Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Катализатори  (Прочетена 3879 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

08 Октомври, 2011, 12:17:23
  • секс гуру
  • Администратор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 668
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +2

В съответствие с новите тенденции в развитието на пазара и въвеждането на все по строги закони за опазване на околната среда и ограничаване на емисиите отделяни вредни газове вниманието и акцентът върху качеството на този продукт става все по-голямо.

Произвежданите от "JMJ" катализатори са с вградено керамично тяло, произведено от водещ американски производител. Производствения процес се осъществява посредством високо технологични машини, както и специфично оборудване за производство на металните корпуси и сглобяването на цялостния продукт. С разрастването на гамата на употребяваните катализатори и увеличеното търсене JMJ вече произвежда метални монолити с различни размери, както и прилага технологии за вграждане на ценни метали в керамични и метални монолити. Резултатът е продукт с по-високи почистващи характеристики и работен живот. Производствения процес непрекъснато се наблюдава и контролира от лабораторията към фабриката.

Продуктите отговарят на стандарта EURO2 и са сертифицирани по ISO 9001
Монтирането на резонатор (газоускорител) на мястото на средното гърне (заглушител) води до:
  • Повишаване на мощността на двигателя
  • Повишаване на въртящия момент
  • Подобряване на динамиката на шофиране
   
Резонаторът се монтира за да се ускорят газовете. Той придава въртеливо движение на димните продукти, което същевременно ускорява тяхното изхвърляне от системата. Газовете създават противодействаща сила и тя ги избутва навън. Това допринася за по-бързото изпразванене на горивнаа камера и до по-пълното й напълване със заряд от свеж въздух. Преимуществата на резонатора са: по-добро ускорение и гъвкавост на двигателя по време на движение. Също перфектно се съчетава със спортен въздушен филтър.

Причини, които могат да доведат до повреда на катализатора

Не само термичните процеси на стареене, но също и износването на двигателя и неговите части могат да доведат до намаляване на ефективността на катализатора. Този тип проблеми много бързо могат да доведат до сериозни повреди, които са главно в катализатора и се откриват само при тест и анализ на изгорелите газове.



Влияние на замърсители и процеси на стареене

Има два основни фактора, които водят до влошаване работата на катализатора. Първия фактор е химично замърсяване на благородния метал на катализатора в резултат на замърсяване на горивото с олово, магнезий или други елементи. Вторият фактор е свързан с термичното старене на активния пласт. Този процес се осъществява при температура около 800С и причинява изгаряне на компонентите на активния пласт. Химичното замърсяване се осъществява при по-ниски температурни граници от 400 до 600 градуса.



Втечняване на монолита

Втечнаването на главния керамичен елемент става при температури по-големи от 1000С. Основния проблем тук е повреда в запалителната система, в резултат на което горивото изгаря по скоро в катализатора, отколкото в цилиндрите.

Практиката показва, че в много от случаите катализатора ще се повреди в резултат на външни причини. Фирмата дава гаранция за безпроблемна работа на катализатора при спазване на необходимите обслужващи условия за период от 12 месеца или 50 000 (в зависимост от това кое настъпи по-бързо).

Задължителните условия, които трябва да се спазят са:

    Колата трябва да работи с безоловен бензин;
    Колата да е фабрично оборудвана с катализатор, а не да е добавен в последствие;
    Монтирането на катализатора става в специализиран сервиз, занимаващ се професионално с ауспухови системи;
    Своевременно отстраняване на всички дефекти, които могат да доведат до повреда на катализатора;
    При смяна на катализатора в резултат на нормалното му работно износване (обикновено между 80 000 и 100 000км) се извършва задължителна смяна на Ламбда сондата;
    Ако е необходимо добавянето на някакъв тип снадки към катализатора, то трябва се за използват само такива от неръждаема стомана, като се обърне внимание на пълното уплътняване на връзките в изпускателната уредба;
    Към автомобила се монтира катализатор, който отговаря на мощността на двигателя.

Гаранция не се дава при механични повреди на катализатора. За признаване на рекламация се изисква напълно попълнена гаранционна карта. Гаранционна карта без дата, печат, подпис или с корекции, направени в последствие дори и от упълномощено лице, я правят невалидна.

За нормална работа на катализатора и избягването на повреди от неправилна експлоатация, моля стриктно спазвайте предписанията на производителя:

    Забранено е запалването на двигателя като колата се бута или дърпа;
    Запалителните кабели и техните накрайници трябва да са в пълна изправност;
    Редовно сменяйте искровите свещи в нормални работни интервали между 10 000 и 15 000 км;
    Редовна смяна на моторното масло според предписанията на производителя и периодичен контрол на работните параметри на двигателя в специализиран сервиз.



Сподели темата


Tags:
 

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info. Powered by Simple Machines Forum