Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Виско-замяна с ел.магнитен  (Прочетена 7545 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

04 Март, 2012, 15:51:58
  • Участник
  • *
  • Регистрация: Мар 2012
  • Публикации: 22
  • Местонахождение: Русе
  • Пол: Мъж
  • Репутация: 0

Здравейте може ли да се замени виското на 250 Д със ел.магнитно от 200 Е


04 Март, 2012, 16:33:10
Отговор #1
  • Администратор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 623
  • Местонахождение: София
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +15
Даже е препоръчително. Виското е малко стара технология и прекалено скъп елемент за смяна с нов така че ел. перка е предпочитаният вариант.
It is nice to be important, but it is more important to be nice.

04 Март, 2012, 19:36:51
Отговор #2
  • Участник
  • *
  • Регистрация: Мар 2012
  • Публикации: 22
  • Местонахождение: Русе
  • Пол: Мъж
  • Репутация: 0
Благодаря за отговора,
трябва ли някаква допълнителна преработка или присъединителните размери съвпадат,става въпрос за диаметрите на лагелите-дали са едни и същи или има разлика

04 Март, 2012, 19:46:51
Отговор #3
  • Администратор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 623
  • Местонахождение: София
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +15
Колега, не знам наизуст размерите на радиаторите - зависи дали имаш климатик, дали е произведена за северна или южна Европа и т.н. Ти след като имаш и двете коли най-лесното е да слезеш и да видиш дали съвпадат.
Иначе колегата Vladek, ако не се лъжа беше слагал ел. перка на 124-ка 250 дизел така че очаквай включване от него.
It is nice to be important, but it is more important to be nice.

04 Март, 2012, 20:01:02
Отговор #4
  • Участник
  • *
  • Регистрация: Мар 2012
  • Публикации: 22
  • Местонахождение: Русе
  • Пол: Мъж
  • Репутация: 0
Габаритие и на двата радиатора са еднакви,
аз бях попитал за вътрешните диаметри на лагерите,дали съвпадат,
и двате коли ся в движение и не ми се разглобява на празно

04 Март, 2012, 20:08:42
Отговор #5
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Ное 2010
  • Публикации: 217
  • Репутация: +8
Не съвпадат съвсем различни са  водните им помпи са различни следователно и перките. Ако ти се занимава можеш да вземеш перка и от моргата релета и датчик за който има място над корпуса над термостата. Подвързваш и си готов. Единствената причина поради която бих си сменил виското е поради това че спъва до 5 коня от мотора. А колегата Владек си купи ново виско...
 Поздрави.
« Последна редакция: 25 Март, 2012, 19:59:55 от sponsora »

04 Март, 2012, 20:09:09
Отговор #6
  • Администратор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 623
  • Местонахождение: София
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +15
Не мога да разбера за кои лагери става дума - виското е хванато директно за водната помпа, а ел. перката е на радатора. Не се разменят само перките, ами се премахва виското и се слага ел. перка на радиатора с нейна си рамка и дори нов дифузер.
It is nice to be important, but it is more important to be nice.

04 Март, 2012, 21:23:03
Отговор #7
  • Участник
  • *
  • Регистрация: Мар 2012
  • Публикации: 22
  • Местонахождение: Русе
  • Пол: Мъж
  • Репутация: 0
Става въпрос за МВ 124 250Д,виското не е монтирано на водната помпа,а малко в страни от нея,по точно по оста на ДВГ-а водната помпа е изместена от оста на ДВГ. 
На МВ 124 200 бензин ел.магнитната перка е монтирана на водната помпа,и когато ДВГ загрее,се включва ел.магнита по сигнал от датчик който е монтиран на главата,а не на радиатора,и се захранва ел.магнита - парката се включва и почва да се върти от пистовия ремък,та на тези перки има лагери и аз питам за техните размери-дали някой ги знае

04 Март, 2012, 22:38:47
Отговор #8
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 1086
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +3
Не можеш да направиш ел.магнитен включвател на същата ос на виското
Оборотите са много восоки(големи) и е опасно да се скъса оста
Премахни виското, като останиш шайбата и постави отделна ел перка, включена, към допълнителен датчик, монтиран под датчика на водата-на мястото на съществуващият болт.
Там, аз монтирах датчика за включване на ел.перката на климатика
(колегата ти писа по-горе за тия неща в общ смисъл)

