Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Какво означават индикиращи символи на таблото  (Прочетена 31833 пъти)

0 Потребители и 6 Гости преглежда(т) тази тема.

09 Май, 2017, 20:02:35
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180


Удивителен знак. Индикира два проблема: дръпната ръчна спирачка или ниско ниво на спирачна течност. Проверете нивото на спирачната течност в казанчето. Често лампата светва, когато накладките са износени прекомерно.


Температура на охладителната течност. Индикира, че температурата е надхвърлила нормалната граница. Проверете нивото на охладителната течност, работата на перките, радиаторната капачка и проверете за течове.


Масльонка. В жълто/примигваща означава, че нивото на маслото е близко до минимума. В червено/светеща постоянно означава, че има загуба на налягане. Проверете нивото на моторното масло.


Акумулатор.Слабо просветващ символ дава информация, че алтернаторът не зарежда достатъчно. Проверете обслужващия ремък. Силно светещ символ пък означава, че алтернаторът презарежда. Необходимо е специализирано сервизиране. Проверете акумулатора след манипулацията.


Въздушна възглавница. Ако този предупредителен символ продължи да свети след запалване на двигателя, значи някъде по инсталацията на въздушните възглавници има проблем. За установяването му е необходима компютърна диагностика.


Ключ. Ако този символ светне, това означава, че запалването на автомобила е забранено и трябва да бъде осигурен ключ с точния транспондер. Ако символът примигва, когато двигателят работи, това издава проблем с батериите на ключа или транспондера.


Температура на скоростната кутия/грешка при превключването на предавки на автоматичната трансмисия.Два възможни проблема – скоростите работят на по-висока от оптималната температура или маслото в тях е намаляло или прегряло.


Волан. Проблем със сервоусилвателя на волана. Ниско ниво на хидравлична течност или електрически проблем при електроусилвателите.


Активирана ръчна/паркинг спирачка



ABS-символ. Проблем с антиблокиращата система на спирачките. Когато този символ свети, системата не работи. Ще се нуждаете от компютърна диагностика за разрешаване на проблема.


Предупреждение за износени спирачни накладки.


TPMS. Абривиатура, която в превод означава „система, следяща налягането в гумите“. Възможни проблеми – наистина различно ниво на налягането или проблем с датчика на колелото.


Check Engine символ. Предупреждава за проблеми с компютъра, управляващ двигателя. Задължителна е връзка с кабел и софтуер за марката/модела автомобил за диагностициране.


Проблем с ламбда сондата/сондите. Необходима е компютърна диагностика.


Проблем с каталитичното устройство (катализатора).


Подсещане за употреба на обезопасителен колан. Уреди и аксесоари в режим на употреба или в режим на готовност:


Темпомат/Автопилот. Индикира, че системата за автоматично поддържане на скороста е в готовност за работа.


Паркинг асистент в режим на готовност.


Пуснати габарити.


Пуснати дълги светлини.


Пуснати халогенни светлини отпред.


Пуснат стоп за мъгла отзад.


Пуснат ляв/десен мигач или аварийни светлини.


Отворена врата.Досещате се какво е посланието тук. Някоя от вратите (може и тази на багажника или дори предният капак) е отворена. Ако автомобилът бъде оставен така, най-вероятно акумулаторът ще се изтощи заради постоянното светене на плафоните.


Този символ подсеща, че нивото на стъклопочистващата течност е ниско.


Една от най-неприятните светлини на таблото, подсказваща, че горивото в резервоара намалява.


Индикатор, подсещащ, че външната температура е под +3 градуса и има възможност за поледици.


ESP/система за контрол на сцеплението. Присветва, когато автомобилът загуби сцепление за момент. Свети постоянно, когато системата е изключена.


Подгревна свещ (само при дизели). При дизеловите двигатели този символ показва, че подгревните свещи загряват горивото преди стартирането на двигателя. Не бива да палите, преди лампата да е изгаснала.


DPF (само при дизели). Предупреждава, че филтърът за твърди частици на изпускателната система е затлачен и е необходимо сервизиране.
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum