Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Устройство и работа на воден радиатор  (Прочетена 3866 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

27 Октомври, 2011, 14:55:42
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 5060
  • Местонахождение: Пловдив
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +22

Охладителната система на вашия Mercedes Benz е от жизненоважно значение за цялостната правилна работа на вашия автомобил, необходим за отделянето на излишната топлина от двигателя, като по този начин, се предотвратява неговото прегряване. Всички ние знаем, че е естестесвено двигателите, да генерират огромно количество топлина и без каквато и да е охладителната система, би излизъл извън рамките на нормалните работни температури .


По-конкретно, авто радиатора във вашия Mercedes Benz  изпълнява тази споменатата задача. Той трябва да осигури бързо охлаждане на загрятата във водната риза течност. За целта се изработва с голяма охладителна повърхнина и от материали с голям коефициент на топлоотдаване (мед, месинг). За тяхната охладителна способност се съди по топлообменната им повърхност. Това е външната повърхнина на радиатора, падаща се на единица мощност, която за различните двигатели е 0,15 – 0,6 m2/kW. Радиаторът се състои от: горен резервоар, който е свързан чрез еластичен тръбопровод с водната риза, наливна гърловина, в която се поставя капачката, долен резервоар, свързан чрез тръбопровод с водната помпа, радиаторна сърцевина, пароотводна тръбичка и кранче за източване. За изменение на количеството въздух, минаващо през радиатора, пред него се поставят жалузи, които са прикрепени към рамката му. Положението им се определя чрез ръкохватка, фиксатор, гъвкаво жило и теглич. Основната част на радиатора е сърцевината му. Според устройството й радиаторите се делят на тръбни, килийкови и пластинкови. Тръбните радиатори са най-разпространени. Тръбичките, от които се изработват, свързват двата резервоара и са запоени към тях. За увеличаване на охладителната повърхност са поставени пластинки.


Съвременните радиатори се произвеждат с овално напречно сечение на тръбичките. Пластинковите и килийковите радиатори имат по-голяма специфична охладителна повърхнина при същите размери, но се използват рядко поради по-сложната изработка, натрупването на котлен камък в тях и високата им цена. Радиаторите се затварят плътно от капачки, в които са поставени два клапана – парен и въздушен. Устройството на капачките е подобно на това, на капачката за затваряне на горивния резервоар.

Ремонт и поддръжка на елементите на радиатора:

Повечето радиатори   имат следните дефекти: пропуски в шевовете и в тръбите на сърцевината, пукнатини, вдлъбнатини, замърсяване на тръбите и запушване с котлен камък.

Ето някои съвети за ремонта на радиатора и отстраняването им:

1. външен оглед, проверка за херметичност, разглобяване, промиване, ремонт на сърцевината, ремонт на резервоарчетата, сглобяване и изпитване.
2.Херметичността се проверява със сгъстен въздух с налягане 1 bar, като радиаторът се поставя във вана с вода.
3.Местата на пропуските се запояват, а когато то е невъзможно елемента се заменя с нов. За целта в дефектната тръба се вкарва нагрят прът. След размекването на припоя, тръбата и прътът се изваждащ леко с клещи. Новата тръба се поставя заедно с поставения в нея прът, като той се маха след монтажа. Повредената сърцевина се потапя в разтопен припой, така че да се закрият опорните пластина и краищата на тръбичките. След това се изважда и се изтръсква за отстраняване на излишния припой. Деформирани охлаждащи пластини се изправят със специален гребен или плоска отверка. Вдлъбнатини по резервоарите се изправят, а пукнатини се запояват.

Ето една полезна тема: Промиване на охладителна система и смяна на термостат на Mercedes
 
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


 

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info. Powered by Simple Machines Forum