04 Март, 2012, 23:09:27
Отговор #9
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 1086
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +3
Не съвпадат съвсем различни са  водноте им помпи са различни следователно и перките. Ако ти се занимава можеш да вземеш перка и от моргата релета и датчик за кохто има място над корпуса над термостата. Подвързваш и си готов. Единствената причина поради която бих си сменил виското е поради това че спъва до 5 коня от мотора. А колегата Владек си купи ново виско...
 Поздрави.
Купих и сложих ново виско - така е
На кръстопът съм и аз
Виското, като се мключи, дърпа полезни коне за да се върти, ма пък след това се изключва
Лошото е, че обикновенно когато ти трябва мощност, моторчето кипва и се налага да се включи виското - значи товарът става още по-голям
При ел,перката пък става другото - натоварваш мотора, мотора се загрява и перката се включва
Като се включи перката, пък алтернатора се натоварва и започва да спира мотора - демек, пак имаш отнемане на полезна мощност
Според мен, както и да го въртиш - все тая е
Виското е скъпо да - но нямаш релета датчици ...скъпи допълнителни вентилаори и подръжка на всичките тия ел оборудвания
Забелязъл съм, че виенето от перката, не е по-малко от колкото на ел.вентилатора
Обслужването на виското е ...елементарно - развиваш болта и тургаш новото - е цената си е ...цена
Цената за оборудване на охлаждането с ел.перка не излиза по-мъничка
После излизат и куп нови неща - датчик, ел.мотор на перка, реле ...бушон, окабеляване
Само хубав вентилатор ти струва колкото виското - пък и той не е вечен - изпищяват лагери, търкат се четки, ....шумът винаги при включване е еднакъв, независимо от оборотите на мотора
И те ...така
Разни хора разни идеали welldone

06 Март, 2012, 20:26:08
Отговор #10
  • Участник
  • *
  • Регистрация: Мар 2012
  • Публикации: 22
  • Местонахождение: Русе
  • Пол: Мъж
  • Репутация: 0
Владек,
да не грешиш нещо за перката, на моята банзинка е монтирана на оста която върти през ремъчната шайба и водната помпа и перката -
включва със ел.магнит-такъв подобен като на компресора на климатика, и има един датчик /така наречената термодвойка/ на главата,
и от там взема сигнал за включване-изключване на ел. магнита

06 Март, 2012, 22:09:01
Отговор #11
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 1086
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +3
Здравейте може ли да се замени виското на 250 Д със ел.магнитно от 200 Е
Четейки това ...
Мисля, че не става
Имах 190 с такъв мотор(бензин) и при него нещата са по-различни в кинематично отношение
Моят ел.магнитен включвател беше прекъснал и забих три гумички на по 120 градуса с, които заклиних перката и тя се въртеше непрекъснато със самият вал
Значи оборотите на вала иоборотите на перката, ставаха еднакви когото включвателят се включи
При 124-250Д оборотите на виското с оборотите на вала към който е прикрепено виското, никога на се изравняват
Винаги опоротите на вла са по-високи от тези на виското
При 200Е включването става рязко и пълно
При 250Д то става постепенно(меко) и непълно - винаги преплзва
С две приказки - оборотите на виското никога не достигат оборотите на вала задвижман от ремъка - винаги има преплъзване между вала и перката - това приплъзване го прави силикона в самото виско
При 200Е играта е ...тука има, тука нема (или е включена перката или е изключена)
Звачи дори и да монтираш ел.магнитев включвател на мястото на виското, оборотите пак ще са много високи и перката като се включи, ще вие като хеликоптер, та може и да се отскубна от или заедно с вала
Имаше някъде теми по този въпрос, даже и със снимки
(така разбирам въпроса ти)

06 Март, 2012, 22:32:44
Отговор #12
  • Администратор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 623
  • Местонахождение: София
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +15
Аз от цялата тема все още не разбрах виското дали работи или не? Защото да се махне работещо виско само и само да се сложи ел. перка смисъл голям няма.
При неизправност освен ново виско, подмяна с ел. перка има и трети вариант, който е малко компромисен, но значително по-евтин и той е допълване на старото виско със специален силикон.

It is nice to be important, but it is more important to be nice.

06 Март, 2012, 22:54:17
Отговор #13
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 1086
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +3
Чел съм и такива неща
Някои казват, че са доволни - други ...не
(както е винаги и с всичко де)
Ако се направи качествено, стерилно и с нужният силикон е по-добрият вариант за мен (даже най-добрият)
Според мен, виското е по-мека и галантна работа
Ел. перките са по-хард и в доста случаи доста по-шумни и неприятни особенно на ...светофар
Не забравяйте, че консумираната им мощност е от порядъка на киловат, чи дори ...два(по спомен), което при остарело акумулаторче и изморено алтарнаторче, може да ти съкрати пътуването
...........
Тоя ел.магнитен включвател е също измама, защото, разбираш, че не бачка когато вече си прегрял(може би секунда преди това), защото се включва на горна критична стойост на температурата и до като разбепеш, че не бачка си вече у ...критиката

06 Март, 2012, 23:08:33
Отговор #14
  • Администратор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 623
  • Местонахождение: София
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +15
Сега се сетих, че си имаме цяла тема за случая
https://mercedes-bg.info/index.php?topic=651.msg6476#msg6476

Друг е въпросът как МБ след като са направили такъв перфектен автомобил като 124-ката не са измислили някаква по-добра система за охлаждане. Мерцедес е едиствената кола, която съм карал, на която температурата все ходи нагоре-данолу, фучат перки, вискота и какво ли не. Как къде-къде по-народни марки коли са ги направили така да достигат работна температура и да си стои там без излишни драми.
« Последна редакция: 06 Март, 2012, 23:11:47 от M23J »
It is nice to be important, but it is more important to be nice.



Сподели темата


Tags:
 

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info. Powered by Simple Machines Forum