Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Диагностика и неизправности при работа на съединителя  (Прочетена 12846 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

18 Май, 2012, 23:16:53
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180

Най-често срещаните неизправности при работа на съединителя са непълно изключване, приплъзване (боксуване) и различни шумове като скърцане, хъркане, виене, стържене.
Диагностичните признаци за непълното изключване на съединителя са трудно включване на първа предавка, характерно хъркане при включване на заден ход и трудно превключване на отделни предавки. Най-лесноотстранимата причина за тази неизправност е увеличения свободен ход на педала. Много по-трудно се отстраняват останалите възможни причини като неправилно монтиран водим диск, водим диск с по-голяма дебелина, затруднено движение на водимия диск по шлиците на първичния вал, изкривен или напукан водим диск, неправилно регулирана база, по-рядко изкривен притискателен диск.
Диагностичните признаци за приплъзване на съединителя се усещат при опит за бързо (рязко) ускорение на автомобила, когато двигателят преминава в режим на високи честоти без осезаемо ускорение на автомобила, съпроводено с характерно скърцане. След два-три такива опита или по-продължително приплъзване се усеща специфична миризма на изгорял фрикционен материал.
Най-лесноотстранимите причини при тази неизправност са много малкия свободен ход на педала, а най-вероятно липсата на такъв. Много по-трудно се отстраняват останалите възможни причини като омаслени триещи се повърхнини, изменена характеристика или счупени притискателни пружини, спукана диафрагмена пружина, износен или много тънък фрикционен диск. Шумът, възникващ при работа с педала на съединителя (стържене, хъркане, скърцане) и изчезващ при освобождаването му, се дължи на неизправност в изключващия лагер. Шумът, който изчезва при изключване на съединителя и се появява с включването му, се дължи на повредени лагер на първичния или междинния вал на предавателната кутия.А шумът, който се появява при напълно изключен съединител и изчезващ след включването му, се дължи на повреда в предния лагер на първичния вал.
Прокъсването на отделни нишки от стоманеното жило е причина за много трудно изключване на съединителя или невъзможност да се включи. Вклинването на скъсаните нишки в бронята е причина за тази неизправност.
Основните дефекти на детайлите на съединителя са: пукнатини и пробиви на картера, деформация на присъединителните повърхнини, повреждане на резбите и др.

Техническо обслужване на съединителя

То включва проверка и регулиране на свободния ход на педала на съединителя. Регулирането на свободния ход на съединителя се извършва на всеки 20000 км пробег и трябва да е в рамките на размерите, дадени от завода-производител. Извършва се още мазане на валчето на вилката за изключване и оста на педала на всеки 400 км пробег.

Ремонт на съединителя

Картерът на съединителя се бракува при наличието на пукнатини по-големи от 100mm. По-малки пукнатини се заваряват. Износеният отвор, центриращ предавателната кутия, както и отворът за вилката за съединителя се възстановяват на номинален размер чрез втулки. Износените опорни плоскости на лапите за закрепване на картера към рамата се ремонтират чрез фрезоване. Ако при това височината на лапите се намали, се заваряват пластини.
Задиранията и неравномерното износване на притискателния диск се отстраняват чрез шлифоване, като се спазва условието за минимална дебелина на диска.
Водимият диск се бракува при наличието на пукнатини по главината. Износените фрикционни накладки се заменят с нови, като се залепват или занитват. Проверява се челното биене на водимия диск след ремонтирането му и при необходимост са изправя.



Притискателния диск се сглобява и се регулира положението на лостовете относно работната му повърхност. Като се центрова водимият диск към маховика с помощта на дорник или първичния вал на предавателната кутия, се извършва монтажът на съединителя към двигателя. Регулирането на свободния ход на педала се извършва при сглобяването на автомобила.
« Последна редакция: 21 Юни, 2016, 00:31:54 от Bogo® »
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum