Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Устройство и работа на водните помпи  (Прочетена 11007 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

05 Ноември, 2010, 15:19:53
  • Администратор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 728
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +2

Водната помпа е продукт от изключително значение за оптималната работа на двигателя на автомобила.

Във всички бързоходни двигатели изключително приложение намират центробежните помпи. Те имат просто устройство, голяма производителност и малки размери. Основната част на такава помпа е работното колело, монтирано на вал, който е лагеруван в тялото на помпата. В предния край на вала е прикрепен фланец, към който се монтират ремъчна шайба и вентилатор.

Лопатките на работното колело образуват криви, постепенно разширяващи се към периферията канали. Водата идва към работното колело по приемателна тръба и се движи от центъра към периферията му. Валът с монтираните върху него части се предпазва от осово преместване чрез фиксиране на лагера посредством винт. Задвижването на помпата и вентилаторът става чрез клиновидна ремъчна предавка. Предавателното число между коляновия вал и валът на водната помпа обикновено е единица. За уплътняване на вала и кожуха на помпата се използва салникова набивка. Такова уплътнение на пропуска водата, а и не допуска засмукване на въздух, прах или други чужди тела.

По принцип водната помпа се състои от минимум пет компонента:

   1. главина или ролка
   2. тяло
   3. лагер
   4. упълтнение
   5. работно колело

сглобени заедно с гарнитура.

В момента на възпламеняване температурата в двигателните цилиндри достига почти 2000С, което е по-високо от точката на топене на съставящите материали. Ако охлаждащата система не работи подходящо в този момент то материалите и металите наоколо биха се разтопили.

                                                        Действие на водна помпа:
При въртене на работното колело на водната помпа, в централната му част се създава подналягане. Течността се засмуква по приемния тръбопровод, увлича се от колелото, преминава през каналите му и подава към нагнетателния тръбопровод. Спиралния кожух на работното колело служи да събере напускащата течност и да я насочи в желаната посока, повишавайки налягането й. Водната помпа се поставя най-често в предната част на двигателя. Тя засмуква течността от радиатора и я изпраща към долната част на цилиндрите или към по-загрятата горна част.
                                                           Дефекти:
При водните помпи най-често срещаните дефекти са: износване на лагерите и отворите за тях, пукнати и откъртвания, износване и повреждане на резбите в отворите, нарушена херметичност. Износени отвори за лагерите се ремонтират чрез поставяне на втулки, а повредени лагери се заменят. Пукнатини и откъртвания се наваряват. Отворите с износени резби се ремонтират чрез нарязване на резба с ремонтен размер. Изкривен вал на помпата се изправя. Износването му се ремонтира чрез хромиране или наваряване с последващо престъргване до номинален размер. Износен отвор за вала на водната помпа се ремонтира чрез поставяне на втулки.
« Последна редакция: 21 Юни, 2016, 01:03:04 от Bogo® »


28 Март, 2023, 20:56:42
Отговор #1
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180
Водната помпа е част от системата за охлаждане на двигателя на автомобила. Тя е отговорна за циркулацията на охлаждащата течност между двигателя и радиатора. Когато двигателят работи, той произвежда голямо количество топлина, която трябва да се отведе за да се предотврати прегряването на двигателя. Охлаждащата течност циркулира в системата, като по този начин отнема топлината от двигателя и я предава на радиатора, където топлината се отделя в атмосферата.

Водните помпи обикновено са разположени на предния край на двигателя и се задвижват от криптоваловия ремък. Те имат две главни части - корпуса и ротора. Корпусът на помпата е фиксиран върху блока на двигателя, а роторът е закрепен на валчето на двигателя. Когато двигателят работи, валчето върти ротора, който затъва и отблъсква охлаждащата течност през корпуса на помпата, като по този начин я циркулира през системата за охлаждане.

Водните помпи са важни за поддържането на правилната работа на системата за охлаждане и предотвратяването на повреди на двигателя. Поради това е важно да се поддържат в добро състояние и да се подменят редовно според препоръките на производителя на автомобила.
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!

20 Май, 2023, 18:59:18
Отговор #2
  • Администратор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 728
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +2
Водната помпа е важен компонент на охлаждащата система на автомобила, който осигурява циркулация на охлаждащата течност. Тя поддържа постоянен поток на течността през двигателя, което позволява поддържането на оптимална работна температура. Когато водната помпа е дефектна или износена, това може да доведе до сериозни проблеми, включително повреда на двигателя.

Водните помпи могат да бъдат механично задвижвани чрез зъбни колела или V-колани, като транспортират охлаждащата течност през двигателя. Те могат да бъдат инсталирани директно на двигателя или на отдалечено място в системата. Водните помпи трябва да бъдат проектирани да издържат на големи температурни колебания и налягане.

При дефектна водна помпа могат да се появят различни симптоми и неизправности. Някои от тях включват:

Повишена работна температура на двигателя: Ако водната помпа не циркулира охлаждащата течност правилно, двигателят може да се прегрее.
Утечка на охлаждаща течност: Дефектна водна помпа може да причини утечка на течност от двигателя или от самата помпа.
Неправилно функциониране на отоплителя: Ако водната помпа не работи правилно, може да има проблеми с отоплителя в автомобила, като липса на топлина или слаб поток на горещ въздух.
Аномални звуци от двигателя: Износена водна помпа може да причини неприятни звуци като скърцане или шум от двигателя.
Загуба на мощност: Дефектна водна помпа може да доведе до загуба на мощност на двигателя или неравномерна работа.
За да се предотвратят проблеми с водната помпа, е важно да се осигури правилна инсталация и поддръжка на охлаждащата система. Също така
се препоръчва използването на качествена охлаждаща течност. В бъдеще се очаква използването на по-големи електрически помпи за охлаждаща течност с електронно управление, които са по-леки, не изискват поддръжка и могат да регулират транспортираният обем според реалните нужди на системата.

Електрическите помпи за охлаждаща течност предлагат различни предимства. Те могат да работят независимо от оборотите на двигателя и да осигурят достатъчно охлаждане дори при празен ход или след изключване на двигателя. Това помага за по-бързо достигане на работната температура и намалява консумацията на енергия.

В заключение, водната помпа е важен компонент на охлаждащата система на автомобила. Правилната инсталация, поддръжка и използване на качествена охлаждаща течност са от съществено значение за нейната правилна функция. В бъдеще, електрическите помпи за охлаждаща течност се очаква да намерят все по-широко приложение, благодарение на своите предимства.



Сподели темата


 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum