Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Основни характеристики на лагерите за главини кога и защо се налага смяната им  (Прочетена 3072 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

04 Ноември, 2011, 10:38:56
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 5062
  • Местонахождение: Пловдив
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +22

Лагерите за главини изпълняват две много важни роли в окачването на автомобила. Те позволяват на колелата да се въртят при минимално съпротивление и поемат тежестта на автомобила. За да могат да изпълняват и двете задачи, лагерите трябва да бъдат в почти идеално състояние. Уплътнението трябва да не тече, за да задържа греста вътре в лагера и да не допуска неговото замърсяване.













В един типичен автомобил с тегло 1500-1600 кг всеки комплект предни лагери за главини, както и задните, трябва да поемат около 390 кг в зависимост от разпределението на тежестта на автомобила върху предната и задната оси. Това е голям товар, който трябва да се носи десетки и стотици хиляди километра.
Макар повечето лагери за главини да са проектирани да издържат повече от 200 000 км постоянното натоварване взема своя данък от лагерите, греста и уплътненията. Лагер за главина може да се повреди преждевременно поради лош монтаж, замърсяване или загуба на греста. Уплътненията са най-уязвимата част, и ако те протекат, това означава изтичане на грес и попадане на вода и мръсотия в лагерната кухина. Ако този проблем не бъде открит и остранен навреме, лагерът е обречен.

Шум от лагер на главина

Първият симптом, че има проблем с лагера за главина обикновено е шумът. Стържещ, хъркащ шум от какъвто и да е вид в областта на колелата е добър показател, че се е появил проблем, който незабавно се нуждае от вашето внимание. Ако бъде пренебрегнат, шумният лагер би могъл ненадейно да поддаде, като в най-добрия случай това би могло да доведе до скъпо струващ ремонт, а понякога последиците могат да бъдат далеч по-страшни, ако се откъсне колело при висока скорост. Управлението на такъв автомобил е упражнение, което е по-добре да оставите на професионални каскадьори.
Шумът от лагера за главина обикновено е правопропорционален на скоростта и не се променя при ускорение, поддържане на една и съща скорост или спиране за разлика от шумовете по диференциала, трансмисията или полуоската. Шумът може да се промени при завиване, да се усили или да изчезне при нопределена скорост. Но той не трябва да бъде със щракането и пукането причинени от износено каре при автомобилите с предно предаване. Повреденото каре обикновено шуми, когато колата завива, а не при движение напред.
Най-често повредите по лагерите за главина се откриват и поправят, когато водачът се оплаче от шум. При работа по спирачките или реглаж също може да бъде установен проблем с лагерите. Затова е желателно при смяната на накладките да се проверяват лагерите, и да се подменят уплътненията. Ако бъде установен проблем по единия лагер е препоръчително да бъде сменен и другия, тьй като и двата лагера са работили при едни и същи условия.


Хлабав, играещ лагер

Друг проблем, който понякога се появява при лагерите за главини е играта му. Хлабавият лагер може да причини управлението на автомобила да играе, което може да бъде объркано с износени компоненти по управлението или нужда от реглаж. За да проверите лагера хванете гумата в позиции 12 и 6 часа (най-горната и най-долната част на гумата) и се опитайте да я разклатите. По принцип при повечето автомобили с предно предаване колелото не трябва да мърда изобщо, но при автомобили със задно е допустимо предните лагери да играят 2-3 мм. Също така завъртете гумата с ръка. Всяка неравност, съпротивление при въртенето на гумата или шум от лагерите е знак, че лагерите са износени или повредени и трябва да бъдат заменени.


Поддръжка на лагерите за главини

Лагерите за главини, които не са заводски капсуловани се нуждаят от поддръжка. Но много от тях са пренебрегвани и не се обслужват по никакъв начин, освен евентуално при смяната на накладките. Лагера трябва да бъде почистен, огледан и гресиран на около 40 000 км или според препоръките на производителя на автомобила. Когато се обслужват лагерите, първо трябва да бъде остранена старата грес, а лагера старателно почистен и огледан преди да се сложи новата грес. По този начин се отстраняват евентуални замърсители, които биха могли да причинят проблеми по-късно и да се избегне евентуално несъвместимостта на едната грес с другата
Лагерите трябва да бъдат сухи преди пълненето им. Също така не трябва да се въртят сухи с въздушен пистолет, защото това би могло да ги повреди. Използвайте високотемпературна или синтетична грес за лагери за главини. Обикновено три супени лъжици са достатъчни. За да се остави място за разширение, капсулата не трябва да е пълни с грес догоре.


Смяна на лагерите за главини - монтаж и демонтаж

ВНИМАНИЕ! Никога не завъртайте лагера с въздух под налягане. Силата на въздуха под налягане може да накара ролките да се разхвърчат с голяма скорост, създавайки риск от серизна телесна повреда. Точните практики при поддръжката и работата с лагерите е жизненоважна. Неспазването на инструкциите за монтаж и точната смазка могат да доведат до повреда в оборудването, създавайки риск от сериозна телесна повреда. Тези инструкции за монтаж се основават на най-често срещаните нчини за монтаж и не е покриват задължително всички случаи.

Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


Tags:
 

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info. Powered by Simple Machines Forum