Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Съединител с механично задвижване  (Прочетена 9158 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

18 Май, 2012, 22:34:37
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180

Съединителят служи за плавното изравняване на ъгловите скорости на коляновия вал и първичния вал на предавателната кутия при, потегляне на автомобила. Служи още и за краткото и пълно разединяване на двигателя от трансмисията при превключване на предавките, внезапно спиране, първоначално пускане на студен двигател при ниски температури. Също така прeдпазва трансмисията от силни динамични претоварвания.









Изисквания

Специфичните изисквания за съединителя обхващат възможността за предаване на въртящия момент в две посоки – от ДВГ към двигателните колела и обратно, леко управление, плавно включване, чисто и пълно изключване, нисък топлинен режим на работа, минимален инерционен момент на задвижваните части, осигурена постоянна притискаща сила, запазване на постоянен коефициент на триене, намаляване на усукващите трептения, предавани от коляновия вал към другите звена от трансмисията, осигурено отвеждане на продуктите от износването и случайно проникнало масло.
« Последна редакция: 21 Юни, 2016, 00:40:25 от Bogo® »
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!


18 Май, 2012, 22:44:26
Отговор #1
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180
Видове

Двудисков съединител

Механични съединители
Според начина на предаване на въртящия момент съединителите биват: механични триещи (фрикционни), хидродинамични и електромагнитни. Механичните триещи съединители според формата на триещите се повърхнини се делят на дискови, конусни, барабанни и лентови. Според броя на задвижваните дискове биват еднодискови, двудискови и многодискови. Според работната среда и използваните материали съединителите биват сухи триещи с фрикционни пръстени; триещи в маслена вана и с металокерамични пръстени. Според начина, по който се осигурява силата на притискане между триещите се повърхнини съединителите се разделят на пружинни (спирални или мембранни), центробежни или полуцентробежни, хидравлични, електромагнитни и комбинирани. Според управлението им биват неавтоматични (командвани от водача), авотматизирани (командвани чрез автоматично устройство) и автоматични (включването и изключването им става само в зависимост от ъгловата скорост на въртене на коляновия вал). Задвижването на съединителите бива механично, хидравлично, пневматично и комбинирано.



Сухият еднодисков триещ съединител се състои от задвижван диск, притискателен диск, капак, периферно разположени пружини, съединителен вал и елементи за управление: педал, разединителна вилка, разединителна муфа с лагер, разединителни лостове. Използва се и външната странична повърхност маховика на двигателя като част от съединителя. Маховикът, притискателния диск, капакът и притискателните пружини представляват задвижващата част на съединителя. Задвижвания диск и валът съставляват задвижваната част на съединителя. Задвижваният диск е надянат с главината си чрез шлици върху съединителния вал в следствие на което може да се премества осово с помощта на органите на управлението. От двете му страни са занитени по един диск направени от фрикционен материал (медно-азбестова плетка, пресован азбест или метало-керамична маса). Задвижвания диск при незадействан съединител е притиснат към външната повърхност на маховика от притискателния диск посредством периферно разположени в капака пружини или една централна (диафрагмена) пружина поставена на съединителния вал. Поради това показания на фиг. 1 тип съединител носи наименованието постоянно включен.
« Последна редакция: 21 Юни, 2016, 00:42:34 от Bogo® »
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!

25 Март, 2023, 10:14:56
Отговор #2
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180
Съединителът с механично задвижване на Мерцедес е елемент от системата за предаване на мощността от двигателя към скоростната кутия и крайните предни колела. Той служи за свързване и развързване на двигателя и скоростната кутия, когато сменят предавките.


Във версиите с механично задвижване, съединителят се задвижва с помощта на педала за съединител. Когато педалът се натисне, съединителят се развързва и се отделя от двигателя, което позволява на шофьора да смени предавката. Когато педалът се освободи, съединителят се свързва отново, което позволява на мощността да се прехвърли от двигателя към предавателната система.


В зависимост от модела на Мерцедес, механичният съединител може да бъде с един или два диска, като това влияе на неговата максимална въртяща момент. Съединителите на Мерцедес са изработени от висококачествени материали и се отличават с дълъг живот и надеждност.
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum