Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Колко антифриз?  (Прочетена 3059 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

31 Декември, 2011, 16:27:42
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 1576
  • Местонахождение: София
  • Пол: Мъж
  • Преди време: С 180, W202!
  • Репутация: +12

Чат пат си преглеждам нивото на антифриза на 202-ката, която няма клима и съда за течността е малко по-различен. Като отвия капачката и има едно пластмасово, което явно показва до къде да се налива. От както съм купил колата все е на почти едно и също ниво, има няма половин сантиметър да е спаднало. Да, ама като тръгна да доливам, нивото не се качва нагоре, а в същото време и не пада. Седи си на едно и също място. Днес отново долях малко, с идеята да е доста малко-10-20 мл. Сигурно налях около 100 мл., а то все си седи там. Едва ли 100 мл. ще окажат влияние, да отиде на макса и да избие, ама интересна работа. Кога да разбера, че трябва да доливам, след като си седи на ядно място, независимо дали съм долял малко. Така като го гледам едва ли не от 20-ина мл. и ще стигне тази пластмасова пластинка (показана е долу на снимката, седи вътре в гръга и леко изпъква), ато наливам и не мърда.вдига се докато наливам и си потъва пак и си остава където е било. Хем колата не ми загрява, което значи, че явно нивото е достатъчно, но пък след като доливам и това не се качва нагоре, то къде отива тази течност? А течове нямаааа!

:bow:    :bow:    :bow:    
:bow:    :bow:    :bow:       Mercedes-Benz-move
:bow:    :bow:    :bow:


05 Януари, 2012, 23:06:04
Отговор #1
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 1086
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +3
Така
Би трабвало на казанчето отстрани да има черна или стрелка, която да показва нивото на антифриза
Това ниво е при студен мотор
Като загрее мотора до около 86 града, течността ще се повиши естествено
Когато моторът е твърде студен(- 100 градуса примерно) течноста ще се ...смали и дори може да се окаже доста под първоначално то ниво в нормални условия примерно около 20 гарадуса
...............................
Налива се бавни антифриза, за да може въздухът да излезе пълноценно от системата
Казанчето е на най-високата точка в системата(малко над парното)
..................................
Капачката на казанчето има два клапана, вградени в нея
Първият клапан е за повишено налягане в системата (около1,5 атмосвери - бара) и се отваря при температура на мотора над 120 -130 градуса (има число на капачката, което трябва да отговаря за твоят мотор - примерно ...130 -140 или нещо подобно)
Вторият клапан служи за прибиране на разширената течност обратно в мотора, след като двигатела изстине
................................
Наливаш течността
Палиш мотора, отваряш вентилите на парното на мах - без да включваш вентилаторите на парното
Загряваш мотора да нормална температура(около 85-90 градуса) и изчакваш до като през парното започне да духа ...горещо
Проверяваш течността и евентуално доливаш необходимото количество
Правиш едно - две - три кръгчета около 10 км. и спираш
Проверяваш нивото на течността и ако се наложи доливаш още малко(ма изчакай да истине мотора та да не се изгориш де)
Когато всичко стане нормално и нивото се стабилизира, изчакваш мотора да загрее до около 60 градуса, отваряш и затваряш капачката на казанчето
Това се прави с цел да се нормализира налягането в системата, така щото клапаните да сработят в посочените градуси
При нормална - изправна система, караш и си свиркаш в продължение на ....3 години без да гледаш, мислиш, притесняваш за нещо, като спиш спокойно и сънуваш ....най-добрите сънища
След това - сменяш антифриза и почваш отначало старта на ...следващите 3 годинки
..............................
Разбра ме нали

 beer
« Последна редакция: 05 Януари, 2012, 23:09:36 от Vladek »

06 Януари, 2012, 12:07:51
Отговор #2
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 1576
  • Местонахождение: София
  • Пол: Мъж
  • Преди време: С 180, W202!
  • Репутация: +12
 Happy Happy Happy

То вече 2 години и половина колата е моя и антифриз не съм сменял. Преди това кога е сменян, не знам, ама ми се види светъл.
За тази процедура, която описа, ще я спазвам. Стана ми интересно обаче, защо като доливам, нивото не мърда. В един прозрачен, стандартен разширителен съд на другите коли, ако например налееш и най малкото количество, да кажем при студен мотор, веднага нивото в съда ще се покачи. При мен обаче не е така и се чудя защо. В същото време нивото не спада. Ще дам нагледен пример. Представи си една чаша, която е пълна до чертичката, показваща 300 мл. Вземаш друга чаша и да кажем доливаш 50 мл. Първата чаша я наблюдаваш как й се покачва нивото, обаче след секунда пак си отива на чертичката 300 мл. Доливаш пак, пак се покачва и после пак на 300 мл. Въпроса е, къде отива тази течност и защо не прелива, а в същото време колата загуби на течности няма.
Ето какво представлява моят съд, все едно гледаш една кръгла тръба-много е смешен:
:bow:    :bow:    :bow:    
:bow:    :bow:    :bow:       Mercedes-Benz-move
:bow:    :bow:    :bow:

06 Януари, 2012, 21:53:55
Отговор #3
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 1086
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +3
При нолмално ситуация, би трябвало да прелее
сипвал си около 30 млтечност ли само
Пробвай да избееш литър- литър и половина та да видиш дале няма да прелее
Нормално е във времето да ....изчезва по малко течност
Ако в повечето време е карана в горещо и сухо време, то е нормално и да изчезне някое шишенце
Все пак, колкото и клапаните да са добри, то и те пускат по малко парица
Нищо перефектно няма



Сподели темата


Tags:
 

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info. Powered by Simple Machines Forum