични зъбни колела. Две от тях (сателити) се въртят свободно на оси прикрепени неподвижно към корпуса а към тях перпендикулярно се зацепват други две свързани с изходните валове т. нар. полуоски които предават въртеливото движение на колелата на автомобила.
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


Етикети: диференциал 
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2018 Powered by Simple Machines Forum