Важна - полезна информация > Масла и Филтри

Характеристики на маслени филтри и видове

(1/1)

Bogo®:

Задачата на моторното масло е да намали триенето на движещите се части на двигателя и по този начин да намали енергийните загуби и износването. Освен това маслото служи за отстраняване от контактните точки на замърсяванията под формата на малки частици, възникнали вследствие на триенето между повърхностите. Сред другите функции на моторното масло са отвеждането на топлината, финото уплътняване и защитата от корозия на компонентите на двигателя.

Маслени филтри

Оптимална защита на компонентите на двигателя
Маслените филтри Bosch пречистват циркулиращото моторно масло от прах, отделени при триенето метални частици, остатъци от горивния процес и сажди, осигурявайки оптимална защита на компонентите на двигателя.



Гумени уплътнения

В маслените филтри Bosch се използват уплътнения от специална каучукова смес. Тя е устойчива на агресивното въздействие на маслата и осигурява 100% уплътнение в течение на целия експлоатационен живот на филтъра.
Блокиращ възвратен клапан
Възвратният клапан предотвратява изпразването на филтъра от масло след спиране на двигателя и осигурява бързо покачване на налягането и незабавно задействане на мазилната уредба при стартиране.
Байпас-клапан
За осигуряване на непрекъснатото подаване на масло към двигателя при ниски външни температури, филтърът трябва да се справи със сгъстяващото се в такива условия масло. Проблемът се решава чрез байпас-клапан, който се отваря при определено съотношение на наляганията в системата и позволява на маслото да постъпва в двигателя без да преминава през филтъра. В този момент компонентите на двигателя могат да влязат в контакт с известно количество замърсявания, но вредата от това е по-малка, отколкото при евентуално прекъсване на подаването на масло и
свързаното с него прекъсване на мазането и охлаждането на триещите се повърхности.



Видове маслени филтри

Маслените филтри на Bosch се предлагат в три основни разновидности - филтри за
главния поток, филтри за главния поток с допълнителен филтър за вторичен поток,
както и комбинирани с интегрирани в общ корпус филтри за главния и вторичния поток.

Филтър за главния поток

При филтрите за главния поток цялото количество моторно масло преминава през филтъра във всеки цикъл.

Филтри за вторични потоци

При този вид филтри, очистващото въздействие на филтъра за главния поток се допълва чрез насочване на 5 –10% от моторното масло в отделен вторичен кръг за допълнително изключително фино филтриране. То се извършва посредством филтриращ елемент от памук или хартия с фини пори и предотвратява преждевременното нарушаване на качествата на моторното масло. Филтрите за вторични потоци се използват предимно при дизеловите двигатели поради способността им да поемат по-големи количества от характерните за тях сажди.

Комбинирани филтри – главен/вторичен поток
При комбинираните филтри за главния и вторичния поток, 100% от маслото
преминава през филтъра за главния поток, а допълнителни 10% от него се подлагат на отделно фино филтриране във вторичен циркулационен кръг.

Предимства и ползи от употребата на маслените филтри Bosch:


* Специално импрегнираният, устойчив на разкъсване филтриращ материал с голяма активна повърхност
спомага за постигане на по-дълги сервизни интервали и попродължителен експлоатационен живот
* Неметалните елементи на филтъра се произвеждат по икономичен способ и позволяват лесно и природосъобразно рециклиране
* Със своите специални филтриращи свойства, маслените филтри Bosch предотвратяват преждевременното стареене на моторното масло

Навигация

[0] Списък на темите

Премини на пълна версия