Я, не съм видял темата, сори.
Съгласно Закона за управление на етажната собственост, управителят (както вече се нарича домоуправителя) или управителния съвет (в зависимост какво са избрали), има следните правомощия.
Чл. 23. (1) Управителният съвет (управителят):
1. организира изпълнението на решенията на общото събрание;
2. следи за спазването на вътрешния ред в етажната собственост;
3. (доп. - ДВ, бр. 57 от 2011 г. ) съхранява протоколната книга, плановете на сградата и екзекутивните чертежи, книгата за входяща и изходяща кореспонденция, техническия паспорт на сградата, когато има такъв, книгата за приходите и разходите и други;
4. изготвя годишния бюджет за управлението, поддържането и ползването на общите части на етажната собственост и годишния план за извършване на ремонти, реконструкции, преустройства и други дейности в сградата, както и отчети за изпълнението им;
5. представлява етажната собственост в отношенията й с органите на местната власт и с други правни субекти;
6. (изм. - ДВ, бр. 57 от 2011 г. ) създава, съхранява и поддържа книга на етажната собственост по чл. 7;
7. (изм. - ДВ, бр. 57 от 2011 г. ) уведомява общинската администрация за обстоятелствата по чл. 46б и промените в тях;
8. (нова - ДВ, бр. 57 от 2011 г. ) уведомява своевременно, по реда на чл. 13, ал. 1, собствениците, ползвателите и обитателите при получаване на писмени уведомления от експлоатационното дружество, когато топлинният товар на сградата се намали под 50 на сто;
9. (нова - ДВ, бр. 57 от 2011 г. ) предоставя информацията за вписаните кучета в книгата на етажната собственост на съответната областна дирекция по безопасност на храните и на общината в 30-дневен срок от вписването в книгата на етажната собственост;
10. (нова - ДВ, бр. 57 от 2011 г. ) има право да получи информация от Агенцията по геодезия, картография и кадастър или от съответната община за площта на самостоятелния обект и складовите помещения, придадени към него;
11. (нова - ДВ, бр. 57 от 2011 г. ) определя идеалните части по реда на чл. 17, ал. 4 и 5 въз основа на представените данни от собствениците и/или информацията по т. 10;
12. (предишна т. 8 - ДВ, бр. 57 от 2011 г. ) осъществява други правомощия, възложени му от общото събрание.
От друга страна, има вариант за изваждане на собственик от сградата за определен срок, но при нарушаване на реда и т.н. и т.н., какъвто вашия случай не е, а и това решение се взима минимум със 75% от гласовете на собствениците, като този процент трябва да се формира по идеални части, а не по броя на живеещите. Та нито ти можеш и имаш правомощия нещо да направиш, нито който и да е. Тук говорим за нанесени вреди и това си е чиста хипотеза по чл. 45 от ЗЗД, който е основание, обезщетение да си се търси само по съдебен ред, ако липсва доброволност, пострадалите да бъдат обезщетени по друг начин.
Управителя няма правомощия да разпорежда някой да плаща на друг, във връзка с нанесени вреди. Само съд